Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:33:30 GMT

روند ابتلا به ویروس کرونا در لرستان افزایشی است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۶۱۵۶

روند ابتلا به ویروس کرونا در لرستان افزایشی است

سید موسی خادمی عصر جمعه در جلسه با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به وضعیت نامناسب لرستان از نظر شیوع ویروس کرونا افزود: متاسفانه شرایط استان مطلوب نیست و روند ابتلا و شیوع کووید ۱۹ رو به افزایش است.

وی با اشاره به پیش‌بینی متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر اینکه در روزهای آینده احتمال شرایط بحرانی وجود دارد، اظهار داشت:‌ هم اکنون لرستان در وضعیت کاملا هشدار قرار دارد و لازم است بیماران، افراد سالم و همه دستگاه های اجرایی این وضعیت را مورد توجه قرار داده و جوانب بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: اگه این شرایط ادامه پیدا کند این احتمال وجود دارد که ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده و مشکلات بیشتری به وجود بیاید بنابراین از همه مردم درخواست می‌شود با رعایت بهداشت فردی و موارد بهداشتی از ازدحام و تجمع خودداری کنند.

احتمال افزایش مرگ و میر با تداوم وضعیت قرمز کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: وضعیت استان از نظر کرونا به مرحله قرمز و هشدار رسیده و چنانچه این روند ادامه داشته باشد در روزهای آینده تعداد مرگ و میر افزایش خواهد یافت.

محمدرضا نیکبخت افزود: آمار ابتلا در استان بالا است و به طور تقریبی روزانه ۲۰۰ شهروند لرستانی به کروننا مبتلا می شوند.

وی اظهار داشت: از مردم تقاضا می شود پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را برای گروه های مختلف از جمله افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه ای عایت کنند.

وی ادامه داد:‌ باید به طور جدی از ارتباط نزدیک با سالمندان، بیماران دیابتی، زمینه ای، نقص ایمنی، مزمن کلیوی و ریوی و مادران باردار خودداری کرده و قرنطینه را جدی گرفت در غیراینصورت مرگ این افراد را رقم زده ایم.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری لرستان لرستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری لرستان لرستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا استانداری لرستان لرستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی

  به گزارش ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر رادمنش با بیان اینکه در مکتب طب سنتی ایران چیدمان تغذیه بر اساس فصل، سن، محل زندگی و مزاج اشخاص متفاوت است، اما یکسری تدابیر عمومی نیز وجود دارد که رعایت آنها به حفظ سلامت همه افراد­ کمک می‌کند؛ تاکید کرد: پرهیز از پرخوری و درهم خوری یکی از اصول مهم تغذیه به شمار می‌آید، زیرا رعایت نکردن آن موجب تداخل و اختلال در هضم و ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. دکتر رادمنش همچنین داشتن نظم در ساعات غذا خوردن را یکی از مهمترین آداب تغذیه صحیح دانست و بر ایجاد فاصله کافی بین وعده شام و خوابیدن تاکید کرد. وی افزود: طب ایرانی، طب کلی نگر است و پزشکان متخصص طب ایرانی بر اساس شرایط هر فرد، دستورهای خاصی را به وی ارائه می‌دهند. در طب ایرانی پیشگیری از بیماری با رعایت اصول ششگانه حفظ سلامتی جز قوانین بنیادین می‌باشد. این اصول عبارتند از آب و هوا، تغذیه، حرکات بدنی، خواب و بیداری، نگهداری مواد لازم و دفع مواد زاید و حالات روحی و روانی که در این میان ورزش و تغذیه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این پزشک و متخصص طب ایرانی ادامه داد: ورزش اصولی، عامل مهمی برای حفظ سلامتی به شمار می‌رود و برای آن فواید زیادی ذکر شده است. به نظر برخی از حکما، چون ابن سینا، عامل ورزش در حفظ سلامتی، بر همه عوامل حتی تغذیه، تقدم دارد و برای اینکه از فعالیت‌های بدنی بیشترین فایده نصیب افراد شود، ورزش‌های متناسب با هر فرد پیشنهاد شده است. وی افزود: فعالیت بدنی منظم و متناسب با سن و شرایط جسمانی، فواید بی‌شماری برای سلامت جسم و روان دارد. تشویق اعضای خانواده به انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های گروهی، متناسب با شرایط افراد خانواده می‌تواند روحیه نشاط و شادابی را در خانه حاکم کند. ­ وی در پایان گفت: با همدلی و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانیم با ترویج فرهنگ غذای سالم و ورزش همگانی و متناسب بر پایه آموزه‌های طب ایرانی، جامعه‌ای سالم و پویا برای نسل‌های آینده بسازیم. هفته سلامت فرصتی مغتنم برای آغاز این حرکت ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی