Web Analytics Made Easy - Statcounter

«هاتف ممیزی» روز جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا کوچ بهاره عشایر استان تهران را با تاخیر ۱۰ روز مواجه کرد اما این کوچ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

وی افزود: یکهزار و ۸۰۰ خانوار عشایر استان به همراه ۴۰۰ خانوار عشایر مهمان از استان‌های قم، البرز، مرکزی و سمنان کوچ خود را از مناطق قشلاقی (گرمسیر) به سمت مناطق ییلاقی شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات از اواخر اردیبهشت ماه آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینکه با آزمایش‌های انجام شده و همچنین ارائه خدمات درمانی، تمامی جامعه عشایر استان در سلامت کامل هستند، تاکید کرد:‌ در زمان کوچ نیز تمامی پروتکل‌های وزارت بهداشت از جمله رعایت فاصله اجتماعی و ارائه خدمات بهداشتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جامعه عشایر استان تهران در مسیر میانبند (بین مناطق گرمسیر و سردسیر) در شهرستان پردیس و اطراف آن حضور دارند و تا روز ۲۱ خردادماه در مناطق سردسیر مستقر می‌شوند.

به گفته «ممیزی» در مسیر کوچ نیز آبرسانی سیار و سایر خدمات نیز به عشایر استان تهران عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور تسهیل در رفت‌وآمد عشایر تمامی مسیرهای عشایر بهسازی شد.

ممیزی با بیان اینکه عشایر استان تهران با ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز استان تهران هستند، گفت: این جامعه تولیدکننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی، لبنی و پروتئینی تولید کرد.

به گفته وی جامعه عشایری به مدت ۱۰۰ روز تا نیمه شهریورماه در مناطق سردسیر مستقر شده و پس از آن کوچ پائیزه عشایر به سمت مناطق گرمسیر آغاز می‌شود.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۴۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه به مناطق عشایری این استان سکونت پیدا کردند.

استان تهران حدود سه هزار خانوار عشایری دارد و شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، دماوند و فیروزکوه بیشترین عشایر را در شهرستان های استان به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری تهران مدیریت امور عشایر استان تهران پروندهٔ خبری کرونا و تعویق در کوچ عشایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری تهران ویروس کرونا استانداری تهران عشایر استان تهران جامعه عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حسین ظفری در گفتگو با برنامه «پیگیری» گفت: سازمان هواشناسی برای استان‌های غربی و جنوب غربی کشور از امروز تا روز جمعه هشدار سطح نارنجی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب را صادر کرده است.

­این مقام مسئول با بیان اینکه بارش‌ها از امروز در استان‌های غربی و جنوب غربی آغاز شده است، افزود: بارش‌ها فردا در ۴ استان (بخش جنوب شرقی استان خوزستان، بخش شرقی و شمالی استان بوشهر و استان‌های کهگیلویه بویراحمد و چهارمحال و بختیاری) متمرکز می‌شود و روز پربارشی را در این استان‌ها خواهیم داشت و بارش در بقیه استان‌ها معمولی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

­معاون سازمان مدیریت بحران گفت: باتوجه به اینکه به احتمال زیاد عشایر به وسایل ارتباط جمعی دسترسی نداشته باشند، افرادی را به مناطق زندگی عشایر فرستادیم تا هشدار‌های لازم را به آنها بدهند.

­ظفری با اشاره به اینکه احتمال رعدوبرق و بارش تگرگ در مناطق مرتفع وجود دارد، افزود: به عشایر و روستاییان هشدار دادیم که مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا به محصولات کشاورزی آسیبی وارد نشود.

­این مقام مسئول گفت: اگر بارش‌ها به قدری زیاد باشد که نیاز به مسدود کردن مسیر‌ها و هدایت اجباری رانندگان باشد، از مردم می‌خواهیم تا با عوامل پلیس راه و راهداری همکاری لازم را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه