Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماره جدید «رصدنامه تحولات راهبردی بین‌الملل»، نشریه گروه «علوم سیاسی و دیپلماسی عمومی» اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه منتشر شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شماره جدید «رصدنامه تحولات راهبردی بین‌الملل»، نشریه گروه «علوم سیاسی و دیپلماسی عمومی» اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه منتشر شد.

در این شماره می‌خوانیم: «پرونده‌ای پیرامون اندیشکده‌ها و اتاق‌های فکر»، «پرونده اولین جشنواره بین‌المللی نگارش یادداشت راهبردی»، «پرونده اقتصاد سیاسی»، «خشت در آینه: از گوشه و کنار دنیای اسلام»، «انقلاب اسلامی» و «معرفی کتاب سال»

«رصدنامه تحولات راهبردی بین‌الملل» در شماره بهار ۱۳۹۹ خود از قلم اندیشمندان و اصحاب فکر و اندیشه یاسین کریمی، هادی ترکی، سید یحیی حسینی اصیل، عابد اکبری، محسن پاک آئین، مجتبی اشرافی، مرتضی اشرافی، عبدالرضا قهرمانی، مسعود عبدالله اف، س.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد الجولانی، رضا لک‌زایی، حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند، محمدطاهر رفیعی، افسانه فرخی، علیرضا اسماعیلی مازگر، اسدالله خرم، عبدالحسین عموری، ص. آکلان، حجت الاسلام شیخ مجید اشرافی، خدیجه هاشمی، سید علی حسینی، معصومه امینی، یاشار طاهری، امیر کشتگر، سید محسن هاشمی و جمعی دیگر از نویسندگان و پژوهشگران سپهر سیاست و مسائل ایران معاصر بهره برده است.

«رصدنامه تحولات راهبردی بین‌الملل»، نشریه‌ی گروه «علوم سیاسی و دیپلماسی عمومی» است که در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده برای اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه سلام الله علی‌ها شیراز و با چارچوب کارکردی ذیل منتشر می‌شود:

۱. دیپلماسی عمومی، تبیین جایگاه رسانه در دیپلماسی عمومی و تلاش برای ارتقا کمی و کیفی سیاست خارجی جمهوری اسلامی

۲. پژوهش و بررسی پیرامون تاریخ معاصر ایران

۳. تبیین راهبردی مسائل داخلی ایران و ارائه راه‌کار‌های بینابینی برای ایجاد موّدت و محبت بیش‌تر میان ایرانیان و سایر ملل جهان

۴. تولید فکر و اندیشه‌های سیاسی دینی و بومی در جهت ارتقای سطح علمی اساتید و تأمین منابع برخی دروس رشته‌های علوم انسانی اعم از علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، دیپلماسی عمومی، رسانه، تاریخ، جامعه‌شناسی سیاسی و...

۵. ارتقا سطح آگاهی محققان داخلی و خارجی و نهاد‌های مرتبط با وضعیت مسلمانان در آسیای مرکزی، قفقاز، روسیه، اوراسیا، آمریکا، آفریقا و استرالیا، از طریق انجام پژوهش‌های علمی در زمینه‌های مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در خصوص وضعیت مسلمانان و شیعیان جهان

۶. ارائه و انتشار دستاوردها، یافته‌ها و تولیدات فکری محققان و اندیشمندان.

۷. تبیین و تعریف جریان تمدنی ایران بر مبنای تاریخ، فرهنگ و اندیشه در ایران

۸. ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی و ترسیم برنامه‌های راهبردی برای تمدن نوین ایرانی-اسلامی

رصدنامه تحولات راهبردی بین‌الملل، از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه و تمامی اصحاب اندیشه برای انتشار مقالات، تحلیل‌ها و یادداشت‌های علمی، دعوت به همکاری می‌کند و هرگونه پیشنهاد و انتقاد ارباب معرفت و اصحاب قلم را به‌منظور بهبود سطح کیفی این مجلد علمی-تخصصی ارج می‌نهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علوم سیاسی دیپلماسی عمومی علوم سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان

داوطلبان می توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، ۱۶ این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

 نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز جمعه ۷ اردیبهشت در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیر برگزار می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است و در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد، داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آن ها لحاظ کند.

 کارنامه اولیه داوطلبان نوبت نخست نیمه مرداد جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد