Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:31:40 GMT

پیام صلح ایرانیان را به مردم جهان می رسانیم

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۷۴۶۳

پیام صلح ایرانیان را به مردم جهان می رسانیم

زوج موتورسوار لرستانی تمام انرژی خود را برای گردش به نقاط مختلف کشور همچنین سایر کشورها گذاشته و برای ادامه در این مسیر هیچ مانعی را بر سر راه خود نمی‌بینند.

این زوج موتورسوار با شعار "سلامت فرد سلامت جامعه" به نقاط مختلف سفر کرده و هدفشان را آشنایی با فرهنگ های مختلف و ترویج زندگی سالم عنوان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها با سفر و آشنایی با فرهنگ های مختلف سعی در ترویج داشتن زندگی سالم دارند و همچنین خواهان دور بودن از تجملات و تغییر سبک زندگی به شیوه ساده هستند.

در ادامه، گفت و گو با این زوج جوان موتورسوار را می خوانیم.

در ابتدا خودتان را معرفی کنید؟

کیانوش صارمی ۴۷ ساله کارمند بانک مرکزی و لیلا صارمی  ۴۲ ساله خانه دار اهل بروجرد و ساکن تهران هستیم.

از کی مسافرت با موتور را آغاز کردید؟

حدود هفت سال پیش قصد سفر به جزیره قشم را داشتیم که موتورمان را با قطار به این جزیره حمل و در قشم شروع به گردشگری کردیم و از آن به بعد لذت سفر و گردش با موتور را احساس کردیم و این امرموجب شد در اولین سفر با موتور مسیر کوتاه و یا شهرهای نزدیک را انتخاب کنیم و در ادامه به فکر سفرهای طولانی مدت افتادیم.

به کدام شهرهای ایران سفر کرده اید؟

به تمام استان های کشور به جز سیستان و بلوچستان سفر کرده ایم و تمامی شهرها را از نزدیک دیده ایم از هر شهر یک خاطره داریم. از هراستان یک نماد و یا یک سوغات به یادگار جمع آوری کرده ایم که هرکدام بازگوی یک خاطره مشترک است.

کشورهای خارجی چطور؟

بله به کشورهای خارجی هم سفر کرده ایم، یکبار برای زیارت امام حسین(ع) با موتور به کربلا رفتیم همچنین به ترکیه، آذربایجان و گرجستان هم سفر داشته ایم.

قصد سفر به کشورهای دیگر را ندارید؟

برای ایام نوروز امسال برنامه ریزی کردیم که به دور اروپا رفته و به اکثر کشورهای اروپایی سفر کنیم اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تور سفر به اروپا با موتورمان لغو شود. اما با مناسب شدن وضعیت بهداشتی حتما به این سفر خواهیم رفت.

از برنامه ریزی برای هرسفر برایمان بگویید؟

قبل از شروع هر سفر ابتدا مقصد را مشخص می کنیم اما هیچ اصراری وجود ندارد که حتما باید در چه زمانی به کجا برسیم چون موتور شرایط خاص خودش را دارد و در جاده خطراتی وجود دارد که با احتیاط حرکت می کنیم. در طول مسیر و در هر تفرجگاه و یا شهری برای چند دقیقه استراحت می کنیم. اما با عضویت در باشگاه موتورسواران از آخرین وضعیت تیم های گردشگر موتورسوار که در حال گذر هستند باخبر می شویم و در طول مسیر با هم در اتباط خواهیم بود که لذت سفر را چندبرابر کرده و خستگی را از تنمان دور می کند.

شرایط اسکان برای استراحت را چگونه فراهم میکنید؟

همانطور که گفتم در هرشهری دوستان زیادی داریم که عضو باشگاه موتورسواران هستند که شب را در کنار این عزیران سپری می کنیم در غیر اینصورت مجبور به اجاره اقامتگاه برای یک شب هستیم.

از نهاد یا ارگانی برای سفر و یا در طول سفر حمایت می شوید؟

خیر. از هیچ نهادی حمایت نمی شویم و باید بگویم تمام هزینه های سفرمان شخصی بوده و بدون هیچ چشمداشتی به گردش می رویم اما انتظار داریم حمایت شویم چراکه ما با "شعار سلامت فرد سلامت جامعه" به سفر رفته و قطعا افرادی هستند که در مسیر تشویق خواهند شد.

برخورد مردم در هر شهر با شما چگونه است؟

برخورد مردم با ما بی نظیر بوده و امکان ندارد به شهری برسیم اما مورد استقبال هموطنان قرار نگیریم. آنها ما را به اجبار به خانه های خود دعوت می‌کنند و تمام تلاششان را برای راحتی ما انجام می دهند.

حتی در کشور ترکیه وقتی در حال عبور از یک مسیر بودیم فردی که بعدا متوجه شدیم اسمش فاروق است به اجبار ما را که در حال حرکت بودیم نگه داشت و با اصرار زیاد به خانه اش دعوت کرد و برای اینکه اعتماد مارا جلب کند به دوست ایرانی اش تماس گرفت و با ما صحبت کرد که خیالمان راحت باشد هیچگونه خطری تهدیدتان نمی کند.

در عراق هم وقتی موتورمان دچار مشکل شد یک شهروند عراقی بدون هیچ هزینه موتور را در طول سه ساعت تعمیر کرد و حتی قطعه مورد نیاز را تهیه کرد و در این مدت ما استراحت کردیم.

اما در برخی موارد افرادی پیدا می شوند که به ما می گویند مرفه بی درد هستید که با موتور به این گران قیمتی عزم سفر می کنید، باید بگویم ما در سفر هیچگونه تجملات و یا خرج اضافه ای نداریم و اصلا وضع اقتصادی مان شبیه مرفهین بی درد نیست. ما عشقمان سفر مخصوصا مسافرت با موتور است که هیچ ربطی به مرفه بودن ندارد.

هزینه های سفرمان شخص است اما سعی می کنیم از تجملات در سفر دوری کنیم و یا از خرید سوغاتی های آنچنانی پرهیز کنیم. باخنده میگوید البته فضای کافی برای حمل سوغاتی از هرشهری را نداریم.

مشکل یا چالشی شما را در طول سفر تهدید می کند؟

بله، برخی از رانندگان خودروهای سبک و سنگین در حین سفر با بوق های متعدد و نزدیک شدن به وسیله ما، سعی در آزار دارند که تاحدودی خطرناک بوده و با کم کردن سرعت و یا حتی ایستادن در کنار جاده سعی میکنیم از آنها دور شویم. 

برای استراحت بین سفر، حتما در مکان امن اسکان می گیریم و در نقاطی که احساس می کنیم خطری ما را تهدید می کند هرگز توقف نمی کنیم.

اما در بیشتر مواقع افراد با دیدن موتور و لباس مخصوص مان که جلب توجه می کند به سمت ما می آیند و برای دقایقی هم صحبت شدن و گرفتن عکس یادگاری لحظات خوبی را ثبت می کنیم.

در شرایط بحران کرونا به سفر رفته اید؟

بله. حدود ۲هفته پیش سفر خود را به مناطق مرزی ایران در استان کردستان آغاز کردیم اما به دلیل شیوع کرونا در تجمعات شرکت نمی کردیم و با رعایت پروتکل بهداشتی در هر مکان توقف میکردیم.

آیا با وجود کرونا در ایام نوروز سفری داشته اید؟

متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا سفرمان به دور اروپا لغو شد؛ از مدت ها پیش برنامه ریزی مناسبی برای این سفر کرده بودیم. اما با مناسب شدن شرایط همچنین برنامه ریزی دقیق این سفر را انجام خواهیم داد و پیام صلح ایرانیان را به مردم دیگر کشورها خواهیم رساند.

معمولا در سفر چه وسایلی را به همراه خود دارید؟

هرگز وسایل اضافه با خود حمل نمی‌کنیم و تنها با حداقل وسایل ضروری ممکن به سفر می رویم، موتور شرایط خاص خودش را دارد و نمی توان بار اضافی حمل کرد. 

پیام و حرف آخر؟

سفر را می‌توان به ساده‌ترین شکل ممکن انجام داد و نیازی به تجملات ندارد، میخواهم به کسانی که قصد سفر دارند، داشتن زندگی سالم را توصیه کنم چراکه با سفر و آشنایی با سادگی مردمان در نقاط دورافتاده از زندگی متجدد دور می‌شوی.

برچسب‌ها ایرانگردی جهانگردی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرانگردی جهانگردی لرستان ایرانگردی جهانگردی لرستان برنامه ریزی سفر کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،  سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی نوشت:

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

 
 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

وی تاکید کرد: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

دیگر خبرها

  • پناهیان: برخی متأسفانه نگاه سخیفی به حجاب دارند
  • پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به نکوداشت آیت‌الله ﻻری(ره) ‌
  • کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان
  • پیام بارز «نیچروان» از ایران برای جهان
  • اوجی: تولید نفت را به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه می‌رسانیم
  • پیام بارز «بارزانی» از ایران برای جهان
  • پیام بارز «نیچروان» از ایران برای جهان
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • پیام جنجالی خواننده مطرح برای نتانیاهو |‌ بله آقای نتانیاهو! امیدواریم که شما ...
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد