Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان پنجشنبه شب در حاشیه امضای این تفاهمنامه با اشاره به ظرفیت بالای خراسان رضوی در حوزه سنگ‌های قیمتی گفت: فرآوری ۸۵ درصد سنگ‌های قیمتی کشور در استان خراسان رضوی انجام می‌شود و ذخایر معدنی استان در این زمینه قابل توجه است همچنین وجود حرم مطهر رضوی به عنوان عامل مهمی برای رونق بازار بخش سنگ‌های قیمتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حدود ۳۰ میلیون زائر داخلی و بین سه تا چهار میلیون گردشگر خارجی که در طول سال به استان می‌آیند همگی متقاضی سنگ‌های قیمتی هستند و ما می‌توانیم در کشورهای عربی، همسایه و اروپا به صورت جدی حضور پیدا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مشهد شهر جهانی سنگ‌های قیمتی است و امیدواریم بتوانیم بازارچه سنگ‌های قیمتی را در این شهر ایجاد  و آزمایش، فرآوری و همچنین فروش این سنگ‌ها را در یک مجموعه کامل مانند بازارچه گردآوری کنیم.

رسولیان با اشاره به امضای تفاهمنامه بین معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و ایمیدرو گفت: بنا شد در این زمینه کارگروهی به ریاست معاونت اقتصادی استانداری و دبیری انجمن سنگ‌های قیمتی در استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: ایمیدرو نیز متعهد شد در این زمینه با دستگاه‌ها تعامل لازم را صورت دهد و محل بازارچه و تسهیلات مرتبط با فعالیت بنگاه‌های این بخش را تامین کند.

او اضافه کرد: بخشی از این تسهیلات هزینه اکتشاف سنگ‌های قیمتی است که ایمیدرو با کمک دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش خصوصی کار اکتشاف آن را انجام خواهد داد.

۳۹ نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در کشور ایران شناسایی شده است که حداقل ۱۵ نوع از این تعداد در خراسان رضوی وجود دارد. 

از جمله سنگهای ارزشمند در خراسان رضوی می توان به آکوآمارین، عقیق، انواع کوآرتز، ژاسپر، فیروزه، گارنت و زنولیت اشاره کرد. 

شورای جهانی صنایع دستی در سال ۱۳۹۵ مشهد را به مدت یک سال به عنوان شهر جهانی سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی انتخاب کرد.

برچسب‌ها ایمیدرو مشهد حرم امام رضا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو مشهد حرم امام رضا ایمیدرو مشهد حرم امام رضا سنگ های قیمتی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی

دریافت 55 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6098804

دیگر خبرها

  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی