Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:10:52 GMT

معرفی ۳۱ بنای تاریخی از آذربایجان‌شرقی برای واگذاری

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۵۷۴۵

معرفی ۳۱ بنای تاریخی از آذربایجان‌شرقی برای واگذاری

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: ۳۱ بنای تاریخی از آذربایجان‌شرقی برای واگذاری به صندوق معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هادی میرزایی که به همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی امروز در راستای بررسی وضعیت خانه‌ها و ابنیه تاریخی واگذار شده و در حال واگذاری تبریز، از این اماکن بازدید می کرد، با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر ۹۸ بنا در سطح کشور و پنج بنا در سطح استان آذربایجان‌شرقی توسط صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی واگذار شده است اظهار داشت: در مجموع ۳۱ بنای تاریخی از آذربایجان‌شرقی برای واگذاری به صندوق معرفی شده است که امیدواریم با همکاری‌های مناسبی که از مجموعه استان شاهد هستیم، در یک برنامه‌ریزی بلند مدت، با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ویژه سرمایه‌گذاران بومی، تمام این بناها را واگذار  و زمینه حفاظت، مرمت و احیای این بناها را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه واگذاری برخی بناها اعم از خانه تاریخی صلحجو و امیرپرویز به هنرمندان و فعالان بخش خصوصی انجام، که منجر به ایجاد ارزش افزوده و محلی مناسب برای ارائه آثار هنری هنرمندان و همین طور تاسیس موزه فاخر صدا شده است.

گفتنی است، میرزایی در روز نخست این سفر، از خانه‌های تاریخی "صلح جو، امیرپرویز، سرخه‌ای، ثقه‌الاسلام، ناصح‌زاده، معبودی، حیدرزاده و حریری" و نیز "حمام تاریخی نوبر" در تبریز و "حمام کردشت جلفا"، "کاروانسرای گویجه بئل" و "کاروانسرای یام مرند" بازدید کرد.

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس ثقه الاسلام حیدرزاده کاروانسرای یام مرند صلح جو موزه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: کمیته فنی و کارشناسی در خصوص طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه برگزار شد تا این طرح جهت ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران و با اشاره به طرح تفصیلی بافت تاریخی ارومیه اظهار کرد: کمیته فنی و کارشناسی در خصوص طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه برگزار شد تا این طرح جهت ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شود.

وی با بیان اینکه مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه از سال گذشته آغاز شده که این مطالعات در قالب طرح تفصیلی ویژه در شش گام بررسی شده است.‌، افزود: این مطالعات شامل ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی شهر ارومیه اعلامی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی است.

سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با تصویب مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه ضوابط ساخت‌وساز در جهت نوسازی مساکن موجود از نو طراحی خواهد شد و سعی بر آن است که حقوق مالکانه در آن حفظ شود.

عطایی تصریح کرد: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکردهای تأمین پایداری مساکن موجود و نوسازی آنها، تأمین خدمات مورد نیاز شهری، رونق گردشگری و اقتصادی، ارتقای کیفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام می‌شود.

کد خبر 751124

دیگر خبرها

  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی