Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد عساکره مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در واقع یک پلتفرم برای کسب و کارهای کوچک خانگی، محلی و روستایی است که افراد در این پلتفرم با اسم و هویت خودشان صاحب غرفه مجازی می‌شوند تا از این طریق محصولات خود را عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 32 هزار کسب وکار از سراسر ایران تقریباً از بیش از 980جغرافیایی در این بازار مستقرند که هرکدام صاحب کسب وکاری اند که عمدتاً از جنس کسب وکارهای کوچک محسوب می شوند و برای خود در باسلام یک صفحه اختصاصی به نام غرفه دارند که به معرفی خود و محصولات شان می پردازند و از طریق یک اپلیکیشن به نام غرفه من همه کسب وکار خود را مدیریت می کنند. مهم تر از آن، اینکه این پلتفرم یک بازار اجتماعی است هر کدام از این کسب وکارها روزانه چندین پست دراین اپلیکیشن تولید و محتوای کاربرساخته درست می کنند. بدین ترتیب با محتواهای خود مردم را با کسب وکار خود درگیر می کنند. این کسب وکارها در حال حاضر بیش از 300 هزار محصول تولید می کنند.

عساکره با اشاره به اینکه تاکنون تمرکز ویژه برای صادرات نداشتیم، اظهار کرد: اما در مجموع به صورت جزی برخی از کالاها را به کشورهای خارجی صادر کردیم. در همین راستا چندین مذاکره با کشورهای خارجی برای صادرات محصولات صنایع دستی برگزار کردیم تا با فراهم کردن مقدمات لازم زمینه باری صادرات هموارتر شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: از طریق زیرمجموعه کسب وکارهای علوم انسانی جز شرکت‌های دانش‌بنیان تلقی شدیم در واقع پلتفرمی تحت عنوان بازار اجتماعی ایجاد کردیم که در این بازار متناسب با کسب وکارهای خودشان محصولات را عرضه کنند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه راهکارهای خلاقانه می‌توانند خیلی از موضوعات و مسائل کشور را حل کنند و بهترین کار برای ایجاد رقابت سالم اختصاص فرصت‌های یکسان برای شرکت‌های عضو و از طرفی برطرف کردن موانع پیش روی این شرکت‌ها است. به عنوان مثال زیرساخت لجستیک که یکی از موانعی است که باید برطرف شود تا زمینه برای رقابت سالم بین این کسب وکارها فراهم شود.

عساکره تصریح کرد: تاکنون چند نوبت جذب سرمایه داشتیم و جذب سرمایه جدیدمان هم در شرف انجام است، ارزش‌گذاری‌های مان را انجام دادیم و با سرمایه گذاران مختلفی برای دوره بعدی در حال مذاکره ایم که تقریباً نهایی شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر برنامه ما توسعه الگوریتم جذب مشتری، پیدا کردن مشتری، ارتباط با مشتری، پیدا کردن محصول مناسب و ارتباط با آن تولیدکننده است و بعد از آن هم براساس چند موتور رشدی که داریم که یکی موتور رشد دعوت است که از طریق خود کاربران دیگران را دعوت می‌کنند و دیگری موتور رشد سئو و جستجو است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره تحقق شعار جهش تولید گفت: یکی از مهم‌ترین کارها برای تحقق این امر مهم اصلاح زیرساخت‌ها و رفع موانع است. زیرساخت لجستیک زیرساخت اساسی است اگر دولت هیچ کاری را انجام ندهد و تمرکز روی موضوعی نداشته باشد اما کمک کند تا با اصلاح زیرساخت لجستیک و تقویت آن به کمک شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیانی بتواند راه حلی را ارائه کنند خود این مسیر تحقق جهش تولید را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

169 / 336 دانش بنیان استارتاپ کسب وکار اینترنتی پلتفرم غرفه مجازی سجاد عساکره لجستیک

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانش بنیان استارتاپ کسب وکار اینترنتی پلتفرم غرفه مجازی لجستیک شرکت دانش بنیان کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد همرسانی «دایان» رویدادی با محوریت توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان است که توسط طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) برگزار می‌شود.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت را مغتنم شمرده و در حضور بهره‌برداران معادن و صنایع معدنی و همچنین صاحبان سایر صنایع مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی در بخش‌های خصوصی و دولتی، بشرح زیر به تشریح نیاز‌ها یا قابلیت‌های محصولات دانش‌بنیان می‌پردازند.

 موضوعاتی از جمله استراتژیک بودن و حیاتی بودن محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده (نقش محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده در تقویت اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات محصولات خارجی، ارائه ویژگی‌های فنی محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده، عارضه، نقیصه، معضل یا کمبودی که عامل ایجاد نیاز به خلق محصول دانش‌بنیان بوده است، کاربرد‌های محصول یا محصولات دانش‌بنیان در معادن و صنایع معدنی و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت‌ها و افزایش مصرف آن‌ها،  نقش محصول یا محصولات دانش بنیان تولید‌شده در تولید پایدار از محورهای این رویداد به شمار می رود.

همچنین ارتقای ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری شامل افزایش کیفیت و کمیت محصول، بهینه‌سازی عملیات و فرآیندها؛ کاهش مصرف آب و انرژی؛ تولید انرژی‌های پاک؛ کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ایی، کاهش استهلاک دستگاه‌ها و تجهیزات؛ بهبود تعمیر و نگهداری؛ افزایش عمر تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات؛ هوشمندسازی؛ استفاده از هوش مصنوعی؛ تحول دیجیتال؛ حفاظت از محیط‌زیست، ارتقای سطح ایمنی و بهداشت، از جمله موضوعات محوری قابل‌طرح در این رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خواهد بود.

 رقابت‌پذیری آن‌ها با محصولات مشابه خارجی (در صورت بومی‌سازی و وجود رقبای خارجی: قابلیت جایگزین‌شدن با محصولات خارجی از بعد فنی و مالی)، سهم فعلی از بازار کشور و بازار فرامرزی و طرح پروژه‌هایی که از محصولات دانش‌بنیان استفاده کرده‌اند نیز از جمله محوریت‌های دیگر این رویداد است.

موضوعات محوری دیگری که قرار است در این گردهمایی دانش‌بنیان‌های معدن، مطرح شود  بازخورد و رضایت پروژه‌ها یا صنایع بهره‌مند از محصولات دانش‌بنیان در مورد قابلیت‌ها و ارزش‌های حاصل‌شده از کاربرد محصول یا محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح نیاز‌های مختلف از قبیل نیاز به مشارکت مالی یا بهبود و توسعه‌ی محصول، آینده و افق پیش‌روی استفاده از محصول تولید‌شده بر اساس بازارپژوهی بعمل‌آمده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان یا گزارش‌های بازارپژوهی و آینده‌پژوهی مراجع معتبر داخلی یا خارجی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم