Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در توئیتی با اشاره به دیدار روز پنجشنبه‌اش با وزیران خارجه و بهداشت عراق نوشت: «وزیران محترم خارجه و بهداشت عراق امروز وعده همکاری همه جانبه را دادند، باز شدن تدریجی مرز‌ها هفته‌ای دو روز برای مبادلات تجاری، مجوز ورود کارکنان ایرانی با هماهنگی با بهداشت عراق و اجرایی کردن توافقات راهبردی روسای دو کشور را بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
‏وی افزود: «شرایط برای سفر به عتبات عالیات فعلا ممکن نمی‌باشد.»

 

 

به گزارش فارس، ایرج مسجدی روز پنجشنبه با«فؤاد حسین» وزیر خارجه جدید عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس اعلام خبرگزاری رسمی عراق «واع»، وزیر خارجه این کشور و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار روند روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داده و بر تعمیق روابط دوجانبه و لزوم گسترش آن در راستای خدمت به ملت‌های ایران و عراق تأکید کردند.

فؤاد حسین روز شنبه ۱۷ خرداد ماه به عنوان وزیر امور خارجه عراق از پارلمان این کشور رای اعتماد گرفت.

محمدعلی الحکیم پیش از فؤاد حسین عهده‌دار وزارت خارجه عراق بود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران یک روز بعد (۱۸ خرداد ماه) در گفت‌وگویی تلفنی با فؤاد حسین انتخابش به این سمت را تبریک گفت و با اشاره بر اهمیت موضوعات در دست پیگیری در حوزه روابط دوجانبه بر ضرورت اجرای توافقات سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به عراق تاکید کرد.

فؤاد حسین ۷۴ ساله و عضو حزب دموکرات کردستان عراق است و دکترای روابط بین الملل از دانشگاه‌ هلند دارد؛ او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ رئیس نهاد ریاست منطقه کردستان عراق بوده و در سال ۲۰۱۹ به عنوان وزیر دارایی دولت «عادل عبدالمهدی» انتخاب شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فؤاد حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟ + تصاویر

به گزارش همشهری‌آنلاین، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان بعدازظهر سه شنبه با حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران ایران دیدار کرد.

دو طرف در مورد روابط ایران، عراق و اقلیم کردستان به ویژه در زمینه امنیتی و نیز افزایش همکاری و هماهنگی امنیتی و نظامی بین تهران و اربیل و بغداد گفت‌وگو کردند.

حفظ امنیت و آرامش مرزها و مقابله با تهدیدات امنیتی از هر طرف از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

کد خبر 850371 منبع: مهر برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان سرلشگر حسین سلامی ایران و عراق

دیگر خبرها

  • در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟ + تصاویر
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان