Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهندس محمدجواد یگانه اظهار کرد: سال ۱۳۷۵ فرودگاه شهدای ایلام با یک پرواز در هفته کار خود را شروع کرد و باند قبلی فرودگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال بهسازی و آماده نشستن پروازهای میان‌پیکر شد.

وی گفت: در این مدت، تجهیزات ناوبری به‌روز و فرود دقیق ILS نصب شد و در ادامه، کارهای مربوط به بهسازی ترمینال‌ها شروع و در مدت ۹ ماه اخیر فعالیت‌های خوبی در فرودگاه ایلام انجام شده و در حال حاضر فرودگاه شهدای ایلام در غرب کشور بعد از فرودگاه کرمانشاه پرترافیک‌ترین فرودگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یگانه ادامه داد: در حال حاضر چند پروژه مهم در دست اجراست، از جمله ترمینال بین‌المللی فرودگاه شهدای ایلام که از سال ۹۶ با وسعت ۶ هزار متر مربع، اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال در حال ساخت است که نمای ورودی و خروجی شیشه‌های آن نصب شده و تا الان ۷۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در کنار این پروژه کار دو پروژه دیگر باید انجام شود تا فعالیت ترمینال عملا آغاز شود گفت: کار ساخت موتورخانه مرکزی فرودگاه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال شروع شده و محوطه‌سازی فرودگاه برای پارکینگ‌های شخصی، عمومی و تاکسی و بقیه قسمت‌ها با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام درباره تاثیر کرونا بر پروازهای این فرودگاه اظهار کرد: در این مدت، یکی از فرودگاه‌های فعال در این حوزه بوده و هیچ مشکلی در این زمینه نداشته‌ است و با رایزنی‌های استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان فرودگاه یاری‌رسان معرفی شده و مواد ضدعفونی کننده آنتی‌سپتیک از شهرستان بدره به فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان و اهواز انتقال داده شد.

 ضمنا در این زمینه اقدامات بسیار مؤثری برای پایش تمام مسافران ورودی و خروجی فرودگاه با همکاری مرکز بهداشت استان، میکروب‌زدایی از تمام سالن‌ها، غیرفعال کردن تمام آب‌سردکن‌ها، تعویض تمام شیرآلات دستی به حسگری، تهیه و توزیع ماسک بین کارکنان و برگزاری جلسات به صورت ویدئوکنفرانس از جمله فعالیت‌های انجام‌گرفته این فرودگاه بود.

وی ادامه داد: از زمان کرونا، تعداد پروازها ۸۰ درصد کاهش یافت، به طوری که در طول روز یک پرواز انجام می‌شد و در این مدت پروازهای مشهد تماما لغو شده و در حال حاضر پروازها به روال عادی برگشته و روزانه ۴-۵ پرواز به مقصد تهران و هفتگی یک پرواز به سمت مشهد در حال انجام است. ضمن اینکه تمام موارد ایمنی رعایت می‌شود تلاش بر این است که همزمان با ارائه خدمات بهداشتی، فاصله فیزیکی هم رعایت شود.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۲۷۲۸ سورتی پرواز داشته‌ایم و ۲۰۸ هزار و ۸۲۲ مسافر و ۱۴۰۰ تن بار نیز جابه‌جا شده است تصریح کرد: هم‌اکنون شرکت‌های هواپیمایی آسمان، ماهان و جمهوری اسلامی به صورت روزانه فعالیت می‌کنند و رایزنی شده هواپیمایی زاگرس با نوع بوئینگ MD و تعداد ۱۶۲ نفر مسیر تهران - ایلام - تهران را در مدت ۵۰ تا ۵۵ دقیقه طی کند.

یگانه گفت: این اولین بار است که هواپیمای میان‌پیکر بوئینگ برابر برنامه ۳ پرواز در هفته برای تهران برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه در خصوص پدافند غیرعامل در فرودگاه کارهای خوبی شده است تصریح کرد: برای ایمنی و امنیت کار در فرودگاه، دستگاه‌های فرستنده و گیرنده قوی بر روی کوه مانشت نصب شده تا اگر به هر دلیلی فرکانس‌های ما دچار مشکل شود، جایگزین شود.

یگانه تصریح کرد: جا دارد از استاندار و معاونان و مدیر کل منابع طبیعی تشکر کنم که چیزی حدود ۱۰ هزار متر مربع در ارتفاعات شهرک شهید کشوری را در اختیار فرودگاه برای نصب سامانه NDB گذاشته که از سامانه ‌های کمک‌ناوبری است و در صورتی که سامانه‌های ناوبری مشکلی پیدا کنند، پرواز و نشست هواپیما با حفظ ایمنی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای مسیر کابل‌های داخل فرودگاه یک مسیر جایگزین هم قرار دادیم که حدود ۱۵ کیلومتر کابل‌های فشار قوی تعبیه شد و به هر دلیلی اگر کل سامانه  برق از کار بیفتد، از سامانه جایگزین استفاده خواهیم کرد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: اگر شرایط به روال عادی برگردد، ما همچون سنوات گذشته پروازهای ایلام-نجف و بالعکس را به صورت روزانه انجام می‌دهیم و جزء برنامه‌ها است و اگر تقاضا داشته باشد، به ۲ پرواز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: استقبال خوبی از پروازها در مسیر ایلام- مشهد- ایلام شد و هفته‌ای ۱۰ پرواز در این مسیر حتی  با پیک قیمت انجام شد و با رایزنی‌های انجام گرفته، یک ایرلاین دیگر هم وارد شد و قیمت را به تعادل رساند.

یگانه در پایان به کسانی که اطراف فرودگاه خانه باغ احداث یا سازمان‌هایی که آنتن نصب می‌کنند؛ هشدار داد اگر این ساخت و ساز در شعاع ۳ کیلومتر از اطراف فرودگاه انجام شود، حتما با فرودگاه و سازمان مجوزدهنده هماهنگ کنند.

کد خبر 520908 برچسب‌ها هواپیما - فرودگاه ایران استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما فرودگاه ایران استان ایلام فرودگاه شهدای ایلام میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • پرواز‌های فرودگاه ایلام لغو شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • ۵۱۳ زائر حج عمره از فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند
  • بازگشت عمره گزاران یزدی به استان
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۶ اردیبهشت
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳