Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

تظاهرات سراسری در ایالات متحده در پی قتل جورج فلوید ۴۶ ساله، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که به دست یک پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا به طرز بی‌رحمانه‌ای کشته شد همچنان ادامه دارد.

اخبار بین الملل-رئیس‌جمهور آمریکا از درک مسائل و خواسته‌های جنبش اعتراضی مردم آمریکا عاجز است.

مجری سی‌ان‌ان گفت: «همه چشم‌ها به شهر سیاتل آمریکا دوخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ این وضعیت را فرصتی برای خودش می‌داند تا اتفاقات جاری در این شهر را حربه‌ای برای حمله به مخالفان سیاسی خودش و جلب نظر حامیان افراطی‌اش تبدیل کند.»

وی افزود: «نظر ترامپ این است که «بر مردم حاضر در خیابان‌ها مسلط شوید و نیرو‌های نظامی را وارد عمل کنید.» این سخنان چه تاثیری بر افرادی می‌گذارد که می‌گویند از زیر سلطه قرار گرفتن خسته شده اند؟ درست در همان روزی که مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا از گزاره‌های مربوط به حضور نیرو‌های نظامی آمریکا در فضای سیاسی کشور عذرخواهی می‌کند، ترامپ از درک مسائل اجتماعی عاجز است و با شدت بیشتری حرف‌هایش را تکرار می‌کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری بار دیگر معترضان در شهر سیاتل را تروریست معرفی کرده و خواستار پایان فوری اشغال بخش‌هایی از این شهر در بحبوحه تظاهرات سراسری در آمریکا توسط معترضان شد.

ترامپ در واکنش به اظهارات شهردار سیاتل نوشت: «شهردار سیاتل درباره اشغال شهرش توسط آنارشیست‌ها گفته است که این یک تابستان دوست‌داشتنی است. این لیبرال دموکرات‌ها سر در نمی‌آورند.»

ترامپ نوشت: «این تروریست‌ها شهر‌های ما را آتش زده و غارت کردند و آن‌ها فکر می‌کنند که این حتی مرگ فوق‌العاده خوبی است. همین الان باید اشغال سیاتل پایان یابد.»

مجری سی‌ان‌ان ادامه داد: «ترامپ می‌گوید با شفقت بر خیابان‌ها مسلط شویم! اگر این سخن ترامپ برای شما روشن نکند که او چه چیز‌هایی را نمی‌داند، دیگر نمی‌دانم چه سخن دیگری می‌تواند مسائل را برای شما روشن کند! وقتی می‌گویم ترامپ از درک مسائل اجتماعی عاجز است (مثل کسی که درکی از نوت‌های موسیقی ندارد) منظورم درک نکردن صدا‌های مردم برای رعایت مساوات و عدالت است.»

مجری سی‌ان‌ان افزود: «علت این مسئله آن است که ترامپ در دستگاه دیگری آواز می‌خواند (به دنبال اهداف دیگری است). این سخنان شبیه سوت زدن برای سگ است یعنی او برای پایگاه حامیان خودش حرف می‌زند. عده بسیاری از این افراد، خواهان سرکوب افرادی هستند که عاجزانه خواهان تغییرات هستند.»

پیش از این رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند معترضان ضدنژادپرستی در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا بخشی از شهر را به تصرف خود درآوردند و اعلام خودمختاری کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سیاه پوست آمریکا ترامپ خشونت نژادپرستی آمریکا تظاهرات پلیس ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست