Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال جلالی‌زاده  اظهار کرد: هر چه هماهنگی و همدلی میان قوای کشور بیشتر باشد، نتیجه آن پیشرفت و توسعه کشور است و هرچه اختلاف‌ها و ناهماهنگی‌ها میان نهاد‌ها بیشتر باشد، به ضرر کشور تمام می‌شود. دولت و مجلس شورای اسلامی ارتباط نزدیکی با هم دارند و دولت مجری قوانینی است که مجلس تصویب می‌کند. مجلس همچنین وظیفه نظارت بر دولت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: همکاری و هماهنگی میان این دو نهاد تاثیر مثبتی در اجرای برنامه‌های کشور و حل مشکلات مردم دارد، اما اگر مجلس دنبال کارشکنی در امور دولت باشد، می‌تواند مدام وزرا را به مجلس کشانده و از آن‌ها سوال کند یا دنبال استیضاح وزرا باشد یا با تحریک افکار عمومی علیه دولت، قوه مجریه را تضعیف کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: کمتر پیش می‌آید که در ایران دولت و مجلس همسو باشند و همین مساله مانعی برای هماهنگی این دو نهاد می‌شود، اما اگر انتخابات حزبی و بدون نظارت استصوابی برگزار می‌شد، دولت و مجلس همسو می‌شدند و مشکلی بابت ناهماهنگی میان دولت و مجلس پیش نمی‌آمد.

جلالی‌زاده درباره رابطه مجلس یازدهم با دولت، گفت: دولت کاری نمی‌کند که مجلس را علیه خود تحریک کند، البته برخی نمایندگان از همین‌حالا مچ‌گیری از دولت را آغاز کرده‌اند؛ هر چند کلیت مجلس شاید قصد ایجاد مزاحمت برای دولت را ندارد.


      منبع:ایسنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر مجلس یازدهم وحدت و همدلی دولت و مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا در نشست خانه گفتگوی دانشگاه تهران اظهار کرد: درست است که علم با بخشنامه پیش نمی‌رود، هر چند که در جای خودش به بخشنامه هم نیاز دارد، باید نسبت فرهنگ با علم را تعریف کرد، باید مشخص کنیم که تاریخ و فرهنگ علم را چه می‌دانیم و از چه سطحی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ما در دوران معاصر گرفتار بحران خودآگاهی هستیم، نزاع‌ها و اختلافات مستمر در جریان‌های مختلف داشتیم و شاید کمتر اتفاقی در جهان اسلام بوده که وارد ایران نشده باشد، ایران همواره محل تضارب اندیشه‌ها بوده است.

حجت الاسلام پارسانیا ادامه داد: لازم است به برخی از سوالات پاسخ دهیم، نسبت علم و عقل به لحاظ تاریخی چیست، پاسخ به این سوال هویت ما را شکل می‌دهد، علم چیست؟ تقسیم‌بندی علوم چگونه است؟ علوم انسانی چیست؟ آیا رشته فلسفه باید در دانشکده‌های ادبیات باشد؟ آیا علوم انسانی در مقابل علوم طبیعی است؟ علوم انسانی موضوعی است که با اراده انسان ایجاد می‌شود، اینها تأملات جدی است.

وی گفت: این چهل سال تجربه‌ای از غفلت‌ها و تلاش‌ها برای خودآگاهی بوده است، وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، ایجاد علوم تاریخی خودمان را از منظر تاریخ تفکر مورد توجه قرار دادیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: با این حال اجازه ندادیم که مشخص شود علم در تاریخ ما به چه معناست و گفتگوی بین معانی و مفاهیم ایجاد شود. بنیادهای معرفتی ما با ابعاد اقتصادی سیاسی اجتماعی تناسب دارد اما باید ربط آنها را با محیط علمی جستجو کنیم، با ربط اجتماعی انقلاب اسلامی نقطه عطف ایجاد کردیم اما متاسفانه اینکه چه مقدار در بازگشت به مفاهیم معنوی و تقسیم بندی علوم درست عمل کردیم، مشخص نیست.

کد خبر 6091165

دیگر خبرها

  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • گل‌به‌خودی مانع‌ اولین کلیت شیت آرشا!