Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:52:56 GMT

فعالیت مهدهای کودک خراسان رضوی از سر گرفته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۰۰۲۹

فعالیت مهدهای کودک خراسان رضوی از سر گرفته می‌شود

غلامحسین حقدادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی مهدهای کودک طی حدود چهار ماه گذشته خسارات فراوان به این مراکز و شاغلان این حوزه وارد کرد.

وی ادامه داد: با هدف تامین سلامت کودکان، مهدهای کودک موظفند از امروز عملیات ضدعفونی را پیش از روز بازگشایی انجام و مراتب را به اطلاع والدین برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداره ‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده کارکنان از ماسک، عدم ورود کارکنان و کودکان مشکوک به ابتلا به کرونا و ضدعفونی روزانه مهد از جمله محورهای اصلی بهداشتی است که باید رعایت شود.

وی جمعیت کودکان را در خراسان رضوی ۱۰ درصد جمعیت کودکان ایران اعلام و بیان کرد: هزار و ۳۰۰ مهد کودک در این استان مجوز فعالیت دارند و از این حیث خراسان رضوی رتبه نخست را در کشور دارد. 

حقدادی افزود: در کل کشور ۱۵ هزار و ۲۷ واحد مهد کودک زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت دارد. 

وی ادامه داد: "کودکی" مهمترین دوره برای شکوفایی هر انسان و اساسی‌ترین پایه تامین سلامت جسمی و روانی در دوره‌های بعدی زندگی است بنابراین مهدهای کودک با هدف کمک به رشد همه‌جانبه کودکان و شکوفایی استعدادها و علائق آنها شکل گرفته‌اند. 

معاون امور اجتماعی اداره ‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مجموع این ملاحظات و بایسته‌های فرهنگی و اجتماعی سبب شده است نظارت و ارزیابی فعالیت‌ها و شرایط مهدهای کودک از اهمیت بسیار برخوردار باشد.

وی افزود: خراسان رضوی علاوه بر رتبه نخست در زمینه تعداد مهدهای کودک، رتبه نخست کشور در تعداد مهدهای حاشیه شهر را نیز دارد.

حقدادی ادامه داد: ۳۰۰ مهد کودک  با ۱۳ هزار کودک در مناطق حاشیه‌ای کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارد. 
وی گفت: در مجموع ۸۰ هزار کودک در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی از خدمات مهدهای کودک برخوردارند. این تعداد حدود ۱۳ درصد از کل کودکان را در کشور تشکیل می‌دهند. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هشت هزار و ۵۸۴ نفر را در کشور گرفته است. 

همچنین تاکنون ۱۴۳ هزار و ۶۶۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهدکودک سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهدکودک سازمان بهزیستی کشور دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهدکودک سازمان بهزیستی کشور مهدهای کودک خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدعلی زهره‌ای، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تبدیل به یک کارگاه ساخت مسکن شده است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در خصوص سرعت بخشیدن به احداث واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن و استفاده از ظرفیت مردم در این راه، باید مباحث با تدبیر و گره‌گشایی شود.

نظری با اشاره به اشرافیت تیم اعزامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، افزود: هیچ مشکلی برای رفع موانع و تنگناها در استان وجود ندارد که با راهبری و مدیریت قابل حل نباشد، کافیست راهکارها احصا و عملیاتی شود.

وی با استناد به آمار و ارقام وضعیت راه‌های استان را بسیار مهم ارزیابی و با اشاره به سه مبدا ترانزیتی کشور و همچنین حجم ترافیک حاصل از زائران حرم مطهر حضرت رضا (ع)، ترافیک راه‌ها و آزادراه‌های استان را چهار برابر ظرفیت موجود اعلام کرد.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: برنامه و آمادگی کامل در استان جهت استفاده از ظرفیت مولدسازی برای تکمیل پروژه‌ها وجود دارد و این امر مهم نیازمند حمایت و همراهی متولیان کشور است.

کد خبر 748741

دیگر خبرها

  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است