Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام حیدر زورقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: وقوع سیل و هجوم آفات و بیماریهای گیاهی عمده چالش های بخش کشاورزی استان طی سال گذشته است که با تلاش شبانه روزی خوشبختانه آسیب قابل ذکری به این بخش وارد نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، غلام حیدر زورقی روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات این سازمان گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی امسال ۱۸۲پروژه بخش کشاورزی استان با صرف اعتباری بالغ بر۲۵۲میلیارد و ۶۸۲میلیون تومان آماده افتتاح و بهره برداری می باشد که با اجرای این پروژه ها برای ۵۰۶نفر اشتغال دائم و برای ۱۲هزار نفر روز اشتغال موقت ایجاد و حدود۲هزار خانوار روستایی و عشایری از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی بیان کرد: پروژه های افتتاحیه هفته جهاد کشاورزی سالجاری شامل ۳۶پروژه تولیدات دام وطیور ،  ۱۸ پروژه تولیدات گیاهی ، ۹۶پروژه آب وخاک، ۴پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری،۱۷پروژه عشایری و ۱۱پروژه شیلات آبهای داخلی می باشد که در این ایام با حضور مسئولین در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید.
 

این مقام مسئول در ادامه به عملکرد و دستاوردهای شاخص بخش کشاورزی از سال ۹۸ تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: افزایش ضریب خود اتکایی استان به گوشت مرغ از ۳۹ به ۴۲ درصد، افزایش تعداد واحدهای پرورشی صنعتی مرغ گوشتی از ۲۲۲ به ۲۳۳واحد، افزایش 2 هزار و۵۱۷ تنی ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان از ۳۰ هزار و ۵۰۶ تن ۳۳ هزار و۲۳تن، افزایش ظرفیت تولید تخم مرغ از پنج هزار و ۹۶۹ تن به هفت هزار و ۹۳تن،افزایش واحدهای پرورش شترمرغ از ۷ واحد ۱۱ واحد، ارتقاء ظرفیت تولید گوشت شترمرغ از ۸۰ تن به ۱۵۹ تن و ارتقایی میزان تولید عسل از ۵۷ به ۶۷ تن از جمله اقدامات شاخص در این مدت می باشد.
 

وی در بخش دیگر سخنان خود به عملکرد بخش آب و خاک پرداخت و گفت: افزایش سه برابری اجرای سیستم های نوین آبیاری از هزار و ۷۳۰ هکتار به پنج هزار و ۲۵۰ هکتار با صرف اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال
و همچنین افزایش قنوات مرمت و بازسازی شده از ۲۵۵ رشته قنات به ۳۱۸ رشته با صرف اعتبار ۲۰۷ میلیارد ریال از دستاوردهای شاخص در این عرصه است.
 

رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان، انتقال آب با لوله در سطح ۲۰۱ کیلومتر، احداث ۱۳۸ کیلومتر کانال های آبیاری عمومی، احداث ۳۱ باب استخرهای ذخیره آب کشاورزی، حفر و تجهیز ۱۳۰ حلقه چاه کشاورزی، احداث و مرمت ۸۷۴ هزار متر مکعب بندسار ها در قالب طرح‌های کوچک تامین آب، تجهیز و نوسازی ۹۵ هکتار اراضی سنتی کشاورزی و احداث ۴۷ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع از از دیگر فعالیت های شاخص بخش آب و خاک دانست.
 

وی در ادامه بازسازی پروژه های آب و خاکی خسارت دیده سیل ۹۸ با اعتبار ۲۵۴ میلیارد ریال را یکی دیگر از اقدامات دانست و افزود: مرمت و بازسازی ۱۵۲ رشته قنات، احداث ۶۶ کیلومتر کانال آبیاری عمومی، ۴۷ کیلومتر انتقال آب با لوله، احداث ۹ باب استخر ذخیره آب، احداث ۴۷ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع، حفرو تجهیز ۹۰ حلقه چاهک کشاورزی، مرمت و بازسازی ۷۱۷ هزار مترمکعب بندسار در قالب طرح‌های کوچک تامین آب، تجهیز و نوسازی ۹۵ هکتار اراضی سنتی، پرداخت حدود ۳۶۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به خسارت دیدگان سیل دیماه ۹۸ در قالب پنج هزار و ۴۵ پرونده، اختصاص هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت جهت خسارت دیدگان سیل دی ماه ۹۸ و برآورد ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خسارت وارده به بخش کشاورزی در جریان سیل فروردین و دی ماه  ۹۸ از جمله برنامه های انجرا شده در این بخش است.


زورقی خاطر نشان کرد: وقوع سیل و هجوم آفات و بیماریهای گیاهی عمده چالشهای بخش کشاورزی استان طی سال گذشته است که با تلاش شبانه روزی پرسنل مجموعه جهاد کشاورزی و همراهی کشاورزان منطقه ، خوشبختانه آسیب قابل ذکری به بخش وارد نشده و طی دو مرحله از اسفند 1397 تا کنون در سطحی بیش از 387 هزار هکتارعلیه آقت ملخ صحرایی مهاجر و بیش از 18 هزار هکتار علیه بیماری زنگ زرد غلات مبارزه شیمیایی انجام گرفته است.  


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد ریال جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با بیان اینکه محور اصلی کار ما توجه به کسب و کار و اشتغال است، گفت: باید سطح رفاه اجتماعی در استان را ارتقا دهیم.

ابوطالب شفقت امروز در مراسم گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اعضا شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند، اظهار کرد: برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام شده و ادامه‌ کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت استان، شوراها بهترین منابع شناخت هستند.

وی سرپنجه خدمت به حوزه‌های شهری و روستایی را شوراها عنوان و افزود: باید در استان اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی برقرار شود.

استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود نیاز استان به فعالیت و توسعه بخصوص در حوزه زیر ساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد اشتغال و فعالیت کسب و کار بسیار بالا است.

مدیر ارشد لرستان خاطرنشان کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب و کار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقا سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.تحقق این امر مستلزم رفتار درست و فراهم کردن  زیر ساخت‌های عمرانی و اقتصادی است.

شفقت بر لزوم فراهم‌کردن فضا و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم تاکید و عنوان کرد: در این مسیر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی و مشارکت مردم بسیار مهم است.

وی لازمه پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونین خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

گفتنی است، در پایان این همایش از شهرداران و شوراهای برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان