Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که سازمان ملل از دولت آمریکا خواست تا برای از میان بردن تبعیض‌نژادی ساختاری در پلیس این کشور، اصلاحات فوری انجام دهد.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که پس از قتل وحشیانه «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس، تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی در شهر‌های آمریکا و بسیاری از کشور‌های اروپایی به راه افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان، تبعیض‌نژادی نظام‌مند در ساختار پلیس آمریکا را به شدت محکوم کردند و خواستار از میان رفتن این تبعیض‌نژادی هستند.

اعتراضات اخیر در بسیاری از شهر‌ها و ایالت‌های آمریکا به درگیری خشونت‌آمیز میان پلیس و معترضان انجامید. اقدامات پلیس آمریکا با محکومیت گروه‌های حقوق‌بشری مواجه شده است. از سوی دیگر این سوال مطرح می‌شود که آیا نظام قضایی آمریکا آمادگی رسیدگی به چنین مواردی و اجرای عدالت را دارد یا خیر؟

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اخیرا در نامه‌ای سرگشاده به شورای حقوق بشر این کشور خواستار برگزاری نشست اضطراری برای تحقیق در مورد توسل پلیس به خشونت و سرکوب معترضان ضد نژادپرستی شد.

میشل باچله، کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل تاکنون از تقاضا برای آغاز تحقیقات در خصوص اینکه آیا خشونت‌های اخیر در آمریکا مصداقی از نقض حقوق بشر بوده یا خیر، خودداری کرده است. هر چند این مقام سازمان ملل قدرت نظام قضایی آمریکا برای رسیدگی به چنین مواردی را زیر سوال برده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد

محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای اداری که در سفر به شهرستان جویم برگزار شد، اظهار داشت: قدمت شهرستان ریشه دار و تاریخی جویم متعلق به هزاران سال قبل است و مردمی اصیل و دین دار و اهل خیر در این منطقه حضور دارند و این امر مسئولیت ما را در خدمتگزاری به این بخش از کشور عزیزمان سنگین‌تر می‌کند.

او با بیان اینکه پیگیری و سماجت مسئولان برای اجرایی شدن مصوبات، نقش مهمی در تحقق آن دارد، اظهار داشت: شهرستان‌هایی که پیگیر اجرای مصوبات بودند تا سقف ۹۰ درصد به اهداف خود دست یافته اند.

ایمانیه از تلاش برای تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت، تامین آب و احداث راه در شهرستان جویم خبر داد و افزود: کمیته ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم در زمینه ساماندهی زمین‌های مورد سکونت مردم با رعایت حدود قانونی تشکیل می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به عملی شدن تعهدات دولت در حوزه مسکن گفت: مرحله فونداسیون واجدین شرایط نهضت ملی مسکن تا پایان خردادماه باید به پایان رسیده باشد و پس از آن در فواصل سه ماهه باید ۲۵ درصد از مساکن تحویل واجدین شرایط شود.

او خواستار رسیدگی به تخلفات و غفلت‌های پیمانکار قبلی نهضت ملی مسکن در جویم شد و اظهار داشت: از طریق دادگستری و مجاری قانونی این موضوع پیگیری خواهد شد تا خدشه‌ای بر بیت المال وارد نشود و حقوق عامه مردم تضییع نگردد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین