Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیده سادات لطیفی در کتاب «بفرمایید داخل، دم در بد است» به تشریح رفتار‌هایی پرداخته که موجب محبوبیت افراد می‌شود و شما با جامه عمل پوشاندن به توصیه‌های این کتاب می‌توانید در جامعه برای خودتان سری بلند کنید.

این روز‌ها می‌گویند هر چیزی غیرمستقیمش از مستقیمش بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال می‌گویند اگر می‌خواهید از کسی انتقاد کنید، انتقادتان را به شیوه غیرمستقیم عنوان کنید. حتی اگر می‌خواهید به کسی پیشنهاد بدهید نیز پیشنهادتان را به طریق غیرمستقیم بیان کنید.

این روز‌ها یه چیز دیگر هم می‌گویند؛ اینکه حرف‌های شیرین و نمکین بیشتر از حرف‌های جدی تأثیر دارند. می‌گویند حتی اگر می‌خواهید یک حقیقت بغرنج فلسفی یا یک واقعیت پیچیده اجتماعی را مطرح کنید، آن را با شوخی و خنده توام کنید تا تاثیر بیشتر و بهتری روی مخاطب بگذارد.

اتفاقی که در این کتاب و دیگر کتاب‌های این مجموعه افتاده این است که حمیده سادات لطیفی به چیز‌هایی که این روز‌ها گفته می‌شود، توجه کرده است. در نتیجه شما در کتاب «بفرمایید داخل، دم در بد است» با چیز‌هایی مواجه می‌شوید که هم غیرمستقیم‌اند، هم شیرین و نمکین. البته ما به شکلی جدی و مستقیم انتظار داریم شما پس از مطالعه این کتاب و کتاب‌های دیگر این مجموعه، به چیز‌هایی که تا امروز به آن توجه نداشتید یا کمتر توجه داشتید، بیشتر توجه کنید.

میل به محبوبیت یکی از خواسته‌های ابتدایی و همچنین انتهایی آدمی است؛ تا این‌جا درست. اما مشکل این‌جاست که این میل فطری و غریزی به صورت خود به خودی ارضا نمی‌شود. در محبوب بودن، مقبول بودن، محبوب ماندن و مقبول ماندن عوامل و مؤلفه‌های بسیاری دخیل است که بخشی از آن به رفتار‌های آدمی بر می‌گردد. انسان برای رسیدن به این مهم لازم است یک سری از رفتار‌ها را از خود بروز بدهد و یک سری از رفتار‌ها را تا جایی که می‌تواند از خود بروز ندهد یا لااقل کمتر بروز بدهد یا دست کم یک جوری بروز بدهد که کسی متوجه نشود.

در بخشی از کتاب «بفرمایید داخل، دم در بد است» می‌خوانید:

«لباس نامعقول نپوشید. لباس نامعقول به هر لباسی می‌گویند که از هر جهت به آن نگاه کنید، معقولیت ندارد. یک کت براق که صد بلکه صد و پنجاه درصد نور دریافتی از محیط را انعکاس می‌دهد، ممکن است برای مربی خرس‌ها در سیرک بزرگ خلیل عقاب لباس معقولی باشد، اما برای من و شما معقول نیست.

کفش نوک تیز که می‌تواند در هنگام دعوا به عنوان آلت قتاله مورد استفاده طرفین قرار گیرد ممکن است به لحاظ زیبایی شناسانه شباهت‌هایی به موشک‌های بالستیک داشته باشد، اما برای پوشیدن شیء مناسبی تلقی نمی‌گردد.

همچنین است کفش میخ‌دار کوهنوردی، کفش‌هایی که با پوست مار هفت‌خط ساخته شده‌اند، کفش‌های چرخدار که برای اسکیت سواری به کار می‌رود، کفش‌هایی که دو تا تخته زیر آن نصب شده و به کفش اسکی مشهورند، کلاه کاسکت (بجز مواردی که قصد سوار شدن بر موتورسیکلت را دارید)، کلاه کماندویی (بجز مواردی که مشغول عملیات پارتیزانی هستید)، شلوار‌هایی که جا به جای‌شان پاره شده است (انگار مثلا پارگی هم کلاس دارد)، پیراهن‌هایی که به طرز بی‌رحمانه‌ای مورد سنگ شور قرار گرفته‌اند، تی‌شرت‌هایی که با فونت درشت روی آن‌ها چیز‌هایی به زبان‌های خارجی نوشته شده است و...»

گفتنی است کتاب «بفرمایید داخل، دم در بد است» نوشته حمیده سادات لطیفی از سوی نشر سوره مهر راهی بازار کتاب شده است.


انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب ادبیات داستانی بازار نشر بفرمایید داخل چیز هایی رفتار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نورافکن: پرسپولیسی‌ها دق دلی خود را سر من خالی می‌کنند!

به گزارش ورزش سه، امید نورافکن مس از تساوی سپاهان مقابل پرسپولیس گفت: خیلی حیف شد. ما اصلا باید قهرمان این لیگ می‌شدیم. نمی‌توانم حسم را بگویم، ولی باید بجنگیم که هم بازی‌های لیگ‌مان را محکم‌تر برگزار کنیم و هم بازی‌های جام حذفی را که خیلی مهم است و مسابقات سختی خواهد بود.

او در خصوص عملکرد خود در این دیدار عنوان کرد: همه می‌دانند بازی حساسی بود. من هم صد خودم را گذاشتم. امروز به من وظایف دفاعی‌تر داده بودند و نتوانستم زیاد از شوت‌هایم استفاده کنم و موقعیت‌سازی کنم، ولی در کار دفاعی از خودم راضی بودم.

ویدئو: 331649

نورافکن درباره استوری جنجالی که پیش از بازی منتشر کرد، توضیح داد: من هر چه می‌گذارم، برایم حاشیه می‌شود. هر چه درباره خودم و تیمم می‌گذارم، به شخص و جای دیگری نسبت می‌دهند. واقعا قصدی نبود. آن عکس را دوست داشتم. واقعا به ببر علاقه دارم.

بازیکن سپاهان درباره شعارهای هواداران پرسپولیس علیه او گفت: آنها هم جزوی از مردم هستند. چه کار کنم؟ شاید شرایط‌شان خوب نیست و دق دلی‌شان را روی من خالی می‌کنند.

او همچنین درباره شانس قهرمانی سپاهان در لیگ عنوان کرد: در لیگ برتر مقداری فاصله برایمان ایجاد شد. ما بازی پیکان را خیلی ساده از دست دادیم، برابر نساجی خیلی ساده سه امتیاز را از دست دادیم، صنعت نفت هم همینطور. ۸ امتیاز راحت در این ۵-۶ هفته از دست دادیم که‌ اگر آنها را داشتیم، شرایط تغییر می‌کرد اما از اول فصل واقعا اتفاقات عجیب و غریبی برای سپاهان درست کردند که خودتان بهتر می‌دانید.

نورافکن افزود: شما هم رسانه‌هایی هستید که مطمئنا باید از استقلال و پرسپولیس دفاع کنید و من اینها را می‌دانم و هیچ خرده‌ای هم از شما گرفته نمی‌شود، ولی اگر استقلال و پرسپولیس را کنار بگذاریم، سپاهان واقعا یکی دو سال است قهرمان لیگ است. با این حال باز هم همه مردم می‌دانند که استقلال و پرسپولیس باید از سوی خبرنگاران و دولت‌مان حمایت شود و این یک واقعیت است.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا اخراج امید عالیشاه درست بود، گفت: ربطی به من ندارد.

دیگر خبرها

  • نورافکن: پرسپولیسی‌ها دق دلی خود را سر من خالی می‌کنند!
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • سردار آزمون و تاسیس آژانس هواپیمایی؛ بفرمایید تور روسیه! + عکس
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم
  • نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود