Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در سال ۹۸ با تلاش قضات و کارکنان دادگستری استان آذربایجان غربی، میزان ابلاغ الکترونیک به ۹۲ درصد رسیده است که از این لحاظ استان آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را کسب نموده است. تاریخ انتشار: 09:00 - 23 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۱۶۲

علی اکبر گروسی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به موضوع ابلاغ الکترونیک بیان کرد: در سال ۹۸ با تلاش قضات و کارکنان اداری و پیگیری و آموزش‌های مداوم معاونت آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان آذربایجان غربی، میزان ابلاغ الکترونیک به ۹۲ درصد رسیده است که از این لحاظ استان آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را بدست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: ابلاغ الکترونیک تاثیر زیادی در جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم دارد و طرفین پرونده با اطلاع دقیق از زمان جلسات رسیدگی و احکام صادره می‌توانند با تهیه مستندات خود دفاعیات لازم را ارائه نمایند و اگر اعتراضی نیز به آراء داشته باشند در مهلت مقرر قانونی اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: نقش سامانه ابلاغ الکترونیک در کاهش مراجعات حضوری به دستگاه قضایی

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان تمام تلاش خود را در بالا بردن میزان ابلاغ الکترونیکی در سال ۹۹ نیز ادامه خواهد داد و هدف گذاری در این خصوص، حداقل ابلاغ ۹۵ درصد از اوراق قضایی به صورت الکترونیکی است.

گروسی خاطرنشان کرد: باید کمک کرد که بانک اطلاعات اشخاص برای تحقق دولت الکترونیک در کمترین زمان ممکن شکل بگیرد چرا که تکمیل بانک اطلاعات می‌تواند کمک شایانی به دستگاه قضایی بکند و علاوه بر تامین امنیت مردم امکان دستیابی به متهمین و مجرمین فراری را فراهم و نیز موجب کاهش اطاله دادرسی‌ها و جلوگیری از فساد اداری شود، لذا علاوه بر همکاری تمام نهاد‌های دولتی همکاری موثر مردم هم می‌تواند در تحقق قوه قضاییه الکترونیک تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ابلاغ الکترونیک دادگستری آذربایجان غربی دادگستری استان آذربایجان غربی ابلاغ الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا ابراهیمی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که با موضوع تشریح برنامه‌های هفته ازدواج برگزار شد، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند گفت: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی اظهار داشت: ترویج ازدواج اسان یک ضرورت است که لزوم ورود بیشتر و جدی تمامی نهاد‌ها و ادارات را دارد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج عنوان کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین امر ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و یا مسکن زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی اضافه کرد:مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج ورزش و جوانان استان مشاوره رایگاه پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج امسال از ۱۹ تا ۲۵ خرداد با برگزاری برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد اظهار داشت:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است، را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

 وی افزود بر همین اساس، سامانه‌ای طراحی شده که طی آن، خدمات ارزان به جوانان در شُرُف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و ... می‌باشد و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد

بیرامی اضافه کرد؛ برای توسعه عرصه جوانان، نیاز داریم گه تمام دستگاه‌ها پای کار باشند و انتظار داریم رسانه‌ها و خبرگزاری در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، اثر گذاری داشته و مسئولان را یاری دهند

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال بنا داریم در ۱۷ شهرستان استان جشن‌های وصال را برگزار کنیم.

بیرامی اضافه کرد:با همکاری سمن‌های مربوطه و همکاران اداره کل، توانستیم سال گذشته رتبه اول کشور را در برپایی جشن‌های وصال کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند