Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@05:33:56 GMT

۴۷۴ روستای ارومیه به اینترنت پهن باند متصل شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۷۴۴۹

۴۷۴ روستای ارومیه به اینترنت پهن باند متصل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم جلیلی‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، شنبه ۲۴ خرداد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۱۳۶ روستای دیگر نیز تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۰ از اینترنت پهن‌باند برخوردار می‌شود.  

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جلیلی‌نژاد بیان کرد: ناآگاهی روستاییان از نحوه بهرمندشدن از این تکنولوژی تنها مشکل به‌وجود آمده است.  

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اضافه کرد: برای حل این مشکل کلاس آموزشی برای دهیاران و روستاییان با همکاری نماینده شرکت'های وب' به‌عنوان مجری طرح USO در استان برگزار می‌شود.  

جلیلی‌نژاد گفت: زیرساخت‌های ارتباطی با توجه به طرح USO یا خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات تا دور افتاده‌ترین نقاط کشور رسیده و در حال تکمیل است ولی باید آموزش‌های لازم به روستاییان در این خصوص ارائه شود.  

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.  

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.  

تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان‌ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل برای تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.  

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده‌دار است.  

کد خبر 520903 برچسب‌ها استان آذربایجان غربی اینترنت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی اینترنت ارتباطات و فناوری اطلاعات کل ارتباطات و فناوری ادارات کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه نشست پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ صنایع مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ گفت : عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.

وی گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخیر با وزیر ارتباطات و معاونانش صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می‌کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح‌های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات