Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله دژکام گفت: راه اصل جلوگیری از تورم، هدایت نقدینگی به سمت تولید و افزایش تولید است و راه حل مبارزه با گران فروشی، اطلاع رسانی و شفافیت است تا همگان، قیمت واقعی اجناس را بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 23 خرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به ابعاد وسیع تحول گرایی امام راحل، گفت: تحول آفرینی که امام راحل با انقلاب سال 57 ایجاد کرد اکنون در سراسر جهان نمود یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز افزود: نماد این نمود، تکبیر گفتن امروز مردم در جلوی کاخ سفید و نماز خواندن در خیابان های کشورهای مختلف است که نشان می دهد چه تحولی در جهان ایجاد شده است.

وی با اشاره نه شناسایی نقش عقل در جامعه بیان کرد: امام «صادق (ع» به شناسایی عقل و لشکر عقل و جهل و لشکر عقل تاکید کرده اند که اگر بخواهیم هدایت شویم و «اهدنا صراط المستقیم» محقق شود باید در جامعه به اجرا در بیاید.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: خدا برای ذلیل کردن جهل، 75 لشکری قرار داده و برای جایزه دادن به عقل نیز 75 لشکری در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: لشکر جهل به کار خوردنی نیست و لازم است تا با تکیه بر عقل به انجام امور در جامعه پرداخته شود.

آیت الله دژکام با تاکید بر بزرگداشت شهادت امام «صادق (ع)» در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، اعلام کرد: مراسم عزاداری امام صادق به عنوان رئیس و بزرگ مذهب شیعه در مدرسه «خان» شیراز و با رعایت نکات بهداشتی و در فضای مجازی با کمال قوت برگزار خواهد شد و مردم شیراز، همچون گذشته در سوگ این امام بزرگوار، مشارکت و حضور فعال خواهند داشت.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه امروز شیراز، گفت: نکاتی که در نماز جمعه تکرار می شود به دلیل مورد توجه قرار گرفتن در جامعه است که جهش تولید یکی از آنهاست.

وی افزود: در جهش تولید مسلما باید کارهای بسیاری باید انجام دهیم و در سفر دیروز رئیس قوه قضاییه به شیراز، فرصتی برای رسیدگی به این حوزه در فارس فراهم شد که نشانه توجه دستگاه قضایی برای رفع مشکلات مکشلات تولید و دستگاه قضایی استان نیز بود.

آیت الله دژکام با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در جهش تولید، عنوان کرد: توجه به رفع مشکلات واحدهای تولیدی به صورت ویژه و موردی به بررسی موانع موجود پرداخت که باعث شد که گره از کار واحدهای تولیدی به شکلی با مساعدت مدیران استانی رفع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مشکلاتی که از طریق شبکه بانکی در تولید ایجاد می شود در حوزه های برخورد با ربای مرکب، عدم بد حسابی واحدهای تولیدی و مهلت دادن به واحدها برای تسویه حساب با بانک ها از سوی رئیس قوه قضاییه و به صورت عالمانه ای مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که مسایل این حوزه با مشارکت نمایندگان مجلس و قوه مقننه در این مسیر به شکلی پیش برویم که در راستای تحقق اهداف جهش تولید باشد.

آیت الله دژکام با اشاره به گرانی ها و فشار آمدن به مردم، گفت: در این حوزه، تورم و گران فروشی مطرح می شود که تورم بیماری مجموعه اقتصادی است اما گران فروشی، بیماری اخلاقی است.

وی تصریح کرد: راه اصل جلوگیری از تورم، هدایت نقدینگی به سمت تولید و افزایش تولید است و دولت مامور پیگیری این کار از طریق دستگاه های اجرایی است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در باب گران فروشی، وزارت «صمت»، دادگستری و ... باید نظارت کنند اما اطلاع رسانی و شفافیت نیز حائز اهمیت است تا همگان، قیمت واقعی اجناس را بدانند.

وی با تبریک هفته جهاد کشاورزی، بیان کرد: نقش عمده تولید در استان فارس به عهده جهاد کشاورزی است و باید از زحمات این مجوعه تقدیر کینم و در این حوزه، راه حل ها و فعالیت های جدی ارائه شود.

آیت الله دژکام با تاکید بر فرهنگ مردم فارس، گفت: فرهنگ مردم ما با تولید در عرصه کشاورزی آمیخته شده است و باید به کشت های گلخانه ای و کشت محصولات مناسب توجه شود و جهاد کشاورزی باید در سال جهش تولید در این راستا تلاش مضاعفی در پیش بگیرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به وضعیت امروز آمریکا، بیان کرد: عدم موفقیت در بحران کرونا و رفتار با سیاهپوست ها، چهره واقعی آمریکا را نمایان کرده است.

وی تاکید کرد: مسلما اخلاق دین اسلام لجبازی نیست اما آمریکا با فضاسازی تبلیغاتی می خواهند خود را رئیس جهان نشان دهد در حالیکه در تامین حقوق بشر و حفظ شرایط بهداشتی کشور خود عاجز مانده است.

آیت الله دژکام در پایان خطبه های امروز نماز جمعه شیراز گفت: ما قدرت تبلیغاتی آمریکا را نداریم اما جوانان مسلط ما به زبان های خارجی در فضای مجازی، می توانند به میدان بیایند و دیدگاه های اسلام  را نشر دهند.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید در فارس گران فروشی امام جمعه شیراز نماز جمعه شیراز جهاد کشاورزی فارس شیراز تورم آیت الله دژکام امام جمعه شیراز گران فروشی جهش تولید نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم رمز ؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم

گروه اندیشه: آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد در کانال خود فایل صوتی و تصویری ای را در در باره شهید مطهری منتشر کرد. این خاطره در همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسایل امروز در بهمن 1399 مطرح شده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این خاطره مربوط به آخرین روزهای حیات استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری است. محقق داماد می گوید که «چهارم اردیبهشت سال 1358 پس از درس اصول مرحوم استادم مرحوم آیت الله العظمای لاریجانی، به طرف منزل آمدم که دیدم مرحوم استاد مطهری در منزل ما تشریف دارند. آمده بودند که بعد از استراحت و نماز نزد امام بروند.»

او در ادامه افزود: «من که وارد شدم، دیدم روزنامه ای دست ایشان است (اطلاعات یا کیهان). دراز کشیده بودند و روزنامه می خواندند. من که وارد شدم سلام کردم و ایشان نشستند. خوشامدگویی کردم. گفتند اگر کاری دارید عجله نکن، من این جا هستم و استراحت می کنم.»

محقق داماد در ادامه گفت: « زمانی که نشستم ایشان (آیت الله مطهری) صدا زدند که فلانی روزنامه را امروز دیده ای؟ گفتم نه. گفت دیروز سپهبد قرنی را ترور کردند. گروه فرقان این قضیه را به گردن گرفته است و در بیانیه خود گفته است که ما قم را به خاک و خون می کشیم. یعنی گروهی که تصمیم داشتند ترور کنند، حرف اول نام کسانی که می خواستند ترور کنند، جمع شده بود در این کلمه که «قم» را به خاک و خون می کشیم. (ق . م)»

محقق داماد افزود: «ایشان فرمودند که خودشان (فرقان) هم گفته اند که چند روحانی در لیست ما است و تنها ارتشی ها نیستند. ایشان فرمودند که به نظرم آن «م» من باشم. کلمه «م»، که پشت سر «ق» قرنی بوده، و بعدش «م» هست، حتما مطهری و من هستم. این طور فکر می کنم.»

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به توصیه اش به شهید مطهری در باره محافظت از خود گفت: «به ایشان گفتم اولا خدا نکنه، حالا اگر این طور است، چه مانعی دارد که شما یک مقدار احتیاط کنید. کمتر بیرون بروید، در ملاء عام ظاهر نشوید یا با محافظ بیرون بروید. آن روز هنوز بحث محافظ و ...نبود.»

محقق داماد صحبت مهم شهید مطهری را این گونه بیان کرد: «جمله ای که شاهد عرض من است این جمله است که (شهید مطهری ) گفتند خدا شاهد است این از اعتقاد من است و به این مسئله باور دارم که اگر «م» همان من باشم، و من را ترور کنند، من یقینا معتقدم که شهید هستم. زیرا به نظر من حرف صاحب جواهر کاملا درست است که اگر کسی برای حفظ هسته مرکزی اسلام، در دفاع از هسته مرکزی اسلام کشته بشود، مصداق واقعی شهید است. این گروه مرا هدف قرار داده اند چون می دانم که این ها می خواهند چهره اسلام را دگرگون کنند، من هم مقابلشان ایستاده ام، هیچ کوتاهی نکرده ام، و نخواهم کرد. ولذا من معتقدم که اگر این کار را بکنند یقینا شهید می شوم.»


216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902158

دیگر خبرها

  • اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • اسم رمز ؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد