Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:27:18 GMT

۲۳ پروژه جهاد کشاورزی بیجار به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۷۰۴۵

۲۳ پروژه جهاد کشاورزی بیجار به بهره‌برداری رسید

پیمان قمری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این طرح‌ها شامل هفت پروژه عمرانی ویژه هفته جهادکشاورزی و در شرایط شیوع بیماری کرونا با مشارکت بخش خصوصی و اعتبار ۳۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: جهت بهره برداری از این تعداد پروژه جهادکشاورزی، ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک دولت تدبیر و امید، ۱۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهادکشاورزی بیجار یادآور شد: تولیدات بخش کشاورزی شهرستان پارسال به بیش از ۲۹۳ هزار تن رسید که بخش عمده آن را تولیدات زراعی با ۲۵۵ هزار تن، دامی ۲۴ هزار تن، باغی با ۱۴ هزار تن، گوشت سفید (مرغ و ماهی) هشت هزار تن و گوشت قرمز سه هزار و ۳۰۰ تن بود.

قمری تاکید کرد: احداث کانال آبرسانی روستای خسروآباد با اشتغالزایی ۵۰ نفر، حفر ۲ حلقه چاه مجتمع گلخانه ایی قباسرخ با اشتغالزایی ۲۲۵ نفر، استخر ذخیره آب و بازسازی قنات حسن آباد یاسوکند با تثبیت شغل ۶۰ نفر، احداث و بهسازی کانال آبرسانی روستایی آغبلاغ طغامین با تثبیت شغل ۵۰ نفر، بازسازی قنات روستای خانباقی با تثبیت شغل ۳۰ نفر، بازسازی قنات آغبلاغ چنگ الماس با تثبیت شغل ۲۰ نفر، برق رسانی چاه آب روستای زاغه فولاد با تثبیت شغل ۵۰ نفر و بازسازی و نوسازی کانال آب رسان مجتمع پروژش ماهی روستای قم چقای با تثبیت شغل ۶۰ نفر از جلمه پروژه‌های افتتاح شده بخش کشاورزی شهرستان بیجار است.

وی گفت: احداث پرواربندی بره ۱۰۰ راسی روستای ندری با اشتغالزایی ۲ نفر، ایجاد واحد پرورش زنبور عسل ۶۰ کلنی روستای خسروآباد با اشتغالزایی یک نفر، احداث جایگاه ۵۰ راسی روستای ینگی ارخ با اشتغالزایی یک نفر، احداث جایگاه ۱۰۰ راسی دام روستای ولی بیگ با اشتغالزایی ۲ نفر، احداث پرواربندی بره ۷۵ راسی روستای محمدآباد علی اکبرخان با اشتغالزایی یک نفر، احداث پروار بندی بره ۱۰۰ راسی روستای قشلاق نوروز، روستای ینگی ارخ و روستای چشمه کاظم با اشتغالزایی ۶ نفر، جایگاه و خرید ۱۰ راس گاو شیری روستای نجف آباد با اشتغالزایی ۲ نفر، ساخت و خرید میش مولد به ظرفیت ۷۵ راس روستای کاکاعباس و قزانقره با اشتغالزایی چهار نفر، جایگاه و خرید بره پرواری ۱۰۰ راسی روستای آله کبود با اشتغالزایی ۲ نفر و پروژه پرورش قارچ روستای گراچقا با اشتغالزایی یک نفر از جمله طرح‌های دیگری است که هفته جهادکشاورزی به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان در بخش تولید گندم در کشور رتبه دوم را کسب کرده است، افزود: ابن شهرستان با تولید ۲۳۱ هزار تن گندم با کیفیت رتبه اول استان کردستان را به خود اختصاص داده است.

قمری اظهار داشت: در راستای افزایش کیفیت و سلامت گندم، بیش از ۱۹ هزار هکتار مبارزه با سن مادر، ۲۷ هزار هکتار مبارزه با علف هرز و ۵۳ هزار هکتار مبارزه با پوره سن در اراضی کشاورزی شهرستان انجام شده است.

او تاکید کرد: در صورت اهتمام کشاورزان به اهمیت مبارزه با سن مادر در مرحله اول مبارزه با آفت های گندم، هزینه سم پاشی، آسیب به ساقه گندم و سختی های مبارزه با پوره سن به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

قمری یادآور شد: پارسال بیش از ۲۳۱ هزار تن گندم در سطح اراضی کشاورزی شهرستان تولید شد که با توجه به اقدامات مناسبی که امسال در بخش کشاورزی صوت گرفته، پیش بینی تولید حدود ۲۵۰ هزار تن گندم را داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت ذخیره سازی گندم در سیلوها و مراکز خرید گندم، حدود ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تن است که حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تن دیگر نیاز است که در شهرستان با مشارکت بخش خصوصی احداث شود.

تعداد ۴۵۰ دستگاه کمباین، یک هزار و ۸۴۵ دستگاه سمپاش تانکر با شیلنگ و لانس، یک هزار و ۹۷۰ دستگاه بذرکار غلات، ۱۷۰ دستگاه ادوات کم خاکورزی، ۱۱۱۰ دستگاه کودپاش شیمیایی و سایر ادوات کشاورزی در بخش کشاورزی بیجار فعالیت دارند.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپروری کشور محسوب می شود که سالانه نزدیک به ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر در این استان تولید می شود.
جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

شهرستان بیجار با داشتن بیشترین گستردگی جغرافیایی و ۸۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع است و غالب کشاورزی این منطقه به صورت دیم و کشت سنتی است.

هفته جهاد کشاورزی ۲۱ تا ۲۷ خرداد نامگذاری شده که امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا، طرح ها بدون حضور مسوولان افتتاح شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان افتتاح طرح بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان افتتاح طرح بیجار وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان افتتاح طرح بیجار اشتغالزایی یک نفر اشتغالزایی ۲ نفر کشاورزی شهرستان استان کردستان تثبیت شغل میلیون ریال بهره برداری بخش کشاورزی راسی روستای ۱۰۰ راسی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی با مشارکت شهرداری اصفهان با شرکت مپنا صورت می‌گیرد.

حسین حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به قرارداد دو ایستگاه شارژ شرکت مپنا در اصفهان اظهار کرد: توسعته خودروهای برقی در کلان‌شهرها به منظور کاهش آلاینده ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به جزئیات این پروژه اضافه کرد: در راستای سیاست‌گذاری کلی حوزه حمل‌ونقل برای توسعه حمل‌ونقل پاک و زمینه‌سازی برای استفاده شهروندان از وسایل نقلیه برقی در سال های گذشته تفاهم نامه ای فی مابین شهرداری اصفهان و شرکت مپنا برای احداث تعدادی جایگاه های شارژ سریع خودروهای برقی منعقد شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر دو مورد از این ایستگاه ها که جانمایی آن قطعی شده در دست اقدام است که یکی از این ایستگاه ها در خیابان فرایبورگ در منطقه ۶ اصفهان و ایستگاه دیگر در محدوده میدان بزرگمهر در منطقه ۴ اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به احداث این دو ایستگاه به صورت مشارکتی توسط شهرداری اصفهان و شرکت مپنا ادامه داد: بخشی از زیرساخت های این دو ایستگاه توسط شهرداری تامین می شود و تامین تجهیزات شارژ این دو ایستگاه توسط شرکت مپنا صورت می گیرد.

حق‌شناس با بیان اینکه خدمات بهره‌برداری از این ایستگاه ها تا شش سال توسط شرکت مپنا انجام می شود و پس از شش سال با پایان دوره تفاهم نامه ممکن است بهره‌برداری ازاین ایستگاه ها تموسط شهرداری یا شرکت مپنا یا هر شرکت دیگری انجام شود، تاکید کرد: با توجه به گسترش استفاده از وسایله نقیله برقی در آینده احداث و راه‌اندازی این دو ایستگاه کافی نیست و قطعاً با توجه به توانمندی بخش خصوصی می‌توانیم در آینده تعداد بیشتری از این ایستگاه ها را در شهر اصفهان احداث و راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در راستای توسعه استفاده از وسایل نقلیه برقی افزود: احداث و راه اندازی این دو ایستگاه به صورت مشارکتی توسط شهرداری و بخش خصوصی بیشتر در راستای فرهنگ سازی و آشنایی مردم با وسیله نقلیه برقی، نحوه شارژ آن و آشنایی و آگاهی مردم با فرایند تردد خودروهای برقی است.

کد خبر 749139

دیگر خبرها

  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال