Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب "روغن‌های گیاهی در فناوری غذایی ترکیب، ویژگیها و کاربردها" ترجمه و تالیف "میثم صالحی سیچانی" و "محمد گلی" است  که توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در ۵۹۲ صفحه منتشر شده است.

این کتاب مشتمل بر ۱۱ فصل است که فصل یکم مربوط به تولید و تجارت روغن های گیاهی است و فصل های بعدی در مورد انواع روغن‌های گیاهی است از جمله روغن سویا، روغن کانولا، روغن آفتابگردان که ویژگی های شیمیایی و صنعتی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل آخر کتاب به بحث در مورد روغن‌های جزیی و خاص پرداخته شده است.

بخشی از این کتاب ترجمه ویراست دوم کتاب Vegetable oils in Food Technology است که توسط فرانک دی گانستون به رشته تحریر در آمده و مرجع اصلی در زمینه روغن‌های گیاهی بشمار می‌رود. به عقیده نویسندگان این ویراست کتاب محدوده وسیع تری از روغن‌ها و موضوعات مرتبط با کاهش چربی ترانس را در بر می‌گیرد و شامل اطلاعات ترکیبی جدیدی است. 

در فصل مقدمه مروری بر تولید و تجارت جهانی روغن‌ها شده است و این فصل شامل متنی جامع و اطلاعات گسترده است که در ترکیب و ویژگی‌های روغن‌ها را به کاربردهای مهم غذایی پیوند داده است. در فصل‌های بعدی به صورت کامل در مورد کاربردهای صنعتی روغن‌هایی گیاهی در صنعت غذایی پرداخته شده است.

کتاب همچنین بهبود این روغن‌ها از روش هیدروژناسیون جزیی، جز به جز کردن و پرورش بذر، به رشته تحریر در آورده است و کاربردهای غذایی روغن‌های گیاهی مورد استفاده در صنعت غذایی فراهم آورده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: در جهانی به سر می‌بریم که تغییر، شرط روزمرگی آن است و آنقدر شتاب می‌گیرد که اگر به سلاح علم و معرفت مجهز نباشیم، کیلومترها از ما دور خواهد شد، لذا پشتوانه یا پشتوانه هایی چون مشورت، کتاب و حتی معلم خوب و یک همراه خستگی‌ناپذیر می‌تواند ما را در هیاهوی گم شدن به سر منزل مقصود برساند.

به عقیده نویسندگان این کتاب برای دانشمندان و متخصصین علوم غذایی که از از روغن‌های گیاهی در فرایندهای غذایی استفاده می‌کنند، شیمی‌دان‌ها تجزیه و متخصصینی که در زمینه فرایند روغن و چربی‌ها کار می‌کنند و پرسنل تضمین کیفیت ، چراغ راه خواهد بود.  

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی روغن پالم اصفهان کتابخوانی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی روغن پالم اصفهان کتابخوانی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی روغن پالم اصفهان کتابخوانی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی روغن های گیاهی روغن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه کردستان عصر چهارشنبه در افتتاحیه این سمینار اظهار کرد: همه علوم با شدت و ضعف خاص نیازمند دانش ریاضی هستند اما متأسفانه به دلیل اینکه نتوانسته‌ایم ارتباط مناسبی بین علوم با تعریف رشته‌های بین رشته‌ای برقرار کنیم.

حامد قادرزاده، هدف از برگزاری سمینارها، همایش‌ها و کنفرانس‎‌ها را شناخت دانشمندان حوزه‌های مختلف و ایجاد ارتباط بین بخشی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: اگر بخواهیم کشور توسعه یافته‌ای داشته باشیم، نیازمند دانش ریاضی هستیم چون بر اساس شناختی که از محیط به وجود می‌آید، باعث خواهد شد هزینه تمام شده بسیاری از فعالیت‌ها به حداقل برسد.

وی یادآور شد: امیدواریم در این سمینار علاوه بر فعالیت‌های تخصصی، برگزار کارگاه و ارائه مقاله به چند نکته از جمله درک اهمیت علم ریاضی و اینکه پایه اصلی بسیاری از فعالیت هاست، کمک کند و این مفهوم را نهادینه کند که ریاضیات برای پیشرفت و توسعه ضروری است و نمی‌توان از آن صرف نظر کرد.

سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها با همکاری انجمن ریاضی ایران، دانشگاه فرهنگیان کردستان و بنیاد نخبگان استان کردستان در سنندج آغاز به کار کرد و تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه کردستان ادامه دارد.

کد خبر 6094585

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • میزگرد نگاهی به هشت چالش تاریخی؛ پروژه کوروش درخدمت اسرائیل؟
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳