Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:12:01 GMT

لزوم پیگیری علت مرگ کارگر شرکت نفت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۷۸۴۰

لزوم پیگیری علت مرگ کارگر شرکت نفت

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح نو نوشت: خبر مرگ تلخ یکی از کارگران شرکت نفت در هویزه موجب تلخ‌کامی افکارعمومی در دو روز گذشته شده است. عمران روشنی‌مقدم، کارگر حراست شرکت نفت در هویزه بوده است که گفته می‌شود به‌دلیل مشکلات مالی روز چهارشنبه در محوطه شرکت مرگ خود را رقم زده است. این خبر به سرعت در فضای مجازی و سپس رسانه‌ها منتشر شد که نتیجه آن همراهی و ابراز غم جمع بسیاری از مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این خبر و فوت یک کارگر به‌دلیل مشکلات اقتصادی بسیار تلخ و آزاردهنده است اما حالا که این اتفاق روی داده باید جوانب مختلف این ماجرا به دقت و با تکیه بر اسناد و اطلاعات موجود بررسی شود تا حقی از کارگر متوفی و نیز شرکت پیمانکار ضایع نشود.

آقای تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در باره این خبر گفته است: موضوع عدم پرداخت حقوق متوفی را که عامل خودکشی عنوان شده بود، به صورت دقیق بررسی کردیم. دهقانی در ادامه افزوده است: وی تا پایان سال گذشته تمام حقوق و مزایای خود را دریافت کرد و یک‌ماه‌ونیم اول سال مراجعه به کار نداشتند، سپس در اردیبهشت‌ماه، پیمانکار مجدداً وی را پذیرش کرده است. وی یادآور شد: با توجه به اینکه یک‌ماه الی یک‌ماه‌ونیم فعالیت مجدد خود را با شرکت از سرگرفته است به نظر می‌رسد علت خودکشی دیرکرد در پرداخت حقوق نبوده است و قابل تأیید نیست. همچنین آقای ارسلان غمگین، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در رابطه با این حادثه گفته است: شخصاً موضوع را پیگیری می‌کنم و به معاونت روابط کار و رؤسای اداره بازرسی کار، حراست دستور بررسی ویژه و فوری برای اعلام نتیجه در کمترین زمان ممکن به اداره کل را دادم.

علت اصلی چیست؟
در دو روز گذشته مسائل مختلفی درباره علت مرگ این کارگر گفته شده است. اگرچه از ابتدا گفته شد این اتفاق به‌دلیل پرداخت نشدن حقوق بوده است اما مدیران شرکت نفت این مساله را رد کردند. مساله درخواست مساعده ۵۰۰ هزار تومانی از سوی کارگر نیز مورد دیگری بود که مطرح شد و البته مسؤولان شرکت پیمانکار اعلام کردند هیچ درخواست کتبی و شفاهی در این زمینه از سوی کارگر متوفی ارائه نشده بود.

پیگیری ماجرا از سوی نماینده آبادان
این اتفاق موجب شده است تا نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به این مساله واکنش نشان دهد. آقای جلیل مختار در واکنش به اظهارات مسؤولان شرکت نفت و پیمانکار مربوطه به خبرگزاری مهر گفته است: این سخنان قطعاً ما را قانع نمی‌کند هرچند ممکن است صحیح هم باشد. وی تاکید کرده است: از همان لحظه به وزیر نفت اعلام کردم که باید کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد این موضوع تشکیل شود و خوشبختانه وزیر نفت با این درخواست موافقت کرده است. نماینده مردم خوزستان یادآور شده است: نمی‌توان قبول کرد که کارگری به علت هر مشکلی که باشد، دست به خودکشی بزند بلکه شأن جوانان خوزستان بالاتر از این موارد است که اجازه دهند کارگری اینگونه به زندگی خود پایان دهد. به گفته جلیل مختار «حتی اگر این کارگر به‌دلیل مشکلات شخصی اقدام به این کار کرده است نیز باید این موضوع ریشه‌یابی شود و علت مرگ وی به صورت دقیق مشخص و به مردم اطلاع‌رسانی شود.» پنج‌شنبه شب و بعد از انتشار خبر فوت مرحوم عمران روشنی‌مقدم، وزیر نفت هم در حکمی محمدرضا شمسایی، مشاور امور عمرانی خود را برای پیگیری علت واقعی حادثه خودکشی یکی از کارکنان شاغل در شرکت پیمانکاری دست دوم تأسیسات میدان نفتی یادآوران مأمور کرد تا موضوع را از جوانب مختلف بررسی و گزارش آن را به همراه پیشنهاد خود ارائه کند. زنگنه، وزیر نفت ضمن دلجویی حضوری از بازماندگان محترم مرحوم عمران روشنی‌مقدم گفت: «لطفاً مراتب تسلیت این‌جانب را به ایشان ابلاغ فرمایید.»
حالا باید دید نتیجه تحقیقات و پیگیری‌های مسؤولان شرکت نفت و نیروی انتظامی درباره علت خودکشی کارگر شرکت نفت چه خواهد بود. به‌طور حتم تسریع در پیگیری این مساله ضمن دقت و بررسی تمام جوانب می‌تواند افکارعمومی را آرام کرده و موجب التیام اعتماد مردم شود.

کد خبر 4947894

منبع: مهر

کلیدواژه: خودکشی حقوق و دستمزد حقوق کارگران روزنامه صبح نو هویزه ابادان تورج دهقانی صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه ویروس کرونا مطبوعات ایران توییتر فوتبال ایالات متحده آمریکا ایران عراق امام خمینی ره آتش سوزی آتش سوزی جنگل ها برنامه اینستاگرام پیام توییتری وزیر نفت شرکت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صادقی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید علیرضا فخاری، استاندار تهران از ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی «ایران اکسپو ۲۰۲۴» و واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفتخر شدیم که امروز در خدمت استاندار تهران بودیم و ایشان از غرفه شرکت شهرک های صنعتی استان تهران بازدید کردند.

صادقی حضور شهرک های صنعتی استان تهران در این نمایشگاه را متفاوت از سال های دیگر دانست و گفت: امسال برای حضور تعدادی از واحدهای صنعتی یک پاویون اختصاصی در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه نمایشگاه در سالن های مختلف در رشته صنعت های خاص برگزار می شود، ما در سالن ۳۸ و در رشته صنعت ساختمان حضور پیدا کردیم.

وی در ادامه به بازدید استاندار تهران از ۱۰ شرکت فعال در حوزه صادرات و مستقر در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» اشاره و عنوان کرد: ایشان در این بازدید از میزان توانمندی، صادرات و مشکلات این واحدها مطلع شدند، که انشالله با پپگیری های لازم در حوزه رفع موانع شاهد حل معضلات و افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران برپایی نمایشگاه توانمندی های صادراتی را فرصت خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین کشورها اعلام کرد و افزود: با وجود تمام محدودیت هایی که در دنیا برای ایران ایجاد کرده اند، خوشبختانه شاهد تلاش همه صنعتگران، کارگران، کارآفرینان، جوانان و دانشمندان هستیم که روز به روز به دانش تولیدی ما افزوده شده و دنیا نمی تواند چشمش را بر تولیدات با کیفیت و بادوام ایرانی ببندد.

صادقی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۱۶ هیات تجاری در پاویون شرکت شهرک های صنعتی استان تهران حضور پیدا کردند، گفت: بسیاری از جلسات توسعه بازار برگزار شد و به نظر می رسد که پس از پایان نمایشگاه بتوانیم گزارش خوبی از انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای همکاری و فروش محصولات را اعلام و افزایش صادرات محصولات تولیدی کشور با اولویت تهران را داشته باشیم.

کد خبر 6092487

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران