Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@12:01:59 GMT

پهلوان سوزن به کتابفروشی ها آمد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۹۹۵۲

ایسنا/ایلام "پهلوان سوزن" عنوان تازه ترین کتاب مرتضی حاتمی است که به تازگی از سوی انتشارات آفرینش ادب برای کودکان منتشر شده است.

مرتضی حاتمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: انتشارات آفرینش ادب، کتاب "پهلوان سوزن" (بازآفرینی یکی از حکایت های مثنوی مولوی برای کودکان) را در ۱۲ صفحه و با تصویرگری الهه بیننده در ۱۰۰۰ جلد،سرمایه گذاری و منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاتمی با اشاره به اهمیت بازآفرینی آثار ادبیات کلاسیک برای کودکان و نوجوانان گفت:ادبیات کلاسیک نظم و نثر،میراث مکتوب و ملی ما ایرانی هاست. هویتی تاریخی و ارزشمند که آیینه ای تمام نما از فرهنگ و آموزه های اخلاقی و رفتاری نیاکان ماست.این گنجینه به عنوان سرمایه ای بزرگ به تمام مردم تعلق دارد و همه از آن به عنوان بخش بزرگی از فرهنگ ملی، بهره می برند.
وی تصریح کرد: ادبیات کلاسیک هر سرزمین میراث معنوی و تاریخی آن سرزمین است که در آن آرزوها، دردها، اندوه ها، شادمانی ها، امیدها، پویایی و تحرک و آموزه های اخلاقی و انسانی و پندها و تنوع رفتارهای انسانی و ده ها واژه ی مهم دیگر در لابه لای سطرها و ابیات آن قابل دریافت و واکاوی است.
نویسنده مجموعه حکایت "شاخ بلوطی" افزود: حکایت های کتاب ارجمند "مثنوی معنوی" لبریز از آموزه های اخلاقی و انسانی و معنوی است و چون محتوای آثار مولوی، مناسب توان ذهنی و دریافتی کودکان و حتا نوجوانان نیست، بهره گیری از قالب بازآفرینی از آثارش می تواند لذت درک و فهم اندیشه های مولوی را در جان و روان و ذائقه ی مخاطبان کودک ماندگار کند.
این فعال فرهنگی و ادبی ادامه داد: ذائقه ی مخاطبان امروز بسیار تغییر کرده و توجه به نوع ذائقه و محتوا و نیاز مطالعاتی جامعه ی هدف برای بازآفرینی و بازنویسی بسیار مهم است و می بایست در آفرینش آثار ادبی برای کودکان   نوجوانان بسیار دقت نمود و به آن توجه کرد.
وی افزود: همه ی اهالی قلم در معرفی آثار ادبیات کلاسیک به نسل های آینده با بازنویسی و بازآفرینی مسئولند و وظیفه داریم میراث دار این گنج های معنوی باشیم و در انتقال آن به نسل های آینده،تلاش کنیم.
حاتمی در پایان از انتشار کتاب های (هدیه ی آزادی) و (لاوه لاوه) در روزهای آینده در انتشارات دیباچه کرمانشاه خبر داد.
انتشارات آفرینش ادب به مدیریت سلیمان بوکانی حیق، از تلاشگران عرصه ی ادبیات کودک و نوجوان؛کتاب پهلوان سوزن را به قیمت ۱۲هزارتومان در ۱۲ صفحه برای کودکان منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مرتضی حاتمی منطقه ایلام ادبیات کلاسیک برای کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید علی موسوی گفت: این جشنواره با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر  منتشر شد.

وی افزود: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ماه سالجاری تعیین شده  است و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز چهارم تیر خواهد بود.

موسوی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد به شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود و آثار هم باید با فرمت mp ۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد.

به گفته موسوی، در بخش شعرخوانی نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند. در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

وی گفت: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند