Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@09:33:00 GMT

◄ آخرین جزییات از زمان تحویل تاکسی های نوسازی شده

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۷۱۳۷

◄ آخرین جزییات از زمان تحویل تاکسی های نوسازی شده

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران درباره تاخیر در تحویل تاکسی های نوسازی شده گفت: به محض تصویب دولت در دو هفته آینده و طی شدن فرایند مورد نیاز، مشکل تحویل تاکسی ها حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علیرضا قنادان درباره علت این تاخیر در تحویل تاکسی ها اعلام کرد:  فرآیند تحویل تاکسی ها در سال گذشته به خوبی پیش می‌رفت که در کشور ویروس کرونا شیوع یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل بزرگی که به وجود آمد این بود که در هفته اول بعد از اسفند، تقریباً همه حوزه‌های مختلف فعالیتی تعطیل شدند، از جمله توقف مراکز و فرآیند شماره‌گذاری. بنابراین خودروهایی در حال حاضر وجود دارند، که تولید شده‌اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران تاکید کرد: اما این میان مشخص است که هر تاکسی برای کیست و حتی برخی از این خودروها در نمایندگی‌ها هستند.

قنادان درباره علت این تاخیر توضیح داد: اما مشکل بزرگ‌تر این بود که چون در سال گذشته این‌ها شماره گذاری نشدند در سال 99 بر اساس مصوبه دولت که باید همه خودروهای شماره گذاری شده دارای استاندارد یورو5 باشند خودروهایی که تولید سال گذشته بوده و دارای استاندارد یورو 4 بوده‌اند متأسفانه شماره گذاری برای آن‌ها انجام نشد.

منتظر مصوبه دولت برای تحویل تاکسی ها هستیم

وی در ادامه درباره پیگیری این مسئله گفت: چون این توقف شماره گذاری به استناد آیین‌نامه دولت (همه‌ی خودروهای تولیدی سال جدید باید استاندارد یورو 5 را داشته باشند) اتفاق افتاده است، لذا مستثنی کردن تعداد محدودی خودرو برای اینکه تخلفات قانونی اتفاق نیفتد مجدداً نیازمند مصوبه دولت است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اعلام پیگیری‌های انجام شده یادآوری کرد: ما پیگیری کردیم که به فوریت این پیشنهاد به دولت فرستاده شود و با تصویب در دولت مشکل این تاکسی‌ها به زودی برطرف شود. متأسفانه واقعیت این است که بیش از 8 دستگاه دولتی و حاکمیتی در بحث نوسازی ناوگان درگیر هستند؛ قوانین مجلس، وزارت کشور، وزارت صنعت، سازمان محیط‌زیست، سازمان استاندارد، خودروساز، شهرداری تهران، پلیس راهور، پلیس ناجا در بخش شماره گذاری همگی در این بحث درگیر هستند. واقعیت این است که مردم و تاکسیرانان درگیر این مسئله و بحث فرسودگی که به سختی توانسته‌اند مبلغی را برای تامین خودرو تهیه کنند نباید درگیر فضای بوروکراتیک حاکم بر کشور شوند.

وی در رابطه با زمان ارائه این تاکسی‌ها به تاکسیرانان توضیح داد: پیشنهاد ما ظرف یکی دو هفته آینده انشالله به صحن دولت می‌رود تا مشکل حل شود. مشخصا پیشنهادی در رابطه با رفع مشکل شماره گذاری تاکسی‌ها از سمت وزیر کشور به کمیسیون زیر بنایی دولت رفته است. در کمیسیون نیز تقریباً همه اعضا درباره رفع مشکل این تاکسی‌ها متفق‌القول هستند و رضایت دارند. پس از تصویب کمیسیون‌ها به صحن دولت رفته و در هیئت دولت مصوب می‌شود. چون آیین‌نامه قبلی منع ثبت پلاک خودرو با استاندارد یورو 4 است، دوباره باید در هیئت دولت این مسئله مصوب شود. لذا این فرآیند اگر نهایی شود بلافاصله قابل اجرا خواهد بود.

مشکلی برای زمان بازپرداخت وجود ندارد

قنادان در پایان درباره نگرانی های تاکسی داران از زمان بازپرداخت نیز تصریح کرد: درباره تاکسی‌های تهران با موافقتی که با صندوق کارآفرینی امید داشتیم، تسهیلاتی که در نظر گرفته بودیم، سه ماه تنفس در پرداخت از قبل هم وجود داشت. ضمن اینکه با توجه به مسئله شیوع کرونا در کشور، بازهم سه ماه تنفس مجدد در بازپرداخت‌ها لحاظ شده است. گمان نمی‌کنم در بحث تسهیلات این عزیزان چالش و مشکلی به وجود بیاید. ضمن این که اگر چنین مسئله‌ای به وجود بیاید ما در تاکسیرانی هم پیگیر آن خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تاکسی خودرو رئیس جمهور شهرداری تهران معاون قنادان تاکسی های نوسازی شده تحویل تاکسی ها شهرداری تهران شماره گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی با انتشار ویدیویی نوشت: در تحلیلی گفتم؛ با درآمد ۳۵ میلیارد دلاری نفت، ثبت تورم ۵۰-۴۸ درصدی در سال ۱۴۰۲ قابل قبول نمی‌باشد و دولت نمی‌تواند ژست مبارزه با تورم بگیرد!

بلافاصله دستور تخریب صادر شد که زمان شما چنین بود و چنان…

میدانید دلیل اصلی عدم توفیق دولت سیزدهم در تحقق وعده کنترل تورم و نرخ ارز چیست؟

یک علت مهم این است که طی دو سال و نیم گذشته، این دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده است، یعنی پایه پولی در ۳۰ماه، ۱۱۵ درصد افزایش داشته است!

درحالیکه از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰، جمع این رقم، ۵۱۹ همت بوده است!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • اورونوف باید شماره ۷۰ را تحویل بدهد
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • اورونوف باید شماره 70 را تحویل بدهد
  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم