Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور گفت: بیش از ۸۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور در حال بهره‌برداری بوده، که سهم لرستان از این مجموع ۲ درصدی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محسن صالحی‌نیا صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فروسیلیس این شهرستان اظهار کرد: بیش از ۸۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور در حال بهره‌برداری بوده، که سهم لرستان از این مجموع ۲ درصدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: قریب به ۶۸ درصد واحدها در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند که سهم لرستان در این زمینه پایین‌تر از متوسط کشوری است.

مدیرعامل سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به افزایش چند برابری سرمایه‌گذاری به منظور فعالیت سرمایه‌گذاران در کشور بیان کرد: ایجاد جهش در واحدهای موجود با هدف بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت آن‌ها و ایجاد تحرک در واحدهایی که در بخش‌های زیرساختی، تامین اقلام پایه، واسطه‌ای و نهایی فعالیت می‌کنند، از مهمترین سیاست‌های پیش‌رو است.

‌صالحی‌نیا به صفر رساندن واردات اقلام کالاهای نهایی را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: باید با تولید و توسعه صادرات خود را از وابستگی به نفت خارج کنیم.

وی ادامه داد: در اغلب نواحی و شهرک‌های صنعتی نیاز توسعه احداث شده، اما درخواست‌ها به منظور ایجاد و توسعه سرمایه‌گذاری را صادقانه ندیده‌ایم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به سیاست‌های پیش‌رو با هدف پژوهش و تولید در کشور افزود: راه‌اندازی واحدهای راکد تولیدی، تامین مواد اولیه، توسعه و تامین نقدینگی برای واحدهای موجود از جمله این سیاست‌ها است.

صالحی‌نیا راه اندازی پروژه‌های در حال اجرا را از دیگر سیاست‌های اولویت‌دار برشمرد و تاکید کرد: اجرای طرح‌های توسعه، اجرای پروژه‌های فناوری جدید و افزایش ظرفیت پروژه‌ها از دیگر اولویت‌های پیش‌رو است.

وی مدیریت واردات و توسعه صادرات را از دیگر سیاست‌های محوری دانست و تصریح کرد: اجرای سیاست تنظیم بازار از دیگر محورهای پیش‌رو در سال رونق تولید است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود از فروسیلیس به عنوان ماده اولیه مورد استفاده در صنایع آهن و فولاد و صنایع کوچک و متوسط یاد و اظهار کرد: لرستان در حوزه صنعت و معدن در حال توسعه بوده و هنوز ظرفیت‌های زیادی را برای استفاده و بهره‌برداری دارد.

صالحی‌نیا بیان کرد: در شرایط کنونی ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد توسعه و تکمیل سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد که باید از آن برای افزایش تولید استفاده کرد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس شهرک های صنعتی کشور شهرک های صنعتی بهره برداری پیش رو صالحی نیا سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ در نشست مشترک آقای فرشاد مقیمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آقای رجبی مشهدی مدیر عامل سازمان توانیر، همچنین بر انعقاد تفاهم نامه‌ای به مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان وفق بند (خ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ١٤٠٣ در جهت کمک به طرح‌های برق رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید شد.    تکمیل و بهره برداری ۲۱ پست برق دارای تفاهم نامه در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد (تا پایان سال ۱٤۰۲) با ظرفیت ٤۲۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات این نشست مشترک بود.    این نشست مشترک با هدف چاره اندیشی برای رفع ناترازی برقِ شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند