Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: مقابله با مفسدان بدون توجه به خط و جریان سیاسی خاص در حال انجام است و مبارزه بی‌امان با فساد از درون دستگاه قضایی بیانگر عزم جدی برای مقابله با فساد در سایر قسمت‌ها و بخش‌ها است، اما پیشگیری از فساد باید به عنوان اولویت قرار داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جلسه شورای قضایی هرمزگان به ریاست علی صالحی رییس کل دادگستری استان و با حضور دیگر اعضای آن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این نشست ، رییس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72 از یاران صدیق انقلاب با اشاره به در پیش بودن مناسبت ارزشمند هفته قوه قضاییه اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص کشور و استان هرمزگان به واسطه شیوع ویروس کرونا، تمهیدات لازم اتخاذ شده تا با برنامه‌ریزی دقیق و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های گرامیداشت هفته قوه قضاییه انجام شود و خدمات دستگاه قضایی از طریق رسانه ملی، فضای مجازی و جراید به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم از خدمات خدمتگزاران‌شان در دستگاه قضایی اطلاع یابند.

نباید دچار روزمرگی شویم

وی با اشاره به اینکه تحول مدنظر مقام معظم رهبری در دستگاه قضایی باید به عنوان یک برنامه مدون، هدفمند و مستمر در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: ضرورت دارد نحوه انجام وظایف در دستگاه قضایی به شکلی باشد که دچار روزمرگی نشویم و وظایف قانونی با کار جهادی شبانه روزی و همت مضاعف و برنامه ریزی سنجیده دنبال شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ابراز داشت: لازم است مسؤولان دستگاه‌ها و مدیران به عنوان پرچم داران در خط مقدم برنامه تحول، با نگاه انقلابی رو به جلو حرکت کنند تا با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتری در میدان عمل و خدمت به مردم قرار بگیریم.

صالحی تصریح کرد: نارسایی‌ها، مشکلات،کمبود نیروی انسانی و حتی شرایط پیش آمده به واسطه شیوع ویروس کرونا نباید مانع حرکت رو به جلو در مسیر خدمت رسانی شود لذا می بایست با تبدیل مشکلات به فرصت‌ها و با کار بیشتر، کمبود امکانات را پوشش دهیم و یقینا استفاده از ظرفیت نخبگان و اندیشه‌های نو در مسیر پویایی حائز اهمیت است. از این رو شناسایی افراد صالح و هدف‌گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در برنامه‌ها ضروری خواهد بود.

مبارزه با مفسدان بدون خط و جریان سیاسی خاص در حال انجام است

رییس شورای قضایی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مبارزه با فساد که با حضور حضرت آیت الله رئیسی در رأس قوه قضاییه شتاب گرفته است، تأکید کرد و گفت: مقابله با مفسدان بدون توجه به خط و جریان سیاسی خاص در حال انجام است و مبارزه بی‌امان با فساد از درون دستگاه قضایی بیانگر عزم جدی برای مقابله با فساد در سایر قسمت‌ها و بخش‌ها است، اما پیشگیری از فساد باید به عنوان اولویت قرار داده شود و سعی کنیم با پیشگیری در جهت حفظ سرمایه‌های اجتماعی اقدام کنیم.

مدیران در دستگاه‌های جلوتر از همه با فساد برخورد کنند

صالحی با اشاره به اینکه اگر در دستگاهی فساد رخ داد مدیران می‌بایست جلوتر از همه برخورد کنند، افزود: طبق قانون مسؤولیت اصلی به عهده مدیران است، پس لازم است دقت و توجه لازم را در این خصوص داشته باشند.

قضات اهتمام ویژه به رضایت‌مندی مردم داشته باشند

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی می‌بایست مظهر عدالت‌خواهی و رضایت‌مندی باشد، اقدامات و نحوه برخورد قضات و کارکنان را در شکل گیری رضایت‌مندی قلبی مؤثر دانست و از همه مسؤولین خواست در حفظ کرامت ارباب رجوع اهتمام ویژه داشته باشند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پیگیری حقوق عامه و بیت المال اشاره کرد و اظهار داشت: حتی یک وجب از خاک بندرعباس یا هر شهر دیگر مربوط به آحاد مردم جمهوری اسلامی ایران است و همه مردم در آن حق دارند لذا در حفظ آن باید با حساسیت مورد توجه قرار گیرد.

علی صالحی با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است، تصریح کرد: دستگاه قضایی ضمن حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و مشروع و تأمین امنیت سرمایه‌گذاران با مطالبه گری، پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و با بررسی نقش سایر دستگاه‌ها در امر تولید و همچنین با حمایت و پشتیبانی از فعالان بخش تولید در تحقق شعار سال و حرکت بهتر چرخ تولید کمک خواهد کرد.

ایجاد کمیته‌های تحول‌گرا در سازمان های وابسته به قوه قضاییه

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه ضمن پیشنهاد ایجاد «کمیته تحول‌گرا در سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه در استان» افزود: هر دستگاه در سطح کارشناسی این کمیته را تشکیل دهد و ایده‌های خلاقانه با کار کارشناسی برای بهبود کیفیت کار اجرایی و عملیاتی مورد بررسی قرار گیرند و لازم است این کمیته در شورای قضایی با محوریت دادستان مرکز استان تشکیل شود و با اجرای برخی ایده‌ها، کیفیت کار ارتقا یابد به شکلی که با الگوسازی از آن در سطح کشور قابلیت استفاده داشته باشد.

وی ایجاد تحول را چرخه ای متشکل از ایده، خلاقیت و برنامه‌ریزی دانست و هدف از تشکیل این کمیته‌ها را توجه به نگاه برنامه محور و استفاده مؤثر از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران با توجه به مبانی و مفاد طرح تحول قوه قضاییه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: تشکیل این کمیته‌ها گامی مؤثر در جهت تحول و نوآوری در دستگاه قضایی استان باشد.

انتهای پیام/ 3264

منبع: فارس

کلیدواژه: نشست شورای قضایی هرمزگان ایجاد کمیته تحول گرا علی صالحی بندرعباس رییس کل دادگستری خط و جریان سیاسی دستگاه قضایی استان هرمزگان شورای قضایی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بخواهیم تاریخ بشر را تعریف کنیم باید گفت تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با خط و جریان استکبار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) که صبح امروز در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت احیاگر اسلام ناب محمدی و مبارز با استکبار و طاغوت اظهار داشت: بزرگترین چالش انبیاء الهی مبارزه با طاغوت ها بوده است و اگر بخواهیم تاریخ بشر را تعریف کنیم باید گفت تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با خط و جریان استکبار است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز آفرینش انسان خط مبارزه با استکبار و طاغوت شروع شده است، بیان کرد: مبارزه هابیل و قابیل هم مبارزه حکومت الهی و حکومت استکبار بوده است، هابیل حاکم به حق معرفی شده از سوی خدا و قابیل در صدد حکومت استکباری بر دنیای خود بود و حسادت از همین نقطه آغاز شد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه حضرت نوح پس از طوفان 500 سال حاکمیت الهی را در جامعه به اجرا در آوردند، افزود: جریان طاغوت و استکبار در تقابل با حاکمیت رهبران الهی جریان طولانی است و اساس با حاکمیت الهی می باشد و تأسیس دولت و نظام حاکم به وسیله انبیا و رسل الهی بوده و تمدن جهانی بر حاکم الهی نیز به دست حضرت نوح پس از طوفان تشکیل شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جریان طاغوت به سه ابزار و روش در مقابل حکومت الهی دست می زدند، تصریح کرد: شیوه اول حذف فیزیکی رهبران الهی و یاوران موثر آنها بوده است و اگر کسی بخواهد در این زمینه کتابی بنویسد چندین جلد کتاب خواهد شد.

وی با اشاره به ترور شخصیت انبیاء و ائمه اضافه کرد: ابزار و شیوه دوم حذف معنوی شخصیت انبیاء و اوصیا و یاوران آنها بوده است، در برخی از کتب روایی ببینید که به پیامبر و امیرالمومنین صلوات الله علیهما چه تهمت ها زده شده است و این جریان تا به امروز ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه روش و ابزار سوم را حذف محتوای دین از زندگی انسان ها مطرح کرد و اظهار داشت: از بزرگترین اتفاقات تاریخ مبارزه ائمه با این جریان مهم بوده است که حذف دین با پنج روش توسط حکومت طواغیت صورت گرفته است.

آیت الله اراکی افزود: روش اول نابود کردن متون و نصوص دینی به روش های مختلف از جمله آتش زدن، نابود کردن روایات پیامبر و اهل بیت است.

وی ادامه داد: روش دوم کتمان و جلوگیری از نشر و پخش متن و نصوص دینی و روایی اهل بیت و پیامبر اعظم (ص) است، قریب به صد سال منع روایت در جامعه اسلامی به جز شیعیان رواج داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تحریف متن را از دیگر شیوه‌های جریان حذف محتوا دانست و گفت: تحریف متن گاهی با اضافه یا کم کردن و گاهی کلمه ای را به جای کلمه دیگر گذاشتن صورت می گیرد.

وی تعریف معنا، تفسیر و شأن نزول و تحریف در تطبیق را از دیگر موارد برشمرد و عنوان کرد: اساس حیات پیامبر به وسیله حمایت حضرت ابوطالب می باشد اما در تاریخ این شخصیت بزرگوار را تحریف و تطبیق های نادرستی نسبت به ایشان انجام داده اند.

آیت الله اراکی با اشاره به نتیجه قیام حسینی در کربلا خاطرنشان کرد: امام صادق علیه السلام با استفاده از فاصله میان دو حکومت اموی و عباسی و با استفاده از ظرفیت‌هایی که عاشورای حسینی مهیا کرده بود به نشر معارف الهی و اهل بیت پرداخت و با تحریف ها مبارزه و جریان اصیل اسلام محمدی را احیا کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • گسترش دانش، مبارزه سیاسی و سامان دادن به تشکیلات
  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود