Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نشست خبری بزرگداشت سالروز شهادت شهید چمران به میزبانی خبرگزاری تسنیم مرکزی در اراک برگزار می‌شود. ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، شهید مصطفی چمران در 1310 دیده به جهان گشود که در 1332 در رشته الکترومکانیک دانشکده فنی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در دوران تحصیل، دانشجویی ممتاز، و به ویژه مورد توجه و عنایت استادانش، بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چمران پس از فارغ التحصیلی، در 1337 با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز برای ادامه تحصیل راهی امریکا شد و درجه کارشناسی ارشد مهندسی برق را از دانشگاه تگزاس گرفت و برای ادامه تحصیل به دانشگاه برکلی رفت و دوره دکتری در رشته الکترونیک و فیزیک پلاسما را با درجه ممتاز به پایان رساند.

شهید چمران وزیر دفاع دولت موقت و بنیانگذار ستاد جنگ‌های نامنظم بود البته پیش از انقلاب اسلامی با دعوت امام موسی صدر به لبنان رفت و هشت سال آنجا ماند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران وزیر دفاع دولت موقت جمهوری اسلامی، نماینده مجلس و فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم در جنگ عراق با ایران بود.

چمران در اردیبهشت 1360 در آزادسازی سوسنگرد و تپه‌های الله اکبر شرکت داشت که پس از فتح ارتفاعات الله اکبر، چمران طرح تسخیر دهلاویه را به کمک رزمندگان ستاد جنگ‌های نامنظم به مرحله اجرا درآورد و در 31 خرداد 1360 براثر اصابت ترکش خمپاره دشمن در جبهه سوسنگرد ـ دهلاویه به شهادت رسید و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

شهیدچمران مردی وارسته، با عواطف عمیق انسانی بود که در برابر مصائب بشری به شدت منقلب می‌شد، راز و نیازهای عارفانه‌اش، در دست نوشته‌هایی که از او به جا مانده، حاکی از عشق و علاقه خالصانه او به خدا و اوج محبت و دوستی‌اش نسبت به همنوعانش است، چنان که دوستانش لقب «خدای عشق» را به او داده بودند.

بنیانگذارکبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت شهادت دکتر مصطفی چمران در تاریخ 1 تیر 1360 پیامی خطاب به ملت ایران، لبنان و خانوادۀ شهید چمران صادر فرموده و شهادت این شهیدوالامقام را تسلیت گفتند.

فرزندم عاشق «شهیدچمران» بود/ شاهرخ در دامن من رشد کرد اما معلم من شدشهیدچمران خود را وقف حزب الله لبنان کردمحمود عضو ستاد جنگ‌های نامنظم شهیدچمران بود/ ماجرای مراسم عروسی شهید زیر موشک‌باران

براین اساس و در آستانه سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران از نخبگان و مفاخر و شهدای بزرگ کشور و استان مرکزی نشست خبری مسئولان ستاد بزرگداشت شهادت شهیدچمران در کشور در خبرگزاری تسنیم استان مرکزی برگزار می‌شود.

براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، در بخشی از این برنامه "سردار داود غیاثی" دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهید چمران در کشور به تشریح برنامه‌های بزرگداشت و همچنین خاطراتی از زندگی بابرکت شهید چمران می‌پردازد.

همچنین "مهدی چمران" رئیس ستاد بزرگداشت شهید جمران و بنیاد شهید چمران برنامه‌های سالروز شهادت این شهیدوالامقام در 31 خردادماه را تشریح کرده و به معرفی سیره عملی و نظری دکترچمران خواهد پرداخت.

این نشست خبری صبح فردا شنبه 24 خردادماه از ساعت 9 صبح به میزبانی دفتر خبرگزاری تسنیم استان مرکزی به نشانی اراک، میدان ارگ، خیابان آزادی، پلاک 9195 برگزار می‌شود که از اصحاب رسانه و خبرنگاران جهت حضور در این نشست خبری دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/711/ش

R7980/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد جنگ های نامنظم خبرگزاری تسنیم برگزار می شود سالروز شهادت شهادت شهید شهید چمران نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری جایزه ملی البرز

عکاس علی احمدوند

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • نشست خبری سریال نون خ
  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • نشست خبری جایزه ملی البرز
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان