Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@16:57:10 GMT

اگر سهام عدالت خود را نفروشیم چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۴۴۷۲

اگر سهام عدالت خود را نفروشیم چه می‌شود؟

خبرگزاری آریا - امکان فروش سهام عدالت از طریق بانک دیگر وجود ندارد و 15٫5 میلیون سهامدار سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند برای فروش سهام باید از طریق کارگزاری‌ها اقدام کنند.
با آزادسازی سهام عدالت دو روش مستقیم و غیرمستقیم پیش‌روی سهامداران قرار گرفت.
در روش مستقیم سهامداران مدیریت سهام عدالت خود را بر عهده می‌گیرند و در روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری واگذار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اعلام معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، 30 درصد از سهام دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند آزاد شده و می‌توانند این 30 درصد را بفروشند. باقی مقدار دارایی سهام عدالت ظرف مدت یک سال آینده آزادسازی و قابل معامله خواهد شد.
سهامداران طی دو هفته قبل یعنی از روز ششم تا سیزدهم خرداد ماه این فرصت را داشتند که با مراجعه به بانکی که شماره شبا خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند، فرم فروش 30 درصد از سهام را پر کنند.
نخستین فروش سهام عدالت در تاریخ 10 خرداد ماه انجام شد و بانک ملی ایران نخستین بانکی بود که در سهام مشتریان خودش را که متقاضی فروش بودند را فروخت.
براساس آخرین آمارها به گفته فهیمی سخنگوی سهام عدالت حدود 500 هزار سهام‌دار عدالت سفارش فروش سهام خود را در بانک‌ها به ثبت رسانده‌اند و به صورت تجمعی تاکنون حدود 200 میلیارد تومان از سهام آنها فروش رفته است.
همچنین 16 میلیون نفر از سهامداران روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند که فقط 500 هزار سهامدار برای فروش سهام عدالت خود از طریق بانک اقدام کرده‌اند، سهام 15٫5 میلیون نفر باقی مانده چه می‌شود؟
اما سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند ولی به بانک مراجعه نکرده‌اند، می‌توانند از طریق کارگزاری‌های بورسی نسبت سهام خود را مدیریت کنند.
این افراد همچنین می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به آدرس sahamedalet.ir سبد سهام عدالت خود را مشاهده کنند.
دارندگان سهام عدالت می‌توانند سفارش فروش 30 درصد از سبد سهام خود را با مراجعه به سایت کارگزاری و یا حضوری اعلام کنند.
بنابراین سهامداران تا شش ماه آینده می‌توانند فقط روی 30 درصد از سهام خود حساب کنند، که این 30 درصد با توجه به ارزش سهام هر فرد متفاوت است.
به گفته گودرزی، معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران، قیمت سهام براساس میانگین قیمت روزانه تعیین می‌شود و دارندگان سهام عدالت می‌توانند از طریق فروش آنلاین یا کارگزاری‌ها اقدام به فروش کنند.(تسنیم)
طبق آخرین آمارها ارزش سهام عدالت 15 تا 16 برابر شده است؛ 30 درصد سهام عدالت برای سهامدارانی که سهامشان یک میلیون تومانی است معادل چهار میلیون و 800 هزار تومان و برای کسانی که سهام 530 هزار تومانی دارند معادل دو میلیون و 500 هزار تومان برآورد می‌شود.
منبع: تجارت نیوز

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روش مستقیم را انتخاب کرده اند سهام عدالت خود سهام خود فروش سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی از صبح امروز آغاز شد که طی آن، وزیر اقتصاد و اموردارایی و وزیر ورزش و جوانان در کنار مسئولین سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل دو باشگاه و دیگر مدیران دو تیم، در این مراسم شرکت کردند.

در بحث واگذاری مالکیت سرخابی‌ها و طی روز‌های اخیر مقرر شده بود که ۸۵ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به ترتیب به کنسرسیومی از شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس و کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک واگذار شود. پیش از این نیز ۱۰ درصد از سهام دو تیم در بازار بورس به مردم واگذار شده بود و ابهاماتی درخصوص پنج درصد باقی مانده نیز به وجود آمده بود.

حالا و با اعلام وزیر ورزش و جوانان، مشخص گردید که پنج درصد باقی مانده نیز قرار است که به پیشکسوتان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شود. کیومرث هاشمی همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود

او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • واگذاری 5 درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به پیشکسوتان