Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «یوسف الحساینه» عضو دفتر سیاسی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین در واکنش به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای تحریم مقامات دیوان کیفری بین‌المللی، گفت این اقدام پوششی برای جنایت‌های تل‌آویو علیه فلسطینیان است.

این اظهارات پس از آن مطرح شده که ترامپ روز پنجشنبه با امضای یک فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه «دیوان کیفری بین‌المللی » را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 عضو جهاد در این خصوص گفت که اقدام دونالد ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفته است تا با این اقدام، این رژیم به نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد ادامه دهد.

الحساینه همچنین گفت که آمریکا با این اقدام پوششی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است تا جنایت‌های بیشتری علیه ملت فلسطین و دیگر ملت‌های کشورهای عربی و اسلام مرتکب شود.

یوسف الحساینه در ادامه گفت که دولت ترامپ با موضع‌ خصمانه خود علیه دیوان بین‌المللی کیفری و تمام سازمان‌هایی که از مظلومان حمایت می‌کنند، تأکید دارد که جامعه بین‌الملل و مردم جهان برایش اهمیتی ندارند.

وی تأکید کرد که ادامه تردید جامعه جهانی به عدم پاسخگویی به اقدامات خصمانه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بیانگر سقوط نظام اخلاق بین‌المللی و همچنین نشانگر سرفرود آوردن در برابر سلطه آمریکایی-صهیونیستی است.

عضو جهاد اسلامی در پایان از دیوان کیفری بین‌المللی خواست که برای مقابله با اهانت‌های پی‌در‌پی آمریکا و رژیم صهیونیستی به این دیوان و قضات آن، موضعی عملی اتخاذ کند.

رسانه‌ها در این خصوص گزارش دادند که  ترامپ این مجوز را به دلیل تحقیقات این دیوان درباره جرائم آمریکا در افغانستان اعمال کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دیوان کیفری بین المللی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!

رضا نصری حقوقدان بین الملل با انتشار پیامی در ایکس نوشت: کسانی که ادعا می‌کنند دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت رسیدگی به جنایات ارتکابی در سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل را ندارد، با این هدف این ادعا را رواج می‌دهند که متعاقباً تحریم علیه دیوان کیفری بین‌المللی را - به بهانه اینکه از حیطه اختیاراتش خارج شده - توجیه نمایند. اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!

دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت دارد و ایالات متحده آمریکا هیچ توجیهی مطابق حقوق بین‌الملل ندارد تا دیوان و مقامات آن را بهانه خروج از اختیارات خود تحریم کند!

در سال ۲۰۲۱، شعبه پیش‌دادرسی دیوان - با اکثریت آراء - رأی بر این داد که دولت فلسطین یکی از کشور‌های عضو اساسنامه رم است؛ که دولت فلسطین به درستی با پیوستن به اساسنامه رم به دیوان صلاحیت سرزمینی اعطا کرده؛ و اینکه صلاحیت سرزمینی دیوان به سرزمین‌هایی که از سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده‌اند، یعنی غزه و کرانه باختری، از جمله بیت‌المقدس شرقی، اِعمال می‌شود!

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد