Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) با صدور بیانیه‌ای به اقدام دولت آمریکا در تحریم مقامات این سازمان واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این دیوان در بیانیه خود تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا را مصداق «تهدید و اجبار» علیه مقامات قضائی دانست که با هدف دخالت در مُر قانون انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، دیوان کیفری بین‌المللی با غیرقابل قبول خواندن این اقدام آمریکا، تصریح کرد در کنار کارمندان و مقامات خود در برابر جدیدترین نمونه از حملات بی‌سابقه علیه این سازمان ایستاده است.

این دیوان با ابراز تأسف عمیق از تصمیم آمریکا به تحریم مقامات خود، در بیانیه خود نوشت: «این حملات به مثابه تنش‌زایی و اقدام غیرقابل قبول برای مداخله در مُر قانون و عملکرد دیوان است. این اقدامات با هدف نفوذ بر اقدامات مقامات دیوان در حوزه تحقیقات مستقل و فرایند قضائی بی‌طرف آن اعلام شدند».

در این بیانیه، تحریم‌های آمریکا که حمله به دیوان خوانده شده، همانند حمله به منافع قربانیان جنایات خصمانه توصیف شده که این دیوان به عنوان آخرین امید برای اجرای عدالت درباه آنهاست.

ترامپ روز پنجشنبه با امضای یک فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه دیوان کیفری بین‌المللی را صادر کرد.

گفته می‌شود این تحریم‌ها به دلیل تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری درباره جرائم آمریکا در افغانستان و همچنین جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اعمال شده است.

پیشتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا و دیگر کشورها خواسته بود دادستان‌ها و اعضای دیوان کیفری بین‌المللی را تحریم کنند.

یک ماه پیش بود که دادستانی کل دیوان کیفری بین‌المللی با بیان اینکه فلسطین، یک دولت مستقل است، تاکید کرد که این دیوان صلاحیت قضایی برای تحقیقات در موضوع جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را دارد

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تحریم های آمریکا تحریم دیوان کیفری بین المللی افغانستان رژیم صهیونیستی فلسطین دیوان کیفری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان بین‌المللی کیفری از اظهارنظر درباره موضوع حکم بازداشت نتانیاهو خودداری کرد

دیوان بین‌المللی کیفری در ایمیلی به شبکه سی‌ان‌ان به اظهارات قبلی «کریم خان» دادستان کل این دیوان اشاره و تاکید کرد: «دیوان بین‌المللی کیفری درباره تحقیقات در حال انجام اظهار نظر مستمری ارائه نمی‌کند و به گمانه زنی‌ها در گزارش‌های رسانه‌ها پاسخ نمی‌دهد و بر این اساس، ما اعلام می‌کنیم که هیچ پاسخ دیگری در این مرحله نداریم.

رسانه‌های عبری زبان پیش از این فاش کرده بودند که دیوان بین‌المللی کیفری در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی است.

با این‌حال نتانیاهو از ترس صدور حکم بازداشتش این روزها به شکلی کاملا غیرعادی نگران و متشنج است و تماس‌های گسترده‌ای با مقام‌های آمریکایی به‌منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

نتانیاهو پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای رسمی در خصوص اقدامات احتمالی دیوان بین‌المللی کیفری علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد این نهاد برای «تضعیف حق مسلم اسرائیل برای دفاع از خود» اقدام کند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • دیوان بین‌المللی کیفری از اظهارنظر درباره موضوع حکم بازداشت نتانیاهو خودداری کرد
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد