Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@00:08:31 GMT

گرانی افسار گسیخته در جامعه کنترل شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۳۵۸۲

گرانی افسار گسیخته در جامعه کنترل شود

حجت الاسلام مدبر به لزوم برخورد با گرانی افسار گسیخته در جامعه تاکید کرد و گفت: تشدید نظارت بر بازار باید به صورت روزانه در دستور کار مسئولان قرار گرفته و با رصد بازار جلو گرانی ها گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (جمعه 23 خرداد) در خطبه های نمازجمعه شهر جهرم با تسلیت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت حضرت «امام صادق (ع)»، به روایتی از آن امام بزرگوار مبنی بر اینکه «اگر خداوند بخواهد به بنده ای خیر عنایت کند به او توفیق عالم شدن در دین می دهد»، گفت: معارف اهل بیت (ع)، محصول کار و مجاهدت علمای دین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه اگر مجاهدت عمای شیعه نبود از اسلام و معارف اهل بیت چیزی نداشتیم، افزود: سلسله علمای دین باید تا زمان حکومت «مهدی آل محمد» ادامه داشته باشد.

 

وی با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران و برادران، بیان کرد: خانواده های متدین فرزندان خود را تشویق کرده تا ضمن پیوستن به حوزه های علمیه، حیات طیبه را برای خود و جامعه به ارمغان آورده و به خیل سربازان امام زمان بپیوندند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به همزمان شدن سالروز شهادت «امام صادق (ع)» با ارتحال عالم ربانی و مجاهد خستگی ناپذیر آیت الله «سید حسین آیت اللهی» امام جمعه فقید جهرم، خاطرنشان کرد: بیت مکرم این عالم مجاهد، امسال به واسطه شیوع بیماری «کرونا» صلاح ندیدند مراسم سالگرد ارتحال امام جمعه فقید جهرم برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه آیت الله آیت اللهی در خانه دل جهرمی ها جای داشته و شخصیتی نیست که مجاهدت ها و خدمات او فراموش شود، تصریح کرد: باوجود گذشت بیش از 20 سال از رحلت این عالم ربانی، صدای رعد آسایش علیه ظلم و نفاق در گوش ما طنین انداز است.

 

امام جمعه جهرم ابراز امیدواری کرد که به توفیق الهی، دغدغه‌ها، توصیه ها و تاکید امام جمعه فقید این شهرستان در زنده نگه داشتن عاشورا، غدیر و نیمه شعبان فراموش نشده تا شاگردان خوبی برای آن عالم مجاهد باشیم.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نمازجمعه جهرم با اشاره به شیوع بیماری «کرونا» نیز گفت: هرگاه بیماری در جامعه شیوع پیدا کرد برخی کارها را نباید انجام داد تا بیماری مضمن نشود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه نباید در برابر ویروس «کرونا» از رعایت بهداشت فردی خسته شویم، تاکید کرد: باید در راستای پیشگیری از این ویروس از مهمانی ها و مسافرت ها کم کنیم که متاسفانه برخی افراد به توصیه ها توجه نمی کنند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه از علت هایی که دنیا نتوانسته چاره ای برای این ویروس پیدا کند این است که عکس العمل هایش قابل پیش بینی نیست، تصریح کرد: باید در رعایت اصول بهداشتی بیشتر توجه کرده و دید و بازدیدها و مسافرت ها را کمتر کنیم چرا که بعضی از استان های همجوار در وضعیت هشدار بوده و شهر ما در مسیر عبور آنها قرار دارد که باید مراقبت بیشتر داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه آمار فوتی ها در برخی شهرهای اطراف رو به فزونی است، اظهار کرد: در برخش کشورها با مراعات مردم و تدبیر مسئولان، شمار مبتلایان به این بیماری کاهش یافته اما آمارها در کشور ما به واسطه رعایت نکردن اصول بهداشتی رو به فزونی است.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: باید با رعایت نکات بهداشتی بر این ویروس منحوس فائق آمده و آن را کنترل کنیم.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با تاکید بر لزوم مقابله با گرانی ها در جامعه، اظهار کرد: مسئولان شهرستان، استان و کشور باید برای کنترل مقوله گرانی که اکنون افسار گسیخته شده و امان مردم را بریده تلاش بیشتر کنند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به لزوم تشدید نظارت ها از سوی مسئولان مرتبط، تاکید کرد: این مهم باید به صورت روزانه در دستور کار مسئولان قرار گرفته و با رصد بازار جلو گرانی ها گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه امید مردم به مجلس بوده و نمایندگان نباید مردم از خود ناامید کنند، گفت: انتخابات سال گذشته با شکسته شدن رکورد شرکت نکردن مردم در انتخابات، برای مسئولان پیام داشت.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه این پیام، عدم رضایت مردم از مجلس دهم بوده است، افزود: حضور مشارکت مردم در برخی شهرها تنها 25 درصد بوده و مسئولان باید بدانند اگر پشتوانه مردمی را از دست دهند چیز دیگری برایشان باقی نمی ماند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه تنها 56 نماینده از مجلس قبل به عنوان نمایندگان مردم در مجلس یازدهم حضور دارند، گفت: همانطور در مسئله علمی پیشرفت کردیم باید در مسئله اقتصاد نیز پیشرفت کرده و برای تحقق این مهم باید به زالوها و دزدها رحم نکرده تا مرحله گذار را پشت سر بگذاریم.

 

 

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهرم خطبه های نمازجمعه حجت الاسلام مدبر نمازجمعه حجت الاسلام مدبر امام جمعه جهرم جمعه جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد

 ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با تبریک روز معلم، اظهار کرد: خداوند جایگاه والایی برای علم، علم‌آموزی و عالم قرار داده است.

امام جمعه سنندج افزود: خداوند از سینه معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد و در روز قیامت خداوند مرکب عالمان و دانشمندان را همراه و همتراز با شهدا قرار داده است.

وی اضافه کرد: علما و معلمین از چنان جایگاهی برخوردار هستند که پیامبر مکرم اسلام در مورد آنها می‌فرمایند نزدیک‌ترین افراد در جامعه بشری به پیامبری اهل علم هستند.

امام جمعه سنندج همچنین با تبریک روز بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی، ابراز امیداری کرد، بسیجیان همواره در مسیر ارزشمند خدمت به مردم سربلند و ثابت قدم باشند.

ماموستا رستمی در ادامه با بیان اینکه خدمت به جامعه مهمترین اصل در دین اسلام است، عنوان کرد: احساس مسئولیت، تعامل با جامعه، امانت‌داری و تلاش در مسیر توسعه و آبادانی از دستورات دین اسلام است که پیامبر مکرم هم همواره بر آن تاکید فرموده‌اند.

وی اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام در ترویج دین اسلام خشکاندن ریشه‌های شرک در دوران جاهلیت سخت‌ترین شرایط را به جان مبارک خریدند و چراغ دین اسلام را که هرگز و در هیچ زمانی خاموش شدنی نیست روشن نمود و جامعه بشریت را از جهل و نادانی نجات داد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام تمام توان خود را برای ضربه زدن به اسلام و ارزش‌های دینی بکار گرفته و در این راستا بانوان را بیش از سایر اقشار جامعه هدف توطئه‌هایشان قرار داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه
  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست