Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با قدردانی از همراهی مردم استان در پیشگیری از این ویروس گفت: با توجه به افزایش شیوع این ویروس طی روز‌های اخیر، نیازمند تقویت حس مسئولیت اجتماعی هستیم.

او افزود: برای ارتقای حس مسئولیت پذیری مردم، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی رسالت سنگینی در حوزه اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگسازی بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی اضافه کرد: اگر چه شرایط استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور در وضعیت بهتری قرار دارد، اما هرگونه بی‌مبالاتی، غفلت و کم‌توجهی می‌تواند خطرناک باشد و موج‌های بعدی شیوع ویروس کرونا را در استان شکل دهد.

او ادامه داد: از همین رو می‌طلبد مردم استان با دوری از برگزاری مراسماتی نظیر عروسی و ختم و تعطیل کردن آیین‌ها و سنن خود تا رفع خطر ویروس کرونا، مسئولیت‌پذیری خود را در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا همچون روز‌های ابتدایی شیوع این ویروس تداوم بخشند.

بیشتر بخوانید: ارزیابی مطلوب نقش مدیریت شهری در مقابله با ویروس کرونا

عباسی بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر فضای عمومی استان تأکید کرد و گفت: افرادی که با بی‌توجهی خود منجر به شیوع ویروس کرونا در استان شوند، متخلف به شمار می‌روند و با آن‌ها برخورد قضایی می‌شود.

او همچنین با تاکید بر ساماندهی فضای مجازی استان اضافه کرد: فضای مجازی فرصتی است تا بتوان از این طریق مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حساس و ترغیب کنیم.

عباسی با بیان اینکه شیوع کرونا فرصت‌ها و تهدید‌های بسیاری با خود به همراه داشته است گفت: شناسایی این فرصت‌ها و تهدید‌ها مستلزم تشکیل یک کارگروه متشکل از نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و صنعت، معدن و تجارت است تا بتوان گزارش جامعی در همین خصوص در ابعاد اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی تهیه کرد.

او افزود: این گزارش در نشست بعدی ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا باید از سوی این سه دستگاه ارائه شود تا بتوان با ارائه راهکار‌های مناسب از شدت آسیب‌ها کاست و از فرصت‌های موجود به بهترین نحو بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا فعالان فضای مجازی فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است