Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:10:49 GMT

یادی از شهید روزه پاپی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۷۸۲۴

یادی از شهید روزه پاپی

ایسنا/لرستان شهید روزه پاپی در سال ۱۳۲۰ در روستای صاحب الزمان شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر مؤمنینی که تمام هستی خود را وقف اسلام عزیز کرده‌اند و در هر لحظه آماده شهادت در راه قران و ناموس و میهن اسلامی هستند.

خدایا سوگند یاد می‌کنم که همیشه و تا آخرین نفس در راه مقدس تو برای یاری دین  تو مستحکم و جان بر کف در راهت فدا کاری کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدایا تو شاهد باش که من در این راه کور کو رانه قدم بر نداشته‌ام و از روزی که تو را به یگانگی شناختم در قلبم جرعه‌ای از ایمان پدیدار شد از همه چیز گذشتم و به تو پناه آوردم.

خدایا خودت می‌دانی که عشق و ایمان به تو و اطاعت از تو نه به خاطر پاداش و عذاب بود بلکه از روی آگاهی کامل  و شناخت شخصی‌ام است و هیچ عاملی نمی‌تواند در ایمان من نسبت به تو خللی ایجاد کند.

برادران و خو اهران راهی را که بنده حقیر انتخاب کرده‌ام بخدا قسم جز راه الله نیست و از روی حرص به بهشت یا از روی ترس از جهنم نیست که فقط به خاطر خدا و اسلام عزیز است و برای اینکه شاید توانسته باشم رضای خداوند تبارک و تعالی را به جا آورده باشم از تمامی جان و مال و عزیزان و کسان و خویشان خود گذشتم.

و اما ای امت مسلمان ما در زمانی به سر می‌بریم که از هر طرف کفار و منافقین برای نابودی اسلام عزیز دست به دست هم داده  و از هرگونه جنایتی دریغ ندارند و این وظیفه سنگینی بر دوش ماست که اگر خدایی نخواسته کمی غفلت کنیم به اسلام عزیز و وحدت مسلمین ضربه خواهند زد پس بیایید دست به دست هم بدهیم و با پیروی از خط ولایت فقیه و حمایت از این دولت انقلابی ،اسلام عزیزمان را یاری کنیم.

برادران و خواهران ما را فراری از مرگ نیست و با مردن هم فراری از حکم خدا نیست خوشا به حال آنان که زندگیشان برای خداست و مرگشان در راه خدا و خوشا به حال آنان که جزء راه خدا راهی ندارند و جزء ذکر خدا ذکر دیگری ندارند:

ای برادران و خو اهران با تشکیل دادن جلسات مذهبی و اسلامی ایمان خود را محکم کرده و تقوا را پیشه کنید که حضرت علی (ع)فرمودند: تقوا را پیشه کنیدکه سلاح تقوا سلاح محکمی است در مقابل هواهای نفسانی و وسوسه شیطانی.

پس همیشه به یاد خدا باشید و از خدای خویش غافل نشوید، خدایا من به جبهه جنگ حق علیه باطل آمده‌ام تا جان خود را بفروشم و امیدوارم که خریدار جان من تو باشی نه کس دیگر.

در خاتمه سلام بر امت شهید پرور و نمونه‌ای که با حضور همیشگی خود در همه صحنه‌های حق بر باطل اسلام و امام را یاری می.کنند و قدرت نفس کشیدن  و خواب راحت را از دشمنان سلب کرده‌۹اند اسلام امروز دردو  جبهه می.جنگد که با عنایت خداوند در هر دو جبهه پیروز بوده و هست یکی جبهه داخلی از منافقین و لیبرال‌ها و کمونیست‌ها و ملی گراهاو غیره و جبهه دوم در جبهه نبرد با  نیروهای خارجی.

پس ما همگی وظیفه داریم که با یک دست قرآن و با دست دیگر سلاح برگیریم و تا آخرین قطره خون خود از پا ی ننشینیم تا با استقامت و خون خود پوزه دشمنان اسلام و قرآن را به خاک بمالیم.

برادران و خو اهران عزیز در پایان وصایایم از شما تشکر می‌کنم و مرا حلا ل کنید و امیدوارم برای من گریه و زاری زیاد نکنید.لباس سیاه نپو شید.یقه چاک نکنید و در مصیبت من زیاده روی نکنید طبق دستورات اسلام عمل کنید.

شهید روزه پاپی ۱۰ مهرماه سال ۱۳۶۲ در منطقه جفیر  به درجه شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهيد وصیت نامه استانی فرهنگی و هنری وصیت نامه شهدا شهادت اسلام عزیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژابی آلونسوی یک روزه لورکوزن در فرانکفورت

به گزارش "ورزش سه"، ژابی آلونسو فردا در بازی با فرانکفورت محروم است و دستیار او سباستین پاریا برای یک روز جای وی را خواهد گرفت. پاریا به این ترتیب برای یک روز، ژابی آلونسوی لورکوزن در فرانکفورت خواهد بود.

در جریان پیروزی 2-0 بایرلورکوزن در رم در لیگ اروپا در روز پنجشنبه، پاریا به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی برابر وستهم نمی‌توانست تیم را همراهی کند.

پاریا کیست؟

او در اکتبر 2022 به همراه آلونسو به لورکوزن آمد. پاریا از سال 2001 تا 2018 در رده‌های جوانان رئال مادرید، از زیر 11 سال تا تیم دوم (رئال مادرید کاستیا) کار کرد. پاریا آخرین سال خود را در رئال مادرید به همراه آلونسو گذراند. در سال 2019، پاریا و آلونسو از تیم جوانان رئال مادرید به تیم دوم رئال سوسیداد  رفتند. این دو بیش از سه سال در آنجا ماندند تا اینکه ژابی هدایت لورکوزن را برعهده گرفت.

به عنوان یک مربی محروم، ژابی آلونسو اجازه دارد قبل از بازی و همچنین در زمان استراحت با تیم صحبت کند، اما او باید برای شروع بازی به سکوها برگردد. 

ژابی در مورد محرومیتش گفته بود: «سباستین و آلبرتو انسیناس روی نیمکت خواهند بود و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، ما اکنون نگران آن نیستیم. شما از روی سکوها دید خوبی به بازی دارید، اما نمی توانید تاثیر مستقیمی داشته باشید. بازیکنان باهوش هستند و با آنها صحبت خواهم کرد.»

دیگر خبرها

  • ژابی آلونسوی یک روزه لورکوزن در فرانکفورت
  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • سه جریان مخالف استاد مطهری
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • تفکرات شهید مطهری به نسل آینده منتقل شود
  • وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد
  • یادی ازشهدای مسجد جعفری شهرستان صومعه سرا
  • پاسخ به شبهات نسل جوان رسالت خطیر معلمان و اساتید است