Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه کشورمان، بیانیه‌ای را در رد ادعاهای اخیر دبیرخانه سازمان ملل متحد علیه ایران منتشر کرد .

به گزارش ایسنا ، در این بیانیه آمده است :

جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای دبیرخانه سازمان ملل متحد که به نظر می رسد تحت فشارهای سیاسی رژیم های آمریکا و عربستان صورت گرفته، مراتب نگرانی عمیق خود را در قبال استفاده ابزاری از دبیرخانه سازمان ملل متحد برای اهداف سیاسی ابراز می دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در حالی که دبیرخانه بر اساس تفسیر غیرمعمول از قطعنامه ۲۲۳۱ تاکنون از گزارش موارد متعدد نقض برجام توسط آمریکا و کشورهای اروپایی خودداری کرده و حتی با خروج آمریکا از برجام که نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ است در نهایتِ تسامح و ابهام برخورد کرده است؛ اما در موضوعی که دبیرخانه طبق ترتیبات مرتبط با اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ اساسا اختیاری در آن ندارد ورود کرده و اقدام به تهیه گزارش به اصطلاح تخصصی می کند. جالب‌تر آن که گزارش دبیرخانه همزمان با اقدام آمریکا در ارائه پیش نویس قطعنامه خطرناکی برای تمدید غیرقانونی محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران منتشر می شود و مفاد آن دو هفته قبل از انتشار توسط آمریکا مورد استناد قرار گرفته و این شائبه را تقویت می کند که این گزارش به سفارش آمریکا و برای بهره‌برداری توسط آن کشور در شورای امنیت علیه ایران تهیه شده است.

متهم سازی دولت‌ها با فرایندهای خودساخته و ضوابط خودسرانه بدعت خطرناکی است که مورد تایید جامعه بین المللی نیست. اینچنین فرایندهای سفارشی شدیدا به اعتبار سازمان ملل متحد لطمه وارد خواهد ساخت. تهیه گزارش با انگیزه های سیاسی، تغییردهنده حقایق نبوده و بر همگان روشن است که وضعیت امروز منطقه نتیجه مستقیم سیاست های غلط آمریکا و رژیم کودک کش عربستان است. چگونه است که هیچ توجهی به فروش سلاح های مرگبار به عربستان که استفاده از آنها علیه مردم بی دفاع یمن بر همگان چون روز روشن است، نمی شود اما تیم های تحقیقاتی برای جستجو در زباله های عربستان اعزام می شوند تا مگر مدرکی برای ادعاهای بی پایه آمریکا ساخته شود؟ بی تردید، چنین گزارش هایی نه تنها به صلح و امنیت در منطقه و اجرای قطعنامه های شورای امنیت کمکی نخواهد کرد، بلکه اعتبار و آبروی سازمان ملل متحد را نیز یکسره نابود می کند.

جمهوری اسلامی ایران قویا به دبیرخانه سازمان ملل متحد توصیه می کند در سناریوی از پیش طراحی شده آمریکا برای جلوگیری از لغو محدودیت های تسلیحاتی ایران حرکت نکرده و با تهیه گزارش هایی که هیچ محمل قانونی ندارند به این روند خطرناک کمک نکند. آمریکا خود بزرگترین ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و هیچ کس نمی تواند دامان آن کشور را از نقض گسترده قوانین بین المللی مبرا سازد.

انتهای پیام‌

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دبیرخانه سازمان ملل متحد قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند

پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی به علت حوادث قبل از جنگ غزه، از سوی آمریکل ناقض حقوق بشر شناخته شدند.

به گزارش میزان، طبق گزارش تایمز اسرائیل و بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا پنج واحد از ارتش اسرائیل مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه شناخته شدند.

بر این اساس حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این راستا مدعی شده است که چهار واحد از آن‌ها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگو‌ها در اینباره ادامه دارد.

گفتنی است این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است.  

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست