Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@12:25:54 GMT

پلیس کرونا یک استعاره است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۶۴۳۶

پلیس کرونا یک استعاره است

هفته گذشته فرماندار ویژه آبادان در گفت‌و‌گو با «ایران» خبر از آغاز به کار پلیس کرونا در این شهر تحت نظارت کمیته مصوب شورای تأمین شهرستان آبادان برای کنترل بیماری کرونا داد. به‌دنبال آن نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای تشکیل واحد پلیس کرونا را تکذیب کرد.


در این اطلاعیه آمده است: پلیس مجری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است و در این راستا به اطلاع می‌رساند که این نیرو به‌عنوان یکی از اعضای کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در چارچوب سیاست‌ها و مصوبات ابلاغی ستاد ملی فعالیت کرده و هرگونه اعلام ممنوعیت یا محدودیت خارج از تصمیمات اعلام‌شده توسط کمیته اجتماعی انتظامی ستاد، فاقد اعتبار قانونی است، لذا پیرو ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا همه دستگاه‌های مسئول در سطوح ملی و استان‌ها، باید صرفاً در حدود مصوبات این ستاد یا کمیته اجتماعی-انتظامی اقدام به فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروی انتظامی در اطلاعیه خود با تأکید بر اینکه تاکنون واحدی به‌نام پلیس کرونا در هیچ استانی یا ساختار سازمانی ناجا شکل نگرفته است، مجدد از همکاری و همراهی دلسوزانه و متعهدانه هموطنان جهت کمک به قطع زنجیره کرونا تقدیر کرده و خواستار ادامه این همکاری با پلیس، کادر سلامت و دیگر سازمان ها و نهادهای مسئول تا محو کامل بیماری در کشور شده و افزود: پلیس با توجه به شرایط پیش رو، هرگونه تصمیم جدید در نحوه مدیریت بحران ملی شیوع ویروس کرونا را به‌طور رسمی و از طریق رسانه‌ها به اطلاع هموطنان خواهد رساند.»

توضیحات تکمیلی فرماندار آبادان
پس از انتشار اطلاعیه نیروی انتظامی، سید زین العابدین موسوی فرماندار آبادان در گفت‌و‌گو با «ایران» تصریح کرد: در اجرای مصوبه شماره یک 12 خرداد ماه جاری شورای تأمین آبادان که استاندار هم از آن حمایت کرد، این شورا برای مبارزه و کنترل کرونا اقدام به تشکیل کمیته‌ای با عضویت فرمانداری، علوم پزشکی، امام جمعه، شهردار آبادان، اداره اطلاعات، فرماندهی دریابانی، نیروی انتظامی، نیروی مقاومت بسیج اتاق اصناف و حتی شرکت‌های نفتی منطقه کرد که به‌دلیل اینکه به استعاره از نام پلیس کرونا نام برده شد واکنش‌هایی را از سوی ناجا به‌دنبال داشت.
وی تأکید کرد: برای ما در حال حاضر سلامت مردم آبادان نخستین اولویت است و از ابتدا هم در مصوبه نگفتیم، نیروی پلیس در معابر یا در منازل جهت مبارزه با کرونا مستقر می‌شود بلکه نیروی انتظامی هم یکی از اعضای کمیته است. مصوبه 16 ماده‌ای ستاد تأمین شهرستان آبادان در مسیر کنترل بیماری کرونا صددرصد اجرا خواهد شد.
رئیس شورای تأمین آبادان گفت: تغییر نام کمیته خللی در کار ما ایجاد نمی‌کند.
وی افزود: گرچه استفاده از لفظ پلیس در حوزه ساختمان و در حوزه نظام مهندسی و حوزه سلامت و... مرسوم است. اما هیچ اصراری بر استفاده الفاظ خاص نداریم و در پاسداری از سلامت مردم با قدرت، اصول تعیین شده در دستورالعمل ابلاغی و اعلام شده کمیته مذکور را انجام وعملی خواهیم کرد.
 ایمان داریم که در همدلی و وحدت بین مردم و مسئولان برای مبارزه با این ویروس باید حتماً اراده مقابله وجود داشته باشد و تمرد از قوانین و مقررات و شانه خالی کردن از تکالیف قانونی برای هر کس ایجاد مسئولیت می‌کند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان خاطرنشان کرد: این امر که کلمه امنیت بخش (پلیس) در ترکیب کمیته اجرایی باشد یا نباشد، تفاوتی ندارد با اطمینان عرض می‌کنم در ترکیب این کمیته چه لفظ پلیس باشد یا نباشد حتماً پلیس هم مأموریت های محوله را با قدرت انجام خواهد داد.
به‌گفته وی کمیته مذکور، با نام «ستاد اجرایی مقابله با کرونا» و با همان ترکیب اعلامی و مسئولیت‌ها و همان مواد ١٦ گانه وظایف و مأموریت های محوله را با قاطعیت و بدون فوت وقت در آبادان انجام خواهد داد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروی انتظامی پلیس کرونا ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف کوتاهی نمی کند

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر جمعه سردار احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی کشور در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام قم حضور یافت و در مراسمی از وی به دلیل اجرای طرح نور تقدیر شد.

فرمانده فراجا در این مراسم گفت: نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف کوتاهی نخواهد کرد چرا که هجمه دشمنان در این زمینه بسیار است و خطرات فراوانی جوانان این کشور را تهدید می کند.

وی افزود: نیروی انتظامی در راستای حفظ کشور از هیچ تلاشی در ابعاد مختلف از جمله موضوع حجاب و عفاف در میدان حضور دارد.

سردار رادان با بیان اینکه امروز شبهات فراوانی در موضوع حجاب و عفاف مطرح است افزود: حجاب و عفاف از موضوعاتی است که مورد تاکید دین و قرآن کریم است و این عرصه امروز از سوی دشمنان و داخلی های نادان مورد هجمه است.

وی گفت: حجاب و عفاف خاکریز حق و باطل است و اگر دشمنان با برنامه هایی که در این حوزه دارند به اهداف خود برسند با سایر اهدافشان نیز می رسند.

فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه باید از سنگر حجاب و عفاف پاسداری کرد افزود: اگر این خاکریز با شکست مواجه شود کسی باقی نخواهد ماند که در برابر توطئه های جهان استکبار و ظالمان ایستادگی کند.

وی تصریح کرد: امروز که دشمن برای گسترش بی حجابی در جامعه تلاش می کند نباید در جبهه مقابل شاهد شک و تردید باشیم.

در این مراسم مادر شهید معماریان به ایراد سخن پرداخت و از نیروی انتظامی خواست تا در راستای حفظ حجاب و عفاف در جامعه همه تلاش خود با به کار گیرد و در این زمینه کوتاهی نکند چرا که بسیاری از جوانان در برابر هجمه های دشمنان در این عرصه در حال نابودی هستند.

پیام آیت الله مکارم شیرازی نیز خطاب به سردار رادان توسط حجت الاسلام والمسلمین محی‌الدین مکارم شیرازی فرزند این مرجع تقلید قرائت شد.

کد خبر 6089299

دیگر خبرها

  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف کوتاهی نمی کند
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)
  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها
  • تقدیر پلیس از بانوان آبادانی
  • رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران