Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:50:12 GMT

کتمان مشکل بیماری اقتصادی کتمان حقایق است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۴۱۶۵

کتمان مشکل بیماری اقتصادی کتمان حقایق است

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه کتمان مشکل بیماری اقتصادی کتمان حقایق است؛ گفت: رهبری بصیر انقلاب هم درد و هم درمان را بیان کردند اما کمتر گوش شنوایی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه(۲۳خرداد) همگان را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: امیدواریم در همه زمینه ها ترک معاصی و گناهان را داشته باشیم و موجبات رضایت و خشنودی پروردگار را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امام جمعه رفسنجان افزود: بیماری کرونا باعث تعطیلی 110 روزه نماز جمعه شده و حدود 7 میلیون و 500 هزار نفر در دنیا مبتلا و بیش از 400 هزار نفر کشته بر جای گذاشت اما تعطیلی کسب و کارها عملاً شدنی نیست و زندگی مردم مختل می شود و خیلی ها دچار آسیب های جدی شده اند اما لازم است پروتکل های بهداشتی و توصیه های وزارت بهداشت رعایت و در کنار این دستورالعمل های پزشکی انس با خدا، دعا، صدقه، استغفار و کمک از خدا را فراموش نکنیم.

 

 

 

وی با بیان اینکه صدقه 70 بلا را رفع می کند در روایات ما هست که صدقه باعث رفع بلاست و امواج بلاها را با صدقه رفع و دفع کنید؛ افزود: عالم دنیا را عالم اسباب می دانیم اما اسباب منحصر در اسباب مادی نیست ما اسباب ماوراء ماده یا به قول علامه طباطبایی مافوق طبیعت هم داریم یکی از اسباب مافوق طبیعت هم دعا و نیایش است ما به همه اسباب مادی اعتقاد داریم و بالاتر از آن ها به دعا اعتقاد داریم و  سعی کنیم در کنار رعایت مسائل بهداشتی از دعا و نیایش هم غافل نشویم.

 

 

امام جمعه رفسنجان با قدردانی از کادر پزشکی، پرستاری، خدماتی و آزمایشگاهی کشور که با جهاد ایثارگرانه در درمان بیماران تلاش کردند؛ تصریح کرد: این قشر موفقیت های تحسین برانگیزی داشتند هم در درمان و هم کمک به بیماران؛ به لطف خدا توفیقات علمی خوبی هم کسب کردند، روز گذشته اعلام کردند که با کشف  داروی جدید میزان مرگ و میر را به 5 برابر کاهش دادند.

 

 

وی اضافه کرد: در کنار خدمات کادر درمانی، نیروهای مردمی، بسیج، انتظامی، خیرین، مساجد، مواکب و در رفسنجان مجتمع مس، دولت و ملت در رزمایش مواسات مومنانه به صحنه آمدند و در یک صحنه بسیج وار جلوه های زیبایی از انسانیت، ارزش ها و آموزه های دینی و لبیک به دعوت رهبر انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند و در امر تولید ماسک و دستکش، توزیع بسته های معیشتی، تولید لباس برای کادر درمان، ضدعفونی کردن معابر و سطوح و دیگر خدمات داوطلبانه به میدان آمدند.

 

 

حجت الاسلام عسکری افزود: در این راستا شهدای خدمتی هم تقدیم شد که خیلی جلوه های ارزشمندی است، می بینیم در خیلی از کشورها مردم به مغازه ها جهت تأمین مواد  غذایی هجوم بردند و غارت کردند اما در ایران نه تنها به فروشگاه ها هجوم نبردند بلکه از خانه ها و جیب شان برای دیگران مایه گذاشتند و به کمک آنان شتافتند.

 

 

وی ادامه داد: گرچه عده ای هم طمّاع و از خدا بی خبر به فکر احتکار و گرانفروشی و تحصیل مال نامشروع بودند ماسک و مواد ضدعفونی کننده احتکار کرده یا گران فروختند که این جریان کرونا یک عرصه امتحان و آزمون بزرگی بود عده ای سود معنوی بالایی بردند عده ای خسارت دیدند.

 

 

امام جمعه رفسنجان به سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: مشکل بیماری اقتصاد را همه می دانیم کتمان آن کتمان حقایق است معضل بیماری اقتصادی در کشور وجود دارد رهبر انقلاب این دیده بان بصیر انقلاب هم درد هم درمان را برای ما بیان می کنند اما گوش شنوایی کمتر داریم.

 

 

وی اظهار کرد: برخی از سربازان پیاده نظالم بیگانه و غرب زدگان نه تنها کمک نکردند که کارشکنی و برای مردم مشکلات مضاعف ایجاد کردند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: برای جهش تولید؛ باید سیستم بانکی کشور اصلاح شود در غیر این صورت جهشی در تولید در چشم انداز آینده نخواهیم دید باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود، کیفیت محصولات بالا برود تا در دنیا قابل عرضه و رقابت شود باید از خام فروشی جلوگیری شود اگر نفت و سنگ معدن به فرآورده تبدیل شود ارزش افزوده بالایی دارد.

 

 

عسکری گفت: راه اندازی پالایشگاه کک و قطران در زرند به همین منظور ایجاد شده که صدها محصول را می تواند از زغال سنگ فرآوری کند لذا قوانین دست و پاگیر تولید حذف و واردات در حد نیاز باشد نه واردات مسرفانه، اگر این ها انجام شود رونق و جهش تولید را خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی کاهش می یابد.

 

 

وی به انتخابات مجلس هم اشاره کرد که دوم اسفند مقارن با آخرین نمازجمعه در رفسنجان و ظهور کرونا و از آن پس تاکنون نماز جمعه تعطیل شد و ادامه داد: گرچه میانگین مشارکت مردم در انتخابات نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار از میانگین کشوری بالاتر بود اما مطلوب و رضایت بخش نبود باید حضور در انتخابات بیشتر می بود.

 

 

عسکری افزود: هم نماینده قبلی و هم فعلی به طور جد پیگیر مشکلات منطقه هستند و در رفع مسائلی که در حوزه انتخابیه وجود دارد کار می کنند اخیراً هم مسئلهای را نماینده فعلی در مجلس مطرح کرده است به این مضمون که نمایندگان دیگر شهرستان های استان کرمان نباید در حوزه مس سرچشمه رفسنجان اعمال نفوذ کنند هر شهرستانی از جمله سیرجان، زرند و کرمان معادن جداگانه ای دارند.

 

 

وی با توصیه اکید بر جدی گرفتن صرفه جویی در مصرف آب خاطرنشان کرد: گرچه آب و فاضلاب الان هر ثانیه 30 لیتر آب را به شبکه وارد کرده است امّا همچنان با وجود کرونا و گرما مصرف مسرفانه داریم.

 

 

عسکری به دنبال کشته شدن جورج فلوید به دست رژیم نژاد پرست آمریکا هم این موضوع را موجب به وجود آمدن موجی در آمریکا، اروپا و دیگر کشورها عنوان کرد و ادامه داد: مردمی که سال ها گلوی خود را زیر فشار زانوی رژیم امپریالیستی آمریکا می دیدند وقتی فلوید زیر فشار زانوی یکی از آمریکایی ها از دنیا رفت مردم کشورهای دیگر طاقت نیاوردند و نمادهای نژاد پرستی را به زیر کشیدند در حال حاضر سه تحول بزرگ آمریکا را گرفتار کرده است یکی کرونا که بیشترین مرگ و میر در آمریکا است، دیگری قیام مردمی علیه نژادپرستی و بدهی های آمریکا که وضعیت آمریکا را به رژیم در حال سقوط تبدیل کرده است این تعبیر از خود مسئولان آمریکایی است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امام سال ها پیش فرمودند مردم آمریکا کم کم بیدار می شوند، الان هم بیدار شده اند و می فهمند که چه ظلم و ستمی به آن ها وارد می شود رهبر انقلاب اسلامی هم فرمودند آمریکا روند نابودی خود را آغاز کرده است.

 

 

عسکری گفت: البته زانوی آمریکا تنها بر گردن سیاه پوستان نیست و امروز زانوی آمریکا بر گردن مردم یمن، فلسطین، چین، کره شمالی، افغانستان و عراق و ... است او استکبار جهانی است که نفس ملت ها را قطع می کند.

 

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: نژادپرستی کرمان آمریکا امام جمعه رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان

 نماز عبادی سیاسی جمعه در دیگر شهر‌های استان نیز برگزار و خطیبان جمعه به تبیین مهمترین مسائل داخلی و خارجی پرداختند.

خطیب جمعه ساوه با گرامیداشت هفته معلم و کارو کارگر و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری / به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان اشاره کرد و گفت دوازده سال دوره دانش آموزی بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به نسل نوجوان است که امروز بتواند مقابله توطئه دشمن آگاه باشد.
----------
حجت الاسلام میر صادقی امام جمعه خمین با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ریشه در مفاسد اقتصادی، احتکار و سو تدبیر دارد گفت: مبارزه با سوداگران و برهم زنندگان امنیت اقتصادی نیازمند ترسیم نقشه روشن است چرا که جنگ اقتصادی بخشی از جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی است و پیروزی در این میدان نیازمند عملیاتی ماننده وعده صادق است.
---------
امام جمعه کمیجان به تحولات سیاسی منطقه و جهان اشاره کرد و گفت دنیا شاهد افول و شکست رژیم غاصب صهیونیستی است و ایستادگی جبهه مقاومت موجب بیداری و آگاهی گروه‌های مختلف جهان بویژه دانشجویان از جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیست و امریکاه شده است.
---------
حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند گفت حوادث این روز‌های دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجارازجنایات وحشیانه صهیونیست‌ها رویدادی بی سابقه را رقم زده است.
---------
خطیب جمعه زرندیه با اشاره به پیشرفت‌های ایران در بخش‌های مختلف گفت / اکنون که ملت بزرگ ایران قدردان نیرو‌های مسلح کشور بخاطر اجرای عملیات وعده صادق هستند به همین خاطر از دولت امید دارند با اجرای وعده صادق اقتصادی مشکلات اقتصادی را برطرف کند.
----------
امام جمعه اشتیان با اشاره به اعلام انزجار دانشجویان امریکا و اروپا از جنایات صهیونیست و حمایت امریکا از ان‌ها گفت: استکبار جهانی همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آنها است.
---------
حجت الاسلام سوری امام جمعه فراهان مشکلات اقتصادی و تورم را یکی از دغدغه‌های مهم مردم و جامعه دانست و گفت همانطور که کشور و بویژه نیرو‌های مسلح با عملیات وعده صادق اقتدار ایران را نشان دادند / قوای سه گانه و مسئولان ارشد کشور هم باید با اقدامات موثر و نقطه زند مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت دولتند
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی