Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بیرجند گفت: با وجود سوله های ورزشی فراوانی که در سطح خراسان جنوبی وجود دارد اما بیرجند مرکز استان فاقد زورخانه‌ بین المللی است و ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان از آن رنج می‌برد. ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

علی سنگکی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با اشاره به اینکه ورزش لازمه زندگی است اظهار داشت: در فرهنگ اصیل و کهن ایران، ورزش و آموختن مهارت های جسمانی، هنرهای جنگی و فنون رزم آوری جایگاه ویژه ای داشته و دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه همه آحاد و اقشار جامعه باید به ورزش روی بیاورند و برای این رویکرد نیاز به الگو دارند افزود: جوانان ورزشکار ما که در رقابت های داخلی و خارجی حاضر می شوند و افتخار آفرینی می کنند، الگوهای مناسبی برای سایر کسانی که می خواهند سالم و شاداب زندگی کنند هستند.

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بیرجند بیان کرد: اگر قهرمانان ما در هر رشته ورزشی که فعالیت می کنند مرام امیرالمؤمنین(ع) را که همان مرام پهلوانی و جوانمردی است، سرمشق خود قرار دهند نه تنها برای سایر جوانان ایرانی بلکه برای همه ورزشکاران دنیا می توانند الگوی مناسبی باشند. 

سنگکی تصریح کرد: روز نبرد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) با عمر بن عبدود را  که به تعبیر رسول مکرم اسلام تقابل تمام اسلام با تمامیت کفر بود، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نام گذاری شده است.

وی ضمن تبریک و گرامیداشت این روز بزرگ، همه قهرمانان و افتخار آفرینان کشور را در همه رشته های ورزشی به حرکت در این مسیر یعنی مسیر پهلوانی و جوانمردی دعوت و خاطرنشان کرد: از همه ورزشکاران تقاضا داریم تا با عزمی راسخ، این روش و منش را برای همه جهانیان به نمایش بگذارند. 

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بیرجند با بیان اینکه حرکت در مسیر اخلاق و داشتن منش پهلوانی به مراتب مهمتر است یادآور شد: ورزش ما در عرصه های مختلف قهرمانان فراوانی داشته است اما آنها که از مرزهای قهرمانی فراتر رفته و با خلق و خوی پهلوانی زندگی کردند در تاریخ ما جاودانه شده اند.

سنگکی به رویکردهای این انجمن اشاره کرد و اظهار داشت: به خرج دادن همت، مدیریت و سرمایه گذاری اساسی در جهت احیاء، رونق بخشی و توسعه ملی و بین المللی یکی از رویکردهای این انجمن است.

وی با بیان اینکه در تمامی استان‌‌ها اداره کل ورزش و جوانان یک زورخانه بزرگ و ملی در مرکز هر استان دارد گفت: با وجود ظرفیت و موفقیت‌هایی که در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در استان وجود دارد اما بیرجند تنها مرکز استان کشور است که فاقد یک زورخانه بزرگ و ملی است.

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بیرجند بیان کرد: در خراسان جنوبی 23 زورخانه فعال وجود دارد که 9 زورخانه در شهرستان بیرجند است.

سنگکی اظهار داشت: قاین، فردوس، بشرویه و طبس از جمله شهرستان‌هایی هستند که در زمینه ورزش پهلوانی بیشتر از سایر شهرستان‌های استان فعالیت دارند.
 
رئیس انجمن ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کارگران کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر این در اسدیه، خوسف، نهبندان و روستاهای نصرآباد خوسف، چهکند، اسفشاد قاین و حاجی‌آباد نیز زورخانه داریم و مورد استفاده ورزشکاران است.

 سنگکی بیان کرد: همچنین در سایر شهرستان‌های استان نیز برای راه‌اندازی زورخانه اقدام شده که امیدواریم با همکاری اداره ورزش و جوانان استان، استاندار، خیران و مردم پروژه‌های نیمه تمامی که در این زمینه وجود دارد به اتمام برسد.
 
وی اظهار کرد: ان‌شاءالله بعد از اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اغلب شهرهای استان زورخانه خواهیم داشت.
 
رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بیرجند گفت: شهرهای سرایان، سه‌قلعه و سربیشه فاقد زورخانه است که برای راه‌اندازی زورخانه در این شهرها نیز پیگیری شده و امیدواریم با همکاری خیران در این شهرها نیز زورخانه احداث شود.

روایت تسنیم از بی‌مهری به ورزش زورخانه‌ای کاشان/ پهلوانان ‌بیمه‌ ندارند + فیلم

همایش بزرگ ورزش زورخانه‌ای کرمان به روایت تصویر

مهرعلیزاده: توسعه ورزش زورخانه‌ای یک کار ملی و انسانی است

 13 زورخانه نیمه‌تمام در سطح استان
 
سنگکی از وجود 13 زورخانه نیمه‌تمام در سطح استان خبر داد و یادآور شد: این پروژ‌ه‌ها از مرحله کلنگ‌زنی تا پیشرفت فیزیکی 90 درصدی است.
 
وی خاطرنشان کرد: زورخانه‌های نیمه‌تمام استان در حاجی‌آباد قاین، امیرآباد، آرین‌شهر، طبس، اسلام‌شهر فردوس و سایر نقاط استان قرار دارند و تلاش می‌شود با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام سال به سال بر تعداد زورخانه‌های استان افزوده شود.

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بیرجند با اشاره به اینکه استقبال از ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی خوب است و نوجوانان و جوانان علاقه زیادی نسبت به این ورزش که از پدران به ما ارث رسیده است دارند و شاهد حضور خوب آن‌ها در زورخانه‌ها هستیم.

سنگکی با بیان اینکه بیرجند تنها مرکز استان فاقد زورخانه ملی در کشور است اظهار داشت: علی‌رغم وجود ظرفیت‌ و مدال‌آوران زیاد استان در زمینه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و علی‌رغم پیگیری‌های زیادی که از طرف مردم و هیئت زورخانه‌ای و پهلوانی استان در این خصوص صورت گرفته است اما متأسفانه در مرکز استان خراسان‌جنوبی یک زورخانه بزرگ و ملی که متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان باشد و بتواند مسابقات ملی را در آن برگزار کند، وجود ندارد.

وی یادآور شد: با وجود سوله های ورزشی فراوانی که در سطح استان وجود دارد مرکز استان فاقد زورخانه‌ ملی است و این یکی از بزرگترین فقدان‌هایی است که ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان از آن رنج می‌برد.
 
رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بیرجند خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه برای راه‌اندازی زورخانه ملی در مرکز استان تلاش‌های زیادی صورت گرفته و همه نسبت به این موضوع اذعان دارند اما تاکنون اقدام عملی برای احداث زورخانه ملی در بیرجند صورت نگرفته است.
 
سنگکی با بیان این‌که در تمامی استان‌‌ها اداره کل ورزش و جوانان یک زورخانه بزرگ و ملی در مرکز هر استان دارد افزود: با وجود ظرفیت و موفقیت‌هایی که در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در استان وجود دارد اما بیرجند تنها مرکز استان کشور است که فاقد یک زورخانه بزرگ و ملی است.

12 ایستگاه دیجیتال روستایی درخراسان جنوبی به بهره‌برداری رسیدساخت 16 هزار واحد مسکن محرومان در 3 استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان‌3 هزار نفر اشتغال در حوزه صنایع ‌دستی خراسان جنوبی ایجاد می‌شود‌

انتهای پیام/255/ش

R41348/P/S6,56/CT15

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیرجند تنها مرکز استان ورزش و جوانان نیمه تمام خراسان جنوبی زورخانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آئین نکوداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز قشر بسیج ورزشکاران در زورخانه مرحوم عمادی ساری برگزار شد.

 در این آیین از خانواده شهدای ورزشکار، مهرادعلی بابایی و علی معلم کلایی، تجلیل و همچنین شهید شاخص ورزشکار سال ۱۴۰۳ کشور شهید سعید شبان گورچین قلعه ،معرفی و از تمثال این شهید رونمایی شد.

همچنین با حضور حجت الاسلام یاسر طاهری، رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، عباد دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان ساری، غفارپور مسئول بسیج ورزشکاران مازندران، طورسوادکوهی و باقری روسای هیات زورخانه‌ای و کبدی استان و ساری، شریفی عضو شورای شهر ساری، نادری مسئول کانون بسیج ورزشکاران و روسای هیات‌های ورزشی ساری و قهرمانان ، از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان مروجان فرهنگ و منش پهلوانی تجلیل شد.

 

دیگر خبرها

  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای