Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دور نخست مذاکرات میان واشنگتن و بغداد برگزار شد و در پایان این مذاکرات، ۲ طرف با صدور بیانیه مشترکی از توافق بر سر کاهش حضور نظامیان آمریکایی در عراق خبر دادند. تاریخ انتشار: 10:41 - 23 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۳۰۰

خبرگزاری میزان - دور نخست مذاکرات میان واشنگتن و بغداد شامگاه پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مذاکرات حدود ۲ ساعت به طول انجامید و ریاست هیئت مذاکره کننده آمریکایی را «دیوید هیل»، معاون وزیر خارجه آمریکا، بر عهده داشت.

پایگاه السومریه نیوز به نقل از تلویزیون دولتی عراق گزارش داد که آینده حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق و وضعیت اقتصادی این کشور از جمله محور‌های این مذاکرات بوده است.

در پایان این مذاکرات، هیئت‌های نمایندگی آمریکا و عراق بیانیه مشترکی صادر و اعلام کردند که بر سر کاهش حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق طی ماه‌های آینده به توافق رسیده اند.

عصر روز پنجشنبه و ساعاتی پیش از آغاز این مذاکرات، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، طی اظهاراتی تاکید کرد که گفت‌وگو‌ها با واشنگتن مبتنی بر دیدگاه و نظارت مرجعیت و پارلمان این کشور خواد بود.

بیشتر بخوانید: اصابت راکت به منطقه سبز و واکنش‌ها به مذاکرات با واشنگتن

مصطفی الکاظمی گفته که در این مذاکرات نیاز‌های مردم عراق در نظر گرفته خواهد شد.

نخست وزیر عراق در بخشی از اظهارات خود گزارش داد که در جریان سفر اخیرش به موصل گروهی از افراد قصد ترور وی را داشته اند.

در همین حال رسانه امنیتی عراق نیز گزارش داد که سرویس اطلاعاتی این کشور طی عملیاتی در استان صلاح الدین موفق به بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی شده است.

فرماندهی عملیات الانبار نیز گزارش داد که عملیات گسترده‌ای را در چندین منطقه بیابانی این استان برای از میان بردن عناصر باقیمانده داعش آغاز کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق تحولات عراق برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه اداره ایمنی دریانوردی شانگهای آمده است: نیروی دریایی چین از روز چهارشنبه اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) به مدت ۹ روز متوالی در آب‌های شرقی رزمایش برگزار خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، ورود کشتی‌های غیر مرتبط از ساعت ۷ صبح روز اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) تا ساعت ۹ صبح روز ۹ می (۲۰ اردیبهشت) به محل برگزاری این رزمایش در آب‌های شرقی چین ممنوع است.

گفتنی است؛ رزمایش دریایی مشترک کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، روسیه و چین پیش تر (اسفند ۱۴۰۲) در آب‌های دریای عمان برگزار و برخی از طرح‌های عملیاتی آن به اجرا در آمد.

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت‌کننده و نشان‌دادن حُسن نیت و توانایی این کشورها در حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک عنوان شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است
  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند