Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه سی ان ان می‎گوید جامعه آمریکا علاوه بر بحران نژادپرستی با بحران دیگری در زمینه بهداشتی در پی شیوع کرونا روبرو است. تاریخ انتشار: 22:01 - 23 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۷۸۷۴ خبرگزاری میزان - پایگاه «سی ان ان» در گزارشی ابعاد دیگری از معضل نژادپرستی در آمریکا را مورد بررسی قرار داده و می‎نویسد  «قتل جورج فلوید به دلیل رفتار خشونت آمیز یک افسر پلیس که موج گسترده‌ای از تظاهرات را در سراسر آمریکا به همراه داشت، بحران دیرینه نژادپرستی را در این کشور بار دیگر به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
حقیقت جامعه آمریکا این است که جوامع رنگین پوستان در مناطق شهری و روستایی به طور نامناسبی، فشاری را که اپیدمی کرونا بر آنها وارد می‌کنند، متحمل می‌شوند.
اما بحرانی که اکنون جامعه سیاهان بیش از سایر گروه‌ها با آن دست به گریبان است تنها یک مسئله بهداشت عمومی نیست بلکه یک مسئله اخلاقی نیز به شمار می‌آید.
تمامی بخش‌ها در هر ایالتی مجددا بازگشایی شده و محدودیت‌های بهداشت عمومی کاهش یافته و بسیاری از مشاغل فعالیت خود را آغاز کردند.
اما نکته مهم آن است که آیا «اکنون مصونیت در مقابل ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد؟»؛ دولت آمریکا نباید میلیون‌ها شهروند آسیب پذیر را که همچنان در معرض خطر آسیب جدی و مرگ بر اثر کرونا وجود دارد، از یاد ببرد.
در شهر نیویورک که کانون شیوع این ویروس بوده، ساکنان سیاه پوست و اسپانیایی تبار، ۲ برابر بیش از شهروندان سفید پوست بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
پایگاه «شیکاگو اریبون» در ماه آوریل گزارش داد که ساکنان سیاه پوست این منطقه، ۶ برابر بیشتر از ساکنان سفید پوست جان خود را از دست می‎دهند.
آمار‌های شوکه کننده به خودی خود بحران تبعیض نژادی در ارائه خدمات درمانی به جامعه سیاهان را در آمریکا به تصویر می‎کشد.
در حالی که شهروندان سیاه پوست تنها ۱۳ درصد از جمعیت ایالت میشیگان را تشکیل می‎دهند، اما ۴۰ درصد از تلفات کرونا از جمعیت سیاهان این منطقه رقم خورده است.
در دیترویت، بزرگ‌ترین شهر ایالت میشیگان، که ۷۸ درصد از جمعیت این شهر سیاه پوست هستند، تلفات کرونا بیش از سایر مناطق است. بیشتر بخوانید:  قتل جورج فلوید؛ پیروزی‌های پی در پی معترضان، جنگ در کابینه ترامپ بر اساس اعلام اداره بهداشت لوئیزیانا تا اوایل ماه مه، ۵۷ درصد از ۲ هزار و ۱۵۴ نفری که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند، شهروندان آفریقایی تبار بودند؛ این در حالی است که سیاهان تنها ۳۲ درصد از جمعیت شهر دیترویت را تشکیل می‎دهند.
لس آنجلس تایمز نیز در گزارشی می‎گوید که سیاه پوستان جوان و لاتین با نرخ بالاتری در کالیفرنیا بر اثر کرونا قربانی می‌شوند.
وب سایت Dcist در گزارشی می‎گوید «جمعیت شهروندان سیاه پوست واشنگتن کمتر از نیمی از جمعیت واشنگتن دی سی را تشکیل می‎‌دهند، اما این در حالی است که ۸۰ درصد از تلفات کرونا در میان سیاهان رقم می‎خورد.»

«سی ان ان» نیز در بخش دیگری می‎گوید «مشکلات اساسی در حوزه بهداشت و سلامت در جوامع کم درآمد و اقلیت آمریکا باعث شده تا این گروه از خانواده‌ها در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر شوند.»
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ سیاه پوست بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی این محموله شامل سه هزار جفت کفش و سه هزار عدد عروسک برای نشان لبخند دوباره بر لبهای کودکان سیل‌زده است.

همچنین پنج هزار بسته غذایی و بهداشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، آبلیمو، قند، چای، تن ماهی، لوبیا و اقلام بهداشتی به منظور تامین نیاز‌های اساسی و مهم خانوار نیز در بین متاثرین از سیل توزیع شد.

جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، ضمن قدردانی از این حرکت خیرخواهانه، از عموم مردم نیکوکار استان دعوت کرد تا با مشارکت در پویش‌های امدادرسانی، یاریگر سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان باشند.

راه‌های مشارکت و کمک به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق شماره حساب‌های جمعیت هلال احمر:

شماره گیری کد دستورى #١*١١٢*

واریز وجه به شماره کارت۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲

شماره شبا IR۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲
و یا مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر استان

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی