Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:36:51 GMT

چرایی توقف یک طرح عمران شهری در بم !

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۹۹۷۳

چرایی توقف یک طرح عمران شهری در بم !

سیدمصطفی آیت الهی موسوی شامگاه  پنج شنبه در نشست تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام شهرستان بم با اعلام این مطلب افزود: البته مقرر شد  که اجرای  پروژه فعلا متوقف و به عنوان میدان همسطح با المان مناسب و درخور و شان شهر بم و با رعایت مسایل ترافیکی اجرا گردد.

به گفته موسوی در سال۹۶ براساس ضوابط استاندارد ،محور ترانزیتی کرمان زاهدان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و پنج تقاطع غیرهمسطح در این محور پیش بینی شد و یکی از آن موارد پروژه پل ولایت در ورودی بم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقرر شد برخی از سازه های این پل که اجرا شده در طرح کنونی میدان استفاده گردد تا هزینه اضافه تحمیل نشود و قطعا هزینه تقاطع همسطح حدود یک چهارم مبلغ پروژه پل ولایت دربرخواهد داشت و شهرداری می تواند مابقی هزینه را در معابر شهری شهر که خاکی است استفاده کند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان درخصوص پل تقاطع دهبکری اظهارداشت: پروژه تقاطع سه راه مرغک از پروژه های نیمه تمامی است که بدلیل نبود اعتبار بلاتکلیف بود و مقرر گردید حدود یک میلیارد تومان از اعتبار توسط شهرستان تامین شده و استانداری نیز مابقی اعتبار را تامین کند و امیدواریم تا آبان ماه این پل با همکاری اداره راهداری به بهره برداری برسد.

 موسوی ضمن اشاره به سیل های شهرستان بم که باعث تخریب دو روستا شده بود توضیح داد: روستای گَزتین و جُلگه بدلیل اینکه در مسیر سیل بودند دچار خساراتی شدند و قرار بر جابجایی این دو روستا شده بود که در ابتدا یک سری اراضی در نظر گرفته شد که با برآورد ریالی صورت گرفته مقرون به صرفه نبود و مقرر شد با همکاری و تصمیم در کمیته برنامه ریزی شهرستان بم در روستای دیگری اسکان یابند.

وی همچنین ضمن اشاره به طرح تفضیلی شهر بم بیان کرد: شهر بم مدت هاست که معطل این طرح است و طی توافق شهرداری و استانداری به صورت مساوی در پرداخت هزینه های این طرح همکاری داشته باشند و از دیدگاه ما قرار بوده این طرح کارش تمام شده باشد و از شهرداری می خواهیم هر چه سریعتر با تعیین مشاور طرح تفضیلی بم را به فوریت شروع کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان تصریح کرد: در خصوص حاشیه نشینی زمین باید توسط بنیاد مسکن تامین و هزینه طبق قیمت منطقه ای دریافت گردد و فقط هزینه آماده سازی طبق قیمت کارشناسی باشد تا امکان جابجایی موثر گردد و همچنین مقرر شد گردید ظرف یک ماه اینده در صورت تصویب زمین و نبود مشکل در این خصوص مشکل حاشیه نشینی حل گردد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان واقع شده است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی افتتاح طرح بم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی افتتاح طرح بم خبرگزاری جمهوری اسلامی افتتاح طرح بم شهرستان بم مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان

شهردار خوی از مسیرگشایی در بافت فرسوده و قدیمی این شهر با هدف کاهش ترافیک خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با توجه به اقدامات عمرانی شهرداری خوی شامل احداث کمربندی و مسیرگشایی در ۵ نقطه از بافت فرسوده شهر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها پاسخی به مطالبات مردمی در راستای کاهش ترافیک است.

وی افزود: همچنین با اجرای این پروژه‌ها در راستای بازآفرینی شهری اقدام و سعی داریم که مناطق کم برخوردار خوی نیز توسعه یابند.

شهردار خوی با اشاره به عملیات احداث کمربندی شهید سلیمانی گفت: کمربندی شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر در مسیر رفت و برگشت که هر مسیر آن چهار بانده بوده و احداث آن موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

نصرالله‌پور با اشاره به پروژه‌های مسیرگشایی در راستای کاهش ترافیک شهری توسط مدیریت‌شهری خوی تصریح کرد: مسیرگشایی ادامه شیخ نوایی، بهشتی شمالی، پشت پارک ملت منتهی به جمشیدآباد از جمله این پروژه‌ها است با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 750525

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان