Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، کریم علیوی، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق تصمیم گیری قاطع در مسئله اخراج نیرو‌های آمریکایی از کشور را خواستار شد.

وی به دولت درخصوص به تاخیر انداختن گفتگو‌ها درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی از کشور یا به بازی گرفتن آن در مذاکرات راهبردی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی عراق تاکید کرد: تیم مذاکره کننده باید موضوع خروج آمریکایی را قاطعانه بررسی کند و غیر از این را قبول نکند، زیرا این مسئله تصمیم مردم است که به وسیله نمایندگان آنان در پارلمان عراق اتخاذ شده است.

وی افزود: ما مذاکرات را به صورت دقیق و جدی پیگیری می‌کنیم و از دور بر آن نظارت داریم لذا این درخواست را از تیم مذاکره کننده داریم که در آغاز مذاکرات درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی تصمیم‌گیری کنند و در سایه فشار‌های طرف آمریکایی این مسئله را به تاخیر نیندازند و آن را به بازی نگیرند.

از سوی دیگر، محمد کریم، نماینده دیگری از ائتلاف فتح در پارلمان عراق بر ضرورت همکاری و ارتباط دولت با پارلمان درخصوص مذاکرات بغداد-واشنگتن تاکید کرد.

وی تاکید کرد که توافقنامه‌های دولتی باید از طریق پارلمان به تصویب برسد و هر توافقی که دولت تنظیم کند باید به تصویب نمایندگان برسد همانطور که در توافقنامه قبل در دهه قبل چنین بود.

نماینده فراکسیون فتح تاکید کرد که دولت پیش از امضای توافقنامه‌های جدید باید با نمایندگان مجلس و طرف‌های سیاسی مشورت کند.

وی با بیان اینکه پارلمان موضع خود را اتخاذ کرده و خواهان اخراج نیرو‌های آمریکایی است، گفت: واشنگتن سعی دارد نقشه راه جدیدی برای بازگشت به عراق، آن هم در زمانی که بغداد تصمیم به اخراج آن‌ها گرفته ترسیم کند.

مذاکرات میان عراق و آمریکا با نام گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور عصر دیروز (پنج‌شنبه) از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد و قرار است دو روز ادامه یابد. این گفتگو شامل بحث‌هایی درباره حضور نیرو‌های آمریکا در عراق، اوضاع اقتصادی عراق و همچنین سایر زمینه‌های سرمایه گذاری، کشاورزی و فناوری است.

هیئت عراقی شامل ۲۱ نفر به ریاست مشاور وزارت خارجه عراق است و در هر حوزه مورد بررسی در این مذاکرات دو نماینده از آن حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مذاکره با آمریکا پارلمان عراق اخراج آمریکا از عراق اخراج نیرو های آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویانی که در جریان تجمعات ضد اسرائیلی و حمایت از غزه از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شدند را با‌ روی باز پذیرش می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود میرزائی شهرابی در نامه‌ای به نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران  نسبت به پذیرش دانشجویان اخراج شده امریکایی که در تجمعات دانشگاهی علیه رژیم غاصب اسرائیل حضور داشتند اعلام آمادگی کرد.

در متن این پیام آمده است؛جناب پریزنر عزیز،به دنبال بازدید اخیر شما از دانشگاه فردوسی مشهد، اینجانب احساس تکلیف کردم تا حمایت شما را جهت راه‌اندازی یک ابتکار حیاتی و مهم جلب کنم. با توجه به اخراج دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا، به خاطر مشارکت آنها در تظاهرات مسالمت آمیز حمایت از غزه، دانشگاه فردوسی مشهد پیشقدم شده تا به این دانشجویان، بورسیه و پذیرش رایگان اعطا کند.

در ادامه این نامه آمده است؛ این ابتکار، نشانگر تعهد ما به آزادی اکادمیک، و پایبندی به حمایت از عدالت در بسترهای آموزشی در سراسر جهان می‌باشد. ما در نظر داریم که مواضع و اقدامات خود را از طریق یک اعلامیه رسمی به اشتراک بگذاریم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد می‌افزاید: مشتاقیم طرح ما توسط یونسکو و شبکه "تأثیرگذاری دانشگاهی سازمان ملل(UNAI)" منتشر شود. مساعدت شما در راستای تسهیل انتشار این اعلامیه جهت گسترش پیام ما و تضمین بازتاب آن در سطح جهانی، حیاتی خواهد بود. از شما بخاطر در نظر گرفتن درخواست ما سپاسگزاریم. حمایت شما در این مساله حیاتی و ارزشمند است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • یک آمریکایی گزینه هدایت کره جنوبی شد