Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که اعتراضات در لبنان علیه وضعیت اقتصادی همچنان ادامه دارد، دولت لبنان امروز(جمعه) نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی این وضعیت برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، دولت لبنان امروز(جمعه) نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی کاهش ارزش لیر و بحران اقتصادی و معیشتی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا مناطق لبنان شامگاه پنجشنبه شاهد اعتراضات در بیروت و برخی از مناطق علیه کاهش ارزش لیر و افزایش قیمت دلار بود.

تظاهرکنندگان در منطقه خندق الغمیق و الاشرفیه و مرکز بیروت تجمع کرده و به افزایش قیمت اعتراض کردند. معترضان در مرکز بیروت خواهان کنار گذاشتن طایفه‌گرایی شدند و اقدامات ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان را محکوم کردند.

در ضاحیه جنوبی بیروت نیز لبنانی‌ها در اعتراض به اوضاع اقتصادی تجمع کردند. آن‌ها شعارهایی را علیه سیاست‌های بانک مرکزی سردادند.

آن‌ها تأکید کردند حزب الله و جنبش أمل هیچ ارتباطی با تظاهرات ضاحیه جنوبی ندارند.

به گفته خبرنگار لبنان کاهش شدید ارزش لیر لبنان در مقابل دلار آمریکا موجب اعتراضات گسترده مردم شده است. به گفته منابعی در شهر صیدا قیمت دلار در برخی مناطق به معادل ۶۰۰۰ لیر رسیده است.

در صیدا نیز معترضان بر مخالفتشان با لطمه زدن به سلاح مقاومت تأکید کردند.

به دنبال وخامت وضعیت اقتصادی مقامات لبنان نشست‌های زیادی را با صندوق بین المللی پول برای دریافت کمک مالی برگزار کردند.

بحران اقتصادی در سایه شیوع کرونا باعث شده تعداد زیادی از مردم لبنان طی ماه‌های اخیر شغلشان یا بخشی از حقوقشان را از دست بدهند. همین مسئله بیکاری در این کشور را به بیش از ۳۵ درصد رسانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه

معترضان در سراسر فرانسه در اعتراض علیه دولت حلقه‌های المپیک را هم آتش زدند.

به گزارش فارس، دو اتحادیه اصلی کارگری فرانسه روز چهارشنبه پس از راهپیمایی سیاسی سال گذشته علیه اصلاحات نامناسب بازنشستگی دولت، بار دیگر به خیابان ریختند. در مجموع 265 تجمع در سراسر کشور فرانسه برگزار شد.

معترضان شعارهای پراکنده ترویج صلح، مبارزه با ریاضت اقتصادی و فراخوان برای "اروپا محافظ تر برای کارگران" پیش از انتخابات اتحادیه اروپا را سر دادند.

معترضان طرفدار فلسطین، معترضان ضد المپیک، کشاورزانی که از تشریفات اداری بیش از حد در رابطه با قوانین زیست محیطی شاکی بودند به جمع سایر معترضان پیوستند.

در لیون، 22 نفر دستگیر و دو افسر پلیس پس از حمله افراد کلاهدار به یک بانک زخمی شدند. خشونت های مشابهی نیز در شهر غربی نانت رخ داد. پلیس اعلام کرد که 45 نفر را در پاریس دستگیر کرده و 12 افسر در جریان تظاهرات روز چهارشنبه مجروح شده اند.

برخی از معترضان برای ابراز نارضایتی از بازی های تابستانی آتی که قرار است در کمتر از سه ماه آینده آغاز شود، حلقه های موقت المپیک را به آتش کشیدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت