Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:33:32 GMT

مهدهای کودک خراسان جنوبی بازگشایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۰۷۴۴

مهدهای کودک خراسان جنوبی بازگشایی می‌شود

به گزارش روز جمعه دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی، علی عرب‌نژاد افزود: پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور رییس جمهوری، بازگشایی مهدهای کودک با ضوابط وزارت بهداشت انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مهدهای کودک علاوه بر اخذ کد رهگیری از سامانه salamat.gov.ir و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، ملزم به رعایت دستورالعمل بهداشتی کمیته پیشگیری از بیماری ها واگیردار سازمان بهزیستی نیز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرب‌نژاد به ۱۳ بند ارسال شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: پذیرش کودکان در مهدهای کودک بر اساس وضعیت هر منطقه (سفید، زرد یا قرمز) و در گروه‌های سنی مختلف انجام خواهد گرفت.

وی یادآور شد: برای گروه سنی زیر۲ سال در مناطق سفید و زرد با نصف ظرفیت و در قرمز با یک سوم ظرفیت، گروه سنی ۲ تا چهار سال، در مناطق سفید و زرد با نصف ظرفیت و در قرمز با یک سوم ظرفیت، گروه سنی پنج تا ۶ سال در مناطق سفید ظرفیت کامل و در مناطق زرد و قرمز با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل، پذیرش کودکان انجام می‌شود.

 مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به الزام ضدعفونی کامل مهدکودک شامل اتاق‌ها، محیط بازی و سرویس‌های بهداشتی به صورت روزانه اشاره کرد و گفت: استفاده نکردن از فضاهای بازی مشترک، تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا دارد، حضور پرسنل با تجهیزات بهداشتی، تهیه و در اختیار قرار دادن مواد ضدعونی کننده به پرسنل و نظارت ویژه مربیان در هنگام شستشوی دست کودکان از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

عرب‌نژاد با بیان این که به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت همراه کودک در کیفی مخصوص و پرهیز از حضور اولیا و افراد متفرقه در محیط مهدکودک الزامی است، اضافه کرد: در هنگام بازگشایی، چیدمان کلاس‌ها باید تغییر کرده و کودکان با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بنشینند.

وی گفت: خارج کردن کفش‌ها از فضای داخلی مهدکودک، آموزش اولیا برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اعلام ساعت تحویل و ترخیص کودک به‌منظور جلوگیری از تجمع از دیگر مواردی است که از سوی سازمان بهزیستی ابلاغ شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت از اولیا تعهد کتبی اخذ خواهد شد تا درصورتی که یکی از نزدیکان کودک به بیماری کرونا مبتلا شد، اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.

عرب‌نژاد به انجام بازرسی‌های حضوری و آنلاین این اداره کل به صورت ویژه نیز اشاره کرد و افزود: درصورت مشاهده رعایت نکردن بهداشت برخورد قانونی و حتی پلمپ مرکز را خواهیم داشت. 

وی توصیه کرد؛ مادران خانه‌دار تا حد امکان کودکان خود را در خانه نگهداری کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خراسان جنوبی مهدکودک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان جنوبی مهدکودک ویروس کرونا خراسان جنوبی مهدکودک خراسان جنوبی مهدهای کودک عرب نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان