Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-05@23:50:46 GMT

هند با صدور روادید برای کمیته دولتی آمریکا مخالفت کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۲۱۰۳

خرداد: هند با صدور روادید برای یک کمیته دولتی آمریکا در آزادی مذهبی مخالفت و اعلام کرد که اینگونه سازمان‌های خارجی هیچ مشروعیتی برای بررسی حقوق قانونی مردم هند ندارند.
به گزارش خرداد،ایرنا به نقل از رسانه‌های هند، از سال ۲۰۱۴میلادی تاکنون، انتقادات زیادی از دولت هند به دلیل حملات به اقلیت‌های مذهبی و همچنین رواج اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
کمیته دولتی آزادی مذهبی آمریکا پیش از این خواستار قرار گرفتن هند در گروه "کشورهای نگران کننده" از نظر آزادی مذهبی و همچنین تحریم مقامات این کشور شده بود.  
اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند گفت: دولت هند به شدت گزارش‌های این کمیته که براساس اطلاعات ضعیف از حقوق شهروندان هند تنظیم شده‌اند را رد می‌کند. این گزارش‌ها مغرضانه است و یک پیش داوری محسوب می‌شود.  
وی افزود: ما با صدور روادید برای این کمیته مخالفت کرده‌ایم زیرا دولت هند معتقد است این سازمان‌های خارجی از جمله کمیته آزادی مذهب آمریکا دارای موقعیت مشروع برای بررسی و اظهار نظر در مورد حقوق مردم هند نیستند.  
کمیته آزادی مذهب آمریکا، یک کمیته مشورتی دولت آمریکا محسوب می‌شود که برای سیاست گذاری آمریکا در قبال کشورها به رییس جمهوری این کشور و همچنین سایر مقامات از جمله وزیر امور خارجه آمریکا و کنگره مشورت می‌دهد. توصیه‌های این گروه در دولت آمریکا لازم الاجرا نیستند.  
این اولین باری نیست که هند از کمیته آزادی مذهب آمریکا انتقاد کرده و با سفر اعضای این کمیته به هند مخالفت کرده است.  
این کمیته آمریکایی در ماه گذشه میلادی در واکنش به چند خبر منتشر شده در "توییتر" مبنی بر تفکیک مسلمانان و هندوها در بیمارستان‌های ایالت گجرات ابراز نگرانی کرده بود.  
پس از انتشار گزارش این کمیته، هند کمیته آزادی مذهبی آمریکا را به انتشار اخبار جعلی و دروغ متهم کرده و به شدت از آن انتقاد کرد.  
همچنین در ماه دسامبر گذشته(آذر-دی)، این سازمان آمریکایی از تصویب اصلاحات قانون شهروندی هند ابراز نگرانی کرده و خواهان تحریم "آمیت شاه" وزیر کشور هند شد.  دولت هند همواره با گزارش‌های این کمیته آمریکایی در زمینه آزادی مذهبی مخالفت کرده و این گزارش‌ها را غیرمعتبر دانسته است.   برچسب ها: هند ، دولت آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: هند دولت آمریکا کمیته آزادی آزادی مذهبی دولت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور برای جلوگیری از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

به گزارش آکسیوس، این مقام آمریکایی می‌گوید راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جزء گزینه‌های احتمالی قرار گیرد. 

جانسون مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند». 

گفتنی است، پس از تعلیق و دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، فعالیت‌های اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافت. علیرغم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، تا کنون صد‌ها دانشجو توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

این دانشجویان خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • صدور قرار دستور موقت برای مربی تیم فوتسال
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان برافتاده است
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان برافتاده است