Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان بندرلنگه از آتش‌سوزی 8 لنج صیادی و 7 قایق موتوری در اسکله صیادی بندرکنگ خبر داد.

علی نیکویی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه با تشریح جزئیات حادثه آتش‌سوزی شناورهای صیادی در بندرکنگ، اظهار کرد: در آتش‌سوزی شامگاه امروز در اسکله صیادی بندرکنگ، ۸ لنج و 7 قایق موتوری در مجاورت این شناورها دچار حریق گسترده‌ای شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چهار فروند از این لنج‌ها به طور ۱۰۰ درصد در آتش سوخت، یک فروند ۹۰ درصد و سه فروند دیگر حدود ۶۰ درصد و 7فروند قایق موتوری نیز 100درصد خسارت دیدند که هیچ کدام نیز بیمه نبوده‌اند.

فرماندار شهرستان بندرلنگه با اشاره به برآورد خسارت این آتش‌سوزی، اضافه کرد: به لنج‌های صیادی حدود 14 میلیارد تومان و به قایق‌های موتوری حدود 1 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

نیکویی اضافه کرد: اتصالی برق در یکی از شناور‌ها و آشپزی خدمه یکی از شناور‌ها دو احتمال علت شروع آتش سوزی می‌باشد که در حال بررسی علت اصلی این حادثه هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرلنگه با تقدیر از خبرنگار فارس در بندرلنگه بابت پوشش لحظه‌ای این حادثه، یادآور شد: از آتش‌نشانی‌های منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه، اداره بنادر ودریانوردی، شهرداری بندرلنگه، شهرداری بندرکنگ ، بندرشناس، گزی، آتش‌نشانی فرودگاه بندرلنگه، گروه پدافند هوایی شهید اسماعیلی ارتش که در مهار این آتش سوزی شرکت داشتند نیز صمیمانه تشکر می‌کنیم.

وی از نیروهای انتظامی بابت برقراری نظم و امنیت و همچنین حرکت به‌موقع دریابانی بندرلنگه در خصوص جدا سازی لنج‌های دچار حریق شده در این اسکله تقدیرکرد و گفت: سه‌نفر از آتش نشانان که بعلت استنشاق گازهای حاصل از سوخت این لنج‌ها دچار تنگی تنفس شده بودند به بیمارستان اعزام  که بصورت سرپایی نیز مداوا گردیدند.

نیکویی بیان داشت: گرچه این آتش‌سوزی خسارت جانی و مصدوم نداشت، اما اگر به‌موقع اقدام نمی‌شد، 200لنج صیادی، تجاری و 100فروند قایق که در این اسکله مستقربودند دچار آتش سوزی می‌شدند.

فرماندار شهرستان بندرلنگه در پاسخ به سوال خبرنگارفارس مبنی بر اینکه آیا وجود یک شناور آتش‌خوار و یا استقرار ایستگاه آتش‌‌نشانی ثابت در این اسکله صیادی مهم ضرورت نداشته، افزود: با توجه به اینکه شهرداری بندرکنگ در این شهر ایستگاه آتش‌نشانی داشته تمهیدات لازم را برای اینگونه حوادث در نظر گرفته است اما شیلات و تعاونی صیادی مستقر در اسکله نیز می‌بایست تمهیدات لازم را برای اطفاء حریق در نظر می‌گرفتند.

انتهای پیام/88028

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بندرلنگه بندرکنگ حریق لنج های صیادی نیکویی فرماندار اسکله صیادی شهرستان بندرلنگه قایق موتوری آتش سوزی لنج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان

آفتاب‌‌نیوز :

کانال آشوراده به طول ۹ کیلومتر جزئی از مهمترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان است.

با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناورهای سبک می‌توانند به راحتی از اسکله‌ها در مسیر جزیره آشوراده تردد داشته باشند.

خلیج گرگان در خاک ایران واقع و از غرب به شرق کشیده شده‌است و درازای آن تقریباً ۶۰ کیلومتر و حداکثر پهنای آن نزدیک به ۱۲ کیلومتر و وسعت خلیج حدود ۴۰۰۰ هکتار است.

خلیج گرگان کم‌عمق است به‌طوری‌که با در نظر گرفتن بالاآمدگی آب، حداکثر عمق آن به ۴ متر می‌رسد و از غرب به شرق تا حوالی ضلع جنوبی آشوراده به عمق آب افزوده می‌شود.

این خلیج دو بندر دارد، بندر ترکمن در ساحل شرقی که در مداخل خلیج و در کنار آن قرار دارد و بندر گز نیز در ساحل جنوبی واقع شده‌است.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • رژه قایق‌ها در خلیج فارس
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • قایق هایی از جنس ملودی (عکس)