Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز شهابی‌زاد پنجشنبه شب و هم‌زمان با هفته محیط‌زیست در نشست کارگروه تخصصی محیط‌زیست شهرستان اردکان افزود: از نگاه کارشناسی و بدون توجه به مسائل سیاسی، استقرار معادن و صنایع از جهت تولید و اقتصاد بسیار مؤثر بوده است.

وی اضافه کرد: گاهی گفته می‌شود آیا مدیریت ارشد شهرستان از واگذاری فلان معدن یا صنعتی آگاهی دارد؟ خیر متقاضی بدون آگاهی شهرستان به مرکز استان می‌رود و حتی در استان از مدیریت ارشد شهرستان دعوت نمی‌شود؛ یک نقص قانونی در این میان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندار اردکان اضافه کرد: مشکلاتی در این زمینه به‌ وجود آمده؛ مثلاً ۱۲۰۰ نفر دانش‌آموز از محل کارگران صنایع به جمعیت دانش‌آموزی شهرستان اضافه شده است.

شهابی زاد با بیان اینکه مشکل آب، فضای آموزشی و درمانی و مسکن شهرستان  از مشکلات ناشی از مهاجرت است تصریح کرد: برای اولین بار در استان، کارگروه تخصصی محیط‌زیست از سال گذشته در اردکان تشکیل شده است و با پشتوانه علمی تصمیم‌گیری می‌شود.

شهابی زاد اظهار داشت : نباید به بهانه اشتغال و تولید، اجازه دهیم حداقل‌های زیست‌محیطی رعایت نشود اگر مجموعه‌ای قرار است آینده شهرستان را به‌خطر بیندازد؛ اجازه نخواهیم داد.

وی یادآور شد: گزارش اولیه‌ای در خصوص منبع ذرات PM۲.۵ در شهرستان، سنگ‌شکن‌ها و جاده‌های خاکی را عامل اصلی بالابودن این ذرات معرفی می‌کند.

این مسوول با بیان اینکه اگر حکمی برای واحد متخلفی صادر شود؛ اما اجرا نشود؛ اهرم‌های قانونی بلااستفاده و بی‌توجه می‌مانند تاکید کرد: جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری قطعاً با قید رعایت معیارهای زیست‌محیطی و کاهش آسیب‌هاست.

دادستان عمومی و انقلاب هم در ادامه نشست با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت مسیر طی‌شده بررسی شود گفت: این‌که عموم مردم بتوانند تخصصی درزمینه محیط‌زیست داشته باشند؛ امکان ندارد؛ اما ایجاد کارگروه تخصصی توسط فرماندار یک حرکت رو به رشد است.

مهدی حسن‌پور،اظهار داشت: در جدیدترین قانون هوای پاک، نوع آلاینده‌ها و تکلیف صنایع  مشخص شده است.

وی  افزود: از این کارگروه (محیط‌زیست) می‌خواهم وضعیت آلایندگی صنایع را در کوتاه‌مدت و بلندمدت مشخص کند تا با همکاری همه قوا آن‌ها را پی‌گیری کنیم.

حسن پور گفت:  در بحث برزمین‌ماندن اجرای احکام، سیاست دستگاه قضا، اخطار رفع نقص در مرحله اول است و حتی تا پلمب آن واحد امکان اجرا دارد.
‌در پایان، از محیط‌بانان، اعضای کارگروه، کارشناسان اداره محیط‌زیست و فعالان رسانه‌ای این حوزه تقدیر شد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اردکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اردکان سازمان حفاظت محیط زیست اردکان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چهاربرج معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان چهاربرج و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی، مراسم معارفه اولین رئیس اداره محیط زیست این شهرستان تازه تاسیس برگزار شد.

در این مراسم عبداله حاجوی به عنوان اولین رئیس اداره محیط زیست شهرستان چهاربرج معرفی شد. 

لازم بذکر است شهرستان چهاربرج در استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۰ پس از تصویب هیئت دولت طبق تقسیمات کشوری از بخش مرحمت آباد به شهرستان چهاربرج تبدیل گردید.

دیگر خبرها

  • رئیس اداره محیط زیست شهرستان چهاربرج معرفی شد.
  • ضرورت تغییر رویکردهای محیط زیستی در مسیر توسعه دریامحور
  • دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است
  • این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد