Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@03:49:06 GMT

شهرک‌های صنعتی بزرگ در لرستان احداث شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۴۳۳۶

شهرک‌های صنعتی بزرگ در لرستان احداث شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به ضرورت احداث شهرک‌های صنعتی بزرگ در این استان گفت: ۱۶ ماده معدنی در لرستان وجود دارد. ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، محمدرضا صفی‌خانی  ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی مجتمع فروسیلیس در این شهرستان با بیان اینکه سه استراتژی مشخص در استان لرستان و به‌ویژه در شهرستان بروجرد پیگیری شد‌‌ه‌است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین این استراتژی‌ها حفظ وضعیت موجود است، به‌طوری که شرایط موجود را حفظ کرده و رشد منفی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت فروسیلیس برای بالابردن توان اقتصادی استان لرستان در حوزه صنعت است، افزود: علاوه‌بر آن پیگیری ایجاد طرح‌های جدید و دعوت از سرمایه‌گذاران مختلف می‌تواند منجر به ایجاد طرح‌های جدیدی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه بیش‌از 34 درصد صنعت این استان در شهرستان بروجرد وجود دارد، عنوان کرد: هم‌چنین صنایع مادر در این شهرستان وجود دارد که می‌تواند زنجیره‌ای برای توسعه لرستان باشد.

وی وضعیت  واحدهای بزرگ تولیدی در شهرستان بروجرد را در سال‌های گذشته مطلوب ندانست و بیان کرد: برای ما مهم بود که این شرکت‌ها جایگاه واقعی خود را به‌دست بیاوند.

معاون وزیر صنعت: 840 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور در حال بهره‌برداری استامام جمعه شهرکرد: صنعتگران را به تسهیلات بانکی وابسته نکنیدشهرک صنعتی و تخصصی مس ورزقان راه‌اندازی می‌شود

صفی‌خانی با تأکید به اینکه داروسازی اکسیر بروجرد به‌عنوان پرسودترین واحد دارویی کشور شناخته شده‌‌است، گفت: علاوه بر آن این داروسازی به‌عنوان سه برند دارویی معروف کشور و یکی از سه شرکت برتر در حوزه بورس معرفی شده‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت این استان که دارای 16 ماده معدنی‌ست، پروانه بهره‌برداری اولین معدن سرب و روی در دو سال قبل صادر و در سال گذشته نیز اولین جواز کشف معدن فلزی آهن در منطقه الیگودرز صادر شده‌است.

صفی‌خانی اظهار داشت: موتور سرمایه‌گذاری و توسعه در این استان با وجود مشکلات اقتصادی زیادی که گریبان کشور و لرستان را گرفته، به لحاظ فنی و اقتصادی روشن شده‌است و نیاز به حمایت دارد تا تحریک شود.

وی با بیان اینکه احداث شهرک‌های بزرگ و هم‌چنین توسعه شهرک‌های موجود می‌تواند یک استراتژی میان‌مدت در لرستان باشد، افزود: از معاون وزیر صمت تقاضا داریم در بحث استراتژی بلندمدت چند شهرک بالای 500 هزار هکتار در این استان به بهره‌برداری برسد تا نتیجه مطلوبی داشته باشیم.

در امروز محسن حاجی‌میرزایی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک‌های صنعتی شماره یک بروجرد و شهرک شماره سه خرم‌آباد بازدید کرد و هم‌چنین یک واحد تولیدی ترشک و لواشک در شهرستان بروجرد افتتاح شد.

انتهای پیام/ 642/ش

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان بروجرد معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، به منظور آشنایی با مناسک حج همایشی امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در بروجرد برگزار شد.

مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: امسال یک هزار و ۲۱۰ زائر در قالب ۸ کاروان از لرستان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سیدحمید مصطفایی افزود: از شهرستان بروجرد نیز امسال ۳۲۰ نفر در قالب دو کاروان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • برگزاری مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان
  • استاندار لرستان از طرح نهضت ملی مسکن بروجرد بازدید کرد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده