Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: اکثریت مردم در زمینه فروش، واگذاری و یا سرمایه‌گذاری سهام عدالت خود در بازار بورس هیچ تخصص و اطلاعاتی ندارند. ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

سید‌کاظم دلخوش‌اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، طرح اعطاء سهام عدالت به قشرهایی از مردم که در گذشته انجام شد را اقدامی مطلوب در راستای اجرای عدالت تلقی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر اکثریت مردم در زمینه فروش، واگذاری و یا سرمایه‌گذاری سهام عدالت خود در بازار بورس هیچ تخصص و اطلاعاتی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس اجرای اصل 44 قانون اساسی در کشور را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه اعطاء سهام عدالت به بخشی از مردم نیز در راستای اجرای همین اصل عملیاتی شد عنوان کرد: حمایت از قشرهای ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه و اجرای عدالت از دیگر رویکردهای دادن سهام عدالت به مردم بود.

دلخوش‌اباتری واگذاری سهام کارخانجات و شرکت‌ها به مردم در قالب اجرای برنامه سهام عدالت در کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در همان زمان اجرای طرح سهام عدالت که فکر خوبی هم بود فرم‌ها و مدارک لازم توسط مشمولان ارائه و پس از تکمیل مقدمات کار سهام‌ها در قالب برگه‌هایی به مردم واگذار شد.

گزارش| آیا سود سهام عدالت گره‌گشای زندگی مردم است؟گره کور سهام عدالت جاماندگان/ لزوم شفاف‌سازی وزیر اقتصاد درخصوص توزیع عادلانه سهام عدالت بین 6 دهک پایین درآمدینماینده مردم رشت در مجلس: بلاتکلیفی مردم در رابطه با «سهام عدالت»؛ مردم در این مورد توجیه نشدند

وی با اشاره به اینکه مشخصات مشمولان این طرح در سامانه به ثبت رسید و به موجب آن چیزی در حدود 44 میلیون نفر در کشور به عنوان سهامدار از مواهب سهام عدالت برخوردار شدند ابراز داشت: به‌ تازگی نیز دولت با جدی‌تر شدن بحث بازار بورس موضوع واگذاری و آزادسازی 30 درصد سهام عدالت مشمولان را مطرح کرده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه در طرح جدید دولت مردم در امر نگهداری سهام خود، فروش، واگذاری و یا سرمایه‌گذاری آن در بازار بورس اختیاردار شدند خاطرنشان کرد: به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌کنیم که حتماً با اطلاعات دقیق و کامل وارد کار شوند و در مورد سهام عدالت خود تصمیم بگیرند.

دلخوش اباتری عدم اطلاع اکثر سهامداران سهام عدالت از راه و روش سرمایه‌گذاری در بازار بورس را متذکر شد و عنوان کرد: بازار بورس یا بازار سهام عدالت برای امر خرید و فروش سهام یک بازار تخصصی به شمار می‌آید بنابراین افرادی که وارد این حیطه می‌شوند باید از آگاهی لازم و اطلاعات کافی برخوردار باشند.

وی ضمن توصیه به تمام سهامداران سهام عدالت برای تصمیم‌گیری درست در مورد سرمایه‌هایشان افزود: اگر کسی از مردم به ویژه افراد محرومی که این سهام در اختیارشان است می‌خواهد سهام خودشان را احیاناً واگذار کنند حتماً باید از کسانی که در زمینه مسائل اقتصادی بورس اطلاعات لازم دارند کسب اطلاع کنند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه لازم است مردم از طریق سامانه‌های مربوط به بخش سهام عدالت بررسی‌های لازم را برای اینکه دچار آسیب و ضرر مالی نشوند انجام دهند تصریح کرد: باید مقدمات و شرایطی توسط دولت و دستگاه‌ها فراهم شود تا از متضرر شدن سهامداران سهام عدالت جلوگیری به عمل آید.

دلخوش اباتری با تأکید بر اینکه به هر حال بحث واگذاری 30 درصد از سهام عدالت به مردم کاری هست که دولت مشغول انجام آن است اظهار داشت: سهام عدالت می‌تواند سرمایه‌ای خوب برای مردم و قشرهای محروم باشد بنابراین مردم باید نسبت به واگذاری سهام خود از مسیرهایی که قانون مشخص کرده است اقدام کنند.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم صومعه سرا در مجلس سرمایه گذاری بازار بورس سهام عدالت دلخوش اباتری گذاری سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است

به گزارش «تابناک» به نقل از وابط عمومی بانک ملی ایران؛ محمد رضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به نقش و جایگاه بورس و بازار سرمایه در تحقق شعار سال مبنی بر « جهش تولید با مشارکت مردم» به خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران گفت: مقام معظم رهبری در انتخاب شعار امسال علاوه بر اهمیت جهش تولید، به مشارکت مردم نیز اشاره داشتند و آنچه که در مشارکت مردم می تواند رقم بخورد بخش اعظمی از آن بازار سرمایه کشور است کما‌اینکه سهام عدالت را از طریق بازار سرمایه کشور با رویکرد مشارکت عمومی تبدیل کردیم.

پور ابراهیمی اذعان کرد: شاید تنها کشوری در منطقه هستیم که این تعداد از توده های مردم در بازار سرمایه به صورت مستقیم و غیر مستقیم حضور دارند.

وی با بیان نگرانی‌های مردم بابت سرانجام دارایی های دولت گفت: بعضاً اصطلاحاتی شنیده می‌شود که دارایی‌های دولت را به تاراج برده‌اند و بخش خصوصی آنها را ارزان خریده است؛ اینها دغدغه‌های مردم هست و اگر ما می‌خواهیم مشارکت را افزایش دهیم به دلیل شرایطی که در کشور وجود دارد باید این نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: وقتی ما توده‌های مردم را در قالب شرکت سهامی عام یا تعاونی‌های سهامی که می‌توانند در بازار سرمایه پذیرفته شوند شریک می‌کنیم، این دغدغه به تاراج بردن به مراتب کمتر می شود چرا که خیر آن به توده‌ها می‌رسد و هر میزان سهمی که به آنها اختصاص داده شود شفاف و مردمی است و کسی نمی‌تواند مدعی شود که آن را به یک شخص داده‌اید.

نماینده مردم کرمان و راور با بیان اینکه ظرفیت بازار سرمایه اساساً در جهت تجهیز منابع از طریق ورود افراد به صورت سرمایه گذاری خرد است؛ تصریح کرد: هنر این است که این اقدامات منجر به تغییر بزرگ اقتصادی شود. 

وی ماهیت بازار سرمایه را بسیار مهم دانست و افزود: برای تمام این مسائل ابتدا لازم و ضروری است که ما ذائقه مردم را که در بازار سرمایه مدتهاست تلخ شده، شیرین کنیم. اگر ذائقه شیرین شود مردم به سمت بازار سرمایه خواهند آمد. این بازار از سال 84 دارای قوانینی بوده که در سال‌های بعدی نیز مورد تایید بوده است اما به دلیل عملکردی که خوب نبوده اکنون ما شاهد یک نگاه منفی هستیم که با اقدامات به موقع و موثر دولت می‌توانیم این نگاه را تغییر داده و شاهد افزایش مشارکت مردم از طریق ظرفیت‌های بازار سرمایه باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به واگذاری بیش از 50 درصد سهم پتروشیمی شازند از سوی بانک ملی ایران به شرکت شتران که 70 درصد آن مردمی است و حدود 47 میلیون ایرانی در آن سهم دارند، در راستای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری‌ گفت: این اقدام بانک ملی ایران بسیار ارزشمند است و هر کاری که بتواند تصدی‌گری دولت به طور مستقیم و غیر مستقیم در اقتصاد را کاهش داده و سهم بخش خصوصیِ واقعی و مردم را افزایش دهد قابل تقدیر است.

 پور ابراهیمی تاکید کرد: در واگذاری‌ها باید دقت کنیم، گاهی این اتفاق رقم می خورد اما باز به شرکتی انتقال پیدا می‌کند که دولت در پشت آن دست داشته و با کمترین سهم بیشترین اعمال قدرت را می‌کند، مانند فرآیندی که در خودرو سازی شاهد آن هستیم. واگذاری‌ها باید به این شرط باشد که شرکت‌ها واقعا خصوصی باشند و یا مردم درآن سهم زیادی را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس