Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به آتش‌سوزی مکرر در ارتفاعات شیراز گفت: منابع طبیعی باید حساس‌تر باشد، اینکه جنگل‌ها و ارتفاعات آسیب ببیند و ظهور و بروزی از منابع طبیعی دیده نشود پذیرفتنی نیست. ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به آتش‌سوزی‌های متعدد و مستمر در ارتفاعات استان فارس و شیراز اظهار داشت: ارتفاعات شمالی و جنوبی استان به ویژه شیراز دچار آتش‌سوزی متعدد و مستمر شده در صورتی که حفظ منابع طبیعی باید در اولویت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با انتقاد از عدم حضور مسئولان امر و عدم کمک به نیروهای مردمی در اطفای حریق گفت: در ارتفاعات سبزپوشان و در بازدیدی که شب گذشته از این منطقه داشتم به جز نیروهای مردمی و مسئولان محلی امکان آنچنانی برای مهار آتش فراهم نبود در صورتی که نیروهای مردمی نیازمند پشتیبانی هستند. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استان حتما باید برای مقابله با آتش‌سوزی تجهیز شود، افزود: به دلیل فاصله طولانی و صعب‌العبور بودن مسیر در ارتفاعات سبزپوشان باید حتما با استفاده از پرواز و به صورت هوایی امکانات جابه‌جا شود. 

حریق در کمین اراضی ملی کوهدشت؛ مراتع کوهنانی آتش گرفتارتفاعات پارک ملی بمو شیراز طعمه حریق شد/ اطفاء حریق پس از 2 ساعتکهگیلویه و بویراحمد| دهیاران روستاهای مناطق حفاظت شده به تجهیزات اطفاء حریق مجهز شدند

عزیزی با انتقاد از عملکرد منابع طبیعی استان بیان کرد: منابع طبیعی بنا بر گزارش‌های محلی آنگونه که باید در صحنه نیست در صورتی که باید حضور جدی و تعیین‌کننده داشته باشد، البته باید همه دستگاه‌ها کمک کنند نباید یک دستگاه از خود سلب اختیار کند ولی مسلم است که مقابله با آتش از وظایف ذاتی منابع طبیعی است. 

وی با توجه به نیاز شدید استان فارس به بالگرد آبپاش تصریح کرد: باید مسئولان مربوطه برای خرید و تجهیز بالگرد آبپاش اقدام کنند هر امکانی هم برای پیگیری لازم باشد مجمع نمایندگان پشتیبانی می‌کند ولی مدیران اجرایی باید این موضوع را پیگیری و دنبال کنند. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه نباید نیروهای مردمی را رها کنیم و هیچ کمکی به آنها نشود، گفت: منابع طبیعی باید حساس‌تر باشد، اینکه جنگل‌ها و ارتفاعات آسیب ببیند و ظهور و بروزی از منابع طبیعی دیده نشود پذیرفتنی نیست. 

به گزارش تسنیم ارتفاعات سبزپوشان در شرق شیراز در دو روز گذشته دچار حریق شده و هرچند از صبح امروز اقداماتی از سمت فرمانداری و آتش‌نشانی شیراز برای اطفای حریق انجام گرفته اما همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/424/ش

R7771/P1377/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتفاعات سبزپوشان نیروهای مردمی منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض

ایسنا/ایلام مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی بومی توسط افراد بومی و غیر بومی در استان ایلام، وجود برخی از این گیاهان را در انقراض قرار داده است.

«علی فرضی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: از حدود ۱۰۰۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده کشور ۳۵۰ گونه در استان ایلام وجود دارد که در هر منطقه از طبیعت استان بسته به شرایط آب و هوایی و خاک رشد می‌کنند و مردم برای مصارف درمانی و همچنین برخی صرفه اقتصادی و فروش، به برداشت آن‌ها مبادرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی، داروخانه کوچک طبیعت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برداشت بی‌رویه و بهره‌برداری غیراصولی به‌واسطه عدم شناخت از نحوه برداشت این گیاهان، آن‌ها را در خطر انقراض قرار داده است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام افزود: کنگر، پاقازه، ترگ، پیچگ و ونگی و ازبوه، تشنه‌داری بلاورو گیاهانی هستند که بیشترین استفاده را دارند و بیشترین خطر متوجه این گیاهان است.

فرضی‌نژاد گفت: برای پیشگیری از انقراض این گیاهان باید سیاست‌های ابلاغی سازمان منابع طبیعی کشور و استان در خصوص ممنوعیت‌ها و میزان برداشت گیاهان دارویی را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت، احیا و توسعه گیاهان دارویی کار منابع طبیعی استان است عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی به تنهایی از عهده این مهم برنمی‌آید و باید همه مردم و بهره‌برداران برای این کار آموزش ببینند تا این این گیاهان برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض