Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کاظم غریب آبادی» با ایراد سخنانی در نشست سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) خواستار تلاش‌های جمعی برای رسیدن به یک بازیابی اقتصادی فراگیرتر، پایدارتر و انعطاف پذیرتر شد.

نماینده دائم کشورمان با قدردانی از تلاش‌های یونیدو در جهت مقابله با چالش های ناشی از کرونا، و اشاره به اینکه جامعه جهانی هم اکنون در یک نقطه حساسی قرار دارد و تعداد افراد آلوده و در حال مرگ از اقشار مختلف هنوز در جهان بالاست است، بر ادامه هماهنگ نمودن تلاش ها برای جلوگیری از یک پیامد مخرب مداوم بر زندگی و معیشت مردم تأکید نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاز به یک پاسخ چندجانبه، جامع، هماهنگ و گسترده برای حمایت از کشورهای نیازمند بطوری که آنها را قادر به تفوق بر چالش ها نمای ، از دیگر محورهای تأکیدی سفیر و نماینده دائم کشورمان بود.

غریب آبادی با ابراز تأسف از هرگونه تصمیم، تلاش یا موضع گیری مانند تحریم های اقتصادی یکجانبه از جمله علیه کشورهای مستقل و یا قطع بودجه سازمان های بین المللی، که سبب تضعیف ظرفیت ملی، منطقه ای و جامعه بین المللی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا و پیامدهای کشنده آن می شود، افزود: چنین اقداماتی باید محکوم شوند، چرا که تأثیرات منفی بر بشریت و کل جهان بر جای می گذارند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اردیبهشت گذشته در ادامه خروج سریالی از پیمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، ضمن متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به عدم استقلال عمل در برابر چین، تهدید به لغو عضویت آمریکا در این نهاد جهانی کرد.

وی در نامه ای خطاب به رییس سازمان جهانی بهداشت،  همچنین تهدید کرد آمریکا ممکن است کمک مالی خود به این نهاد بین المللی را بطور کامل و برای همیشه قطع کند.

وی بعدا اعلام کرد که تنها بخشی از بودجه این سازمان جهانی را تامین خواهد کرد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۷ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۶۹۸ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۴۲۷ هزار و ۲۷۵ نفر جان باخته‌اند.

برچسب‌ها کرونا وین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت یونیدو کاظم غریب آبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا وین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت یونیدو کاظم غریب آبادی کرونا وین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت یونیدو کاظم غریب آبادی سازمان جهانی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

در دیدار «محمدحسن حبیب ‌الله‌زاده»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با خانم «زهرا زومروت سلجوق»، مدیرکل سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی پیرامون توسعه همکاری‌ها میان ایران با این سازمان گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

 به گزارش ایسنا ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به اهمیت استفاده از نتایج تحقیقات این مرکز و تبادل و انتقال تجربیات کشورهای اسلامی در حوزه‌های مربوطه، خواستار افزایش همکاری‌ها و بهره‌ مندی بیشتر کشورمان از خدمات این نهاد سازمان همکاری اسلامی شد .

 وی همچنین بررسی امکان تعریف پروژه‌های مشترک با سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی و نیز مشارکت در پروژه‌های آن مرکز را از دیگر زمینه‌های افزایش همکاری‌ها دانست.

خانم زهرا سلجوق، مدیرکل سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی نیز با برشمردن برخی از زمینه‌های کاری آن مرکز در حوزه‌های مختلف، برای افزایش همکاری‌ها با کشورمان در زمینه‌های مورد نیاز، اعلام آمادگی کرد .

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی، حوزه‌های فعالیت این سازمان را شامل طیف وسیعی از فعالیت‌ها با درخواست کشورهای عضو دانست و با اشاره به تجارب ارزشمند کشورمان در برخی از حوزه‌های فعالیت این مرکز بین المللی، آمادگی این نهاد برای  ارتقای همکاری و مناسبات کشورمان را اعلام کرد .

براساس این گزارش، مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی یکی از نهادهای تخصصی وابسته به سازمان همکاری اسلامی (OIC) است که بر اساس مصوبه هشتمین نشست وزرای امور خارجه سازمان کنفرانس اسلامی (طرابلس) تاسیس و از اول ژوئن ۱۹۷۸ فعالیت خود را در آنکارا آغاز کرد.

 مهمترین وظایف این نهاد جمع آوری، پردازش و انتشار آمار و اطلاعات اقتصادی - اجتماعی برای استفاده کشورهای عضو، مطالعه و ارزیابی تحولات اقتصادی و اجتماعی در کشورهای عضو به منظور ارتقای همکاری میان کشورهای اسلامی و نیز سازماندهی برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای کشورهای عضو و اهداف کلی سازمان همکاری اسلامی  است .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور