Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@20:36:01 GMT

آخرین وضعیت اهالی ۱۱ روستای حاشیه «سیمره»

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۷۳۱۶

آخرین وضعیت اهالی ۱۱ روستای حاشیه «سیمره»

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یکی از مناطقی که در جریان وقوع سیلاب فروردین ماه ۹۸ دچار خسارت شد، ۱۱ روستای منطقه «رودبار» شهرستان کوهدشت با جمعیت حدود هزار و ۵۰۰ نفر در حاشیه سد و نیروگاه سیمره بود که با بالا آمدن آب این سد همه خانه‌ها، اراضی کشاورزی و باغات این منطقه به زیر آب رفت.

تأمین اعتبار تملک اراضی

این سیلاب و بالا آمدن آب سد سیمره مشکلات فراوانی را در زمینه مسکن، کشاورزی، باغات، بهداشت، مدارس، کسب‌وکار و… به وجود آورد تا مسئولان وعده رفع مشکل و همچنین پرداخت وجه اراضی آنها از سوی دولت و مسئولان سد سیمره را بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گودرز امیری معاون استاندار لرستان در این رابطه با اشاره به آخرین وضعیت تملک اراضی ۱۱ روستای واقع در طرح سد «سیمره»، اظهار داشت: این امر با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق دولت تأمین اعتبار شده است.

وی، عنوان کرد: مقداری مردم بر روی بحث قیمت اراضی و کارشناسی اراضی مقاومت کردند و اختلاف نظر داشتند که نهایتاً با انتخاب یک گروه کارشناسی سه نفره شامل نماینده مردم، نماینده کارفرما و نماینده مرضی الطرفین قیمت گذاری نهایی شد.

معاون استاندار لرستان، گفت: یک ماه فرصت داده شد تا مردم مراجعه و استعلام‌ها را بگیرند، پرونده تکمیل، تفاهم نامه منعقد و وجه املاک اراضی خود را از شرکت دریافت کنند.

اختلاف بر سر قیمت اراضی

امیری، افزود: اگر پس از این یک ماه مراجعه نکنند سد سیمره و مسئولان مربوطه مکلف و مختار هستند که بر اساس قانون تملک نسبت به ارزیابی املاک، اراضی و واریز وجه آن به صندوق و تملک اراضی اقدام کنند و مردم هر موقع اثبات مالکیت کردند وجه خود را از صندوق دریافت کنند.

حجت اسلام احمد مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان نیز در این رابطه با بیان اینکه مقرر شد که مردم به واگذاری املاک خود به سد ترغیب شوند، اظهار داشت: ولی با توجه به اینکه اختلافی هم بین آنچه را که خواسته مردم است و آنچه که مسئولان سد اعلام می‌کنند وجود دارد، پیشنهاد شد که مسئولان سد به مدت یک ماه در بین مردم حضور پیدا کنند و مستقیماً با مردم و یا نمایندگان مردم ارتباط برقرار کنند.

وی، گفت: امیدواریم با این اقدام مسئله حل شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اکبر طبری سید محمود موسوی حمید سبزواری بندر کنگ دیوان کیفری بین المللی سیاتل لرستان سد سیمره حاشیه سد روستاییان سیلاب تملک اراضی اکبر طبری سید محمود موسوی حمید سبزواری بندر کنگ دیوان کیفری بین المللی سیاتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر

روستای همای علیا از توابع شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی است. در این روستا رودخانه‌ای وجود دارد که تبدیل به محلی برای تخلیه فضولات حیوانی شده و موجب آلودگی محیط زیست این منطقه شده است. علاوه بر آلودگی بوی نامطبوع آن اهالی این منطقه را آزرده خاطر کرده است. اهالی این روستا این موضوع را پیگیری کرده اند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر در خواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

آب آلوده سهم اهالی سودجان شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز